Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com BLAGDANSKA POTROŠAČKA GROZNICA: Ako imate problema s kupljenom robom, dobro je znati ove adrese

BLAGDANSKA POTROŠAČKA GROZNICA: Ako imate problema s kupljenom robom, dobro je znati ove adrese

Doznajte kome se obratiti za pomoć

Bliži se prosinac, mjesec najveće potrošačke groznice u godini. Prosinačkim božićnim blagdanima i Novoj godini prethodi i famozni Crni petak, 29. studenoga, kada bi trgovci trebali maksimalno oboriti cijene i privući kupce u masovni šoping.

Lani se, prema podacima Porezne uprave, u Hrvatskoj već uoči Božića potrošilo 2,6 milijardi eura, a samo na dan uoči Badnjaka (bila je subota) potrošeno je 147 milijuna eura ili 3,6 posto više nego istoga dana prethodne godine. S obzirom na rast cijena u međuvremenu, valja pretpostaviti da će ove godine brojke biti i veće, piše N1.

U svoj toj masovnoj kupovini i potrošnji dio kupaca neminovno će smatrati da su oštećeni u nekim svojim potrošačkim pravima. Ako problem ne uspiju riješiti sa samim trgovcem, odnosno prodavačima, a naročito ako bivaju oštećeni u kupovini preko interneta, preostaje im da upute prigovor nadležnim institucijama.

Pogledajte popis institucija kojima se potrošači mogu obratiti s prigovorima prilikom različitih vrsta kupovine i kada smatraju da njihova potrošačka prava nisu ispoštovana.

Koga najprije upitati o pravima potrošača?

Prva adresa za sve upite o potrošačkim pravima i za podnošenje pisanih prigovora je Ministarstvo gospodarstva, odnosno Uprava za trgovinu i unutarnje tržište koje djeluje u okviru tog ministarstva. To tijelo među ostalim koordinira poslove vezane uz rad Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača i rad Središnjeg portala za potrošače.

Potrošači mogu slati svoje upite na adresu elektroničke pošte prava.potrosaca@mingo.hr.

Također mogu savjete i upute dobiti putem besplatnog telefona za potrošače na broj 0800 414 414 i to ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati.

Ako su u pitanju problemi s proizvodima kupljenima u prekograničnoj trgovini valja kontaktirati Europski potrošački centar Hrvatska, a upite i pritužbe slati na adresu eccnet-hr@ec.europa.hr.

Prijava problema u online kupovini

U slučaju problema s robama ili uslugama kupljenima putem interneta od trgovaca sa sjedištem u nekoj od država članica Europske unije te u Norveškoj, Islandu ili Lihtenštajnu, potrošač može pritužbu podnijeti putem platforme za on-line rješavanje sporova, odnosno ODR platforme kojoj se može pristupiti ovdje.

Oko potrošačkih upita vezanih uz hranu i prehrambene proizvode valja se obratiti Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na telefon 01/6106 913 ili putem elektroničke pošte na adresu upiti.gradjana@mps.hr.

Kome se obratiti u slučaju otkazanog leta?

Za sva potrošačka prava vezana uz elektroničku komunikaciju, poštanske usluge i željeznički promet nadležna adresa je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), a kontakti se mogu naći ovdje.

U slučaju otkazanih zrakoplovnih letova ili dužeg kašnjenja leta putnici-potrošači mogu se obratiti Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo na adresu putem elektroničke pošte ccaa@ccaa.hr.

Za probleme oko turističkih i ugostiteljskih usluga, potrošači se mogu obratiti Turističkoj inspekciji Državnog inspektorata putem mrežne stranice ili na telefon 01 2375 100. Adresa za potrošače koji imaju probleme ili dileme u vezi korištenja toplinske energije, plina ili električne energije je Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA). Upiti se mogu poslati elektroničkom poštom na adresu hera@hera.hr.

Što kad kupac ne riješi spor s trgovcem?

Ako potrošač nije uspio riješiti spor s trgovcem uživo ili putem pisanog prigovora, može se obratiti tijelima za alternativno rješavanje sporova. To su:

- Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2, 01/4848615; 01/4848622; mirenje@hgk.hr;

- Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, Zagreb, Martićeva 71/I, 01/4696600; 01/4696646; mirenje@huo.hr;

- Profi Test d.o.o., Centar za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2, 043/231211; 098/240952; medijator@medijator.com.hr;

- Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za medijaciju, Zagreb, Kneza Mislava 12, 01/4811283; hum.mirenje@gmail.com;

- Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, 01/4806 666; sud-casti@hok.hr;

- Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, 01/4806 617; mirenje@hok.hr.

Vaša reakcija na temu