Jednom godišnje gotovo sto tisuća ljudi okupi se u Black Rock Cityju, privremenoj metropoli u Nevadi, koja je posvećena zajednici i umjetnosti. Ondje se u pustinjskoj pustoši prije manje od mjesec dana održao po trideset i treći put Burning Man, manifestacija koja slavi eksperimentiranje u umjetnosti, građansku odgovornost i pronalazak samog sebe.
Vjerovali ili ne, nakon tolike mase ljudi, grad Burning Mana nakon njegovog spaljivanja postaje samo dio pustinje kakva je i bila prije devetodnevnog festivala umjetnosti. Već nekoliko godina dio ovog kulturnog fenomena je hrvatska dizajnerica i akademska umjetnica Olja Einfalt Mihovilović.
Svojim osebujnim stilom, unikatnim rukotvorinama od kože, metala, perja i šljokica, savršeno se uklopila u ovu svjetsku manifestaciju i dala mu dašak sebe, divljeg, a opet moćnog, zagasitog stila moćne žene i njene vizije glamura. Iako svake godine pripreme za Burning Man traju mjesecima, odmah poslije splitska umjetnica se prebacuje na nove projekte te trenutno radi na pripremi za Venus, svjetski sajam u Berlinu. Ovom prilikom dizajnerica nam je odgovorila na nekoliko pitanja vezanih za rad njenog tima i brenda.
Kako bi iz svog pogleda opisali što je Burning Man?
- Jedan od najpoznatijih svjetskih festivala, kulturni fenomen kojeg je teško opisati. Burning Man festival jer je to spoj rada svih sudionika i stvaranja sadržaja neovisno o korporacijskom iskorištavanju, vrednuju se građanske dužnosti, samoizražavanje te se izuzetno potiče ekološka osviještenost.
Koja je posebnost festivala?
- Jedna od glavnih stavki po kojoj se razlikuje od drugih festivala je to što svaki posjetitelj mora sudjelovati u festivalu, na neki način. Bilo da se volontira u kampu, bilo da se radi nekoj umjetničkoj instalaciji, sve se uzima u obzir. Za razliku od uobičajenih festivala na njemu nema izvođača i promatrača. Svi sudionici su uključeni u program, sudjeluju u njegovom stvaranju. Sudionici su potaknuti da istražuju različite oblike auto-ekspresije, od interaktivne skulpture, performansa i graditeljstva. Sve se završava ritualnim paljenjem drvene skulpture čovjeka, po čemu je festival dobio ime.
Tko stoji iza ove manifestacije?
- Stoje godine rada i neprofitna organizacija Burning Man Project. Svojim konceptom i spojem umjetničkih performansa, instalacija i glazbe, svojim godišnjim temama ovaj hvale vrijedan svjetski festival svake godine privlači najpoznatija imena svjetske umjetničke, ali i poduzetničke scene. Među njima su Elon Musk (izvršni dir Tesle i Space-X), Mark Zuckerberg, Larry Page, Jeff Bezos (izvršni dir Amazona), najpoznatija imena Silicijske doline i brojni drugi.
Kako to da su baš vaš proizvod prepoznali 'Burneri' diljem svijeta?
- Naši fantastični handmade accessories uklapaju se na tematski dress code festivala. Imaju taj postapokaliptični štih. Izrađeni su od kože i lanaca. Imamo nekoliko suradnji s trgovinama koje drže naše proizvode u Americi. Ovogodišnja tema Festivala 'Metamorfoze' bila je idealna za izražavanje mog umjetničkog duha i izričaja, savršena simbioza mog pogleda na umjetnost i modu kakvu bi žene i muškarci danas trebali slijediti.
Kako bi opisali vaš proizvod za kojim lude žene, ali i muškarci iz cijelog svijeta?
- Naši proizvodi su izrađeni od kvalitetnih materijala, kreacije su najčešće kombinacija kože i lanaca, ali su isto tako udobni i nosivi. Lako se mogu kombinirati u dnevnom outfitu, ali dostojni su i kostimografije velikih zvijezda. Mogu to biti i kostimi za nastupe na koncertima, spotovima, festivalima i slično.
Smatrate li da vaši kostimi zaslužuju još veću pozornost?
- Voljela bih vidjeti kostime i na nekim svjetskim zvijezdama poput Beyonce, Madonne... Moj nakit nalazi svoje kupce većinom na inozemnom tržištu, tako da sam uvjerena plasirajući kvalitetan i izdržljiv proizvod, kako će proizvodnja opstati i rasti.
Kako je bilo i što je to Burning Man, što Hrvatska nudi ljubiteljima tog kultnog festivala, pogledajte u galeriji.