Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Analiza spota 'More tuge': Skup viđenih elemenata
Spotlight Piše: Erik Lončar

Analiza spota 'More tuge': Skup viđenih elemenata

Dok je snimanje Miroslava Todorovića besprijekorno, redateljske odluke Miloša Nadaždinina nisu

Novi video uradak Miloša Nadaždinina za pjesmu 'More tuge' uspijeva uhvatiti pravu atmosferu koju pjesma zaslužuje, no putem zapada u ponor neoriginalnosti. Pjesma je prvog dana na YouTubeu skupila preko 785.000 pregleda i time u rekordnom vremenu postala regionalni hit singl. Radnja spota se odvija na tri lokacije (u otmjenoj hotelskoj dvorani, na stepenicama i pred hotelom), gdje Severina i Saša Matić pjevaju o bolnom rastanku, kojeg oboje nisu uspjeli prihvatiti. Početak spota obećava mnogo, no ne isporučuje očekivano. Prvi kadrovi prikazuju Severinu i Sašu u praznoj, suncem obasjanoj dvorani. Oboje veoma teatralno, no elegantno, plešu u slow motionu uz melodiju pjesme.


Snimatelj Miroslav Todorović hvata izvanredne kadrove dostojne novog izdanja časopisa Vouge ili Vanity Fair. Poetičnost u pokretu i toplina boja stvaraju ugodu kod gledatelja i poručuju dublju dimenziju poruke. Takav je trebao izgledati čitav spot, no dok je snimanje besprijekorno, redateljske odluke nisu. Kako bi razbio monotoniju jednoličnih kadrova, redatelj ubacuje crno bijele, gotovo statične dijelove unutar spota, koji osim što ne pridonose samoj priči, kvare uspostavljenu atmosferu iz početnih kadrova.


Odluka da se ti kadrovi snimaju iz gornjeg rakursa također poništavaju povezanost s likovima koje je gledatelj uspio ostvariti na početku pjesme. U tim crno bijelim kadrovima Severina nosi tamnu masku, koja podsjeća na masku iz spota 'Drumming song' grupe Florence and the machine (2009.), koja ovdje djeluje kao trik, da bi se Severini pridodao modni detalj, no poruka nije bila potrebna. U samom tekstu pjesme, naime, Severina ne pjeva o dvoličnosti, pa ta maska postaje višak.


Uz samu masku pojavljuje se i izvanredna scena, kojoj nije lako iščitati značenje. U krajnjim kadrovima Severina lebdi pod lusterom hotelske dvorane, jer ona zapravo predstavlja sablast koja je zatočena u hotelu. U tim kadrovima Saša nije prisutan, što sugerira da se to događa nakon rastanka likova. No, ta nadrealna scena narušava realnost i poetiku s početka spota. Taj trenutak pod lusterom podsjeća na scenu iz spota 'Get Ur Freak On' od Missy Elliot (2001.). 


Sa Severinom u elegantnoj haljini koja visi pod lusterom cijeli spot poprima jednu neozbiljnu notu i gledatelj se nepovratno isključi iz atmosfere.

Zaključimo: redatelj je imao posebnu ideju, koju nije uspio ostvariti u potpunosti, pa je pjesma ostala najveći adut ovog video uratka. 

Vaša reakcija na temu