Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Analiza spota 'Kaktus': Šok i nevjerica kod Lidije Bačić
Spotlight Piše: Erik Lončar

Analiza spota 'Kaktus': Šok i nevjerica kod Lidije Bačić

Uradak Tomislava Brđanovića daleko je od umjetnosti, ali, sudeći po brojevima na YouTubeu, uspijeva nekoga zabaviti

Neki joj se rugaju, drugi joj se dive, a ostali, pak, zgražaju nad činjenicom da je pjevačica Lidija Bačić zaplivala folk vodama. No, dok se gledatelji pokušavaju odlučiti dopada li im se njezina promjena ili ne, broj pogleda na YouTubeu raste.

Jasno je, Lidija nije bila zadovoljna sa svojom pozicijom u zabavljačkoj industriji pa se odlučila na glazbeni makeover. Takav pothvat nije iznenađenje jer su i jako poznate Nelly Furtado i Jewel kročile istim stopama. 


Novi uradak Tomislava Brđanovića (redatelj spota Žanamari & J'Animals 'Oči u oči') pod imenom 'Kaktus' sadrži dijelove svjetski poznatih spotova koji su inspirirali Lidiju. Jedna od inspiracija bila je i pop diva Beyonce čiji video uradak 'Single Ladies' prikazuje pjevačicu odjevenu u triko i štikle, te dvije plesačice koje na bijeloj podlozi predstavljaju svoje tjelesne adute. Upravo je isti taj koncept i Lidija preuzela, pa i ona na bijeloj podlozi, odjevena u triko i u štiklama, prikazuje svoje obline.



Kako Lidija pokušava pratiti svjetske trendove, ne smiju izostati ni krupni kadrovi stražnjice, koji trenutačno prevladaju u popularnim glazbenim spotovima kakve izbacuju Jennifer Lopez, Iggy Azalea 'Booty' i Nicky Minaj 'Anaconda'.


No, Lidija u svoj glazbeni video uključuje camp estetiku, gdje se namjerno provocira lošim ukusom, kao svojevrsnom parodijom, jer gledatelji prije prihvaćaju smiješne uratke, nego one ozbiljnijeg i zahtjevnijeg karaktera.

Samo ime pjesme 'Kaktus' upućuje na namjerno provociranje i bockanje s Lidijine strane. Uz to, dijelovi spota se ubrzavaju, u maniri filmova Charlieja Chaplina, i vraćaju unazad, da bi se ponovio isti pokret.

Naglašena i karikirana gluma muškarca, koji predstavlja njenog dečka u spotu, potpuno je suvišna. To samo potvrđuje koliko se očajnički pokušava izmamiti osmijeh iz gledatelja. No, upravo zbog forsiranja neozbiljnosti cijeli spot gubi svoju erotičnost i na kraju postaje samo smiješan.

Nelly i Jewel su se, zbog osude slušatelja, odavno vratile svojim prvotnim glazbenim izričajima, a vidjet ćemo kako će ovaj zaokret utjecati na Lidijinu karijeru. Što se sveukupnog spota tiče, daleko je od umjetnosti, ali sudeći prema pogledima na YouTubeu, opet uspijeva nekoga zabaviti.

Vaša reakcija na temu