Polina Marinova Pompliano šest godina je proučavala navike i način razmišljanja nekih od najutjecajnijih i najuspješnijih ljudi na svijetu. Željela je naučiti kako razmišljaju. U svojoj novoj knjizi 'Hidden Genius', jedna osoba koju ističe je Chris Voss. Ključna vještina koju je svladao dok je 24 godine radio kao jedan od vodećih međunarodnih pregovarača FBI-a bila je emocionalna inteligencija. Prema Vossu, tajna je znati kako slušati i čitati ljude.
Na primjer, 1993. dvojica muškaraca uzela su tri zaposlenika kao taoce u banci Chase Manhattan u Brooklynu, u New Yorku. Voss je bio pregovarač i s jednim od pljačkaša je razgovarao preko telefona. Kako bi riješio sukob, primijenio je tri stvari za koje kaže da ih koriste ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom kada komuniciraju s drugima.
Govorite umirujućim glasom
U tim pregovorima 1993. Voss je koristio deklarativan, umirujući glas. Ovaj ton glasa pokreće neurokemijsku reakciju koja smiruje mozak vašeg sugovornika.
'Ako naglas govorite tihim, umirujućim glasom, možete se i sami smiriti', rekao je Voss u intervjuu 2018.
Ponovite izjave kao pitanja
Zrcaljenje je učinkovita tehnika za izgradnju dobre volje i prikupljanje informacija. Zrcalite nekoga ponavljajući nekoliko ključnih riječi koje je koristio u svojoj zadnjoj komunikaciji. Na primjer, ako pljačkaš kaže: 'Imao sam jako težak dan jer sam pod stresom', vi ponovite: 'Pod stresom si, ha?'
Imenujte emocije druge osobe
Voss je zatim rekao pljačkašu: 'Nisi ti kriv, zar ne?" i "Žališ zbog ovoga što se dogodilo?' Oba pitanja insinuirala su da je pljačkaš jednostavno dospio u lošu situaciju.
Voss kaže da je važno imenovati emocije sugovornika. Njegovi pregovarački alati mogu se koristiti u svim situacijama u životu. Ako ste u stanju svladati umijeće slušanja, možete upotrijebiti svoju emocionalnu inteligenciju za uspješno ublažavanje sukoba sa svojim kolegom, supružnikom ili tinejdžerom, prenosi Index.