Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Roko Britvić Časopis 'The Film Itself': Upoznajte splitske filmske detektive

Časopis 'The Film Itself': Upoznajte splitske filmske detektive

Imamo direktan kontakt s poznatim ljudima iz svijeta filma koje intervjuiramo. To je naš as u rukavu!

Svi uvik tvrdimo da se ništa pod milim Bogom u ovom gradu ne događa, a, evo, ljudi, događa se! -  rekao je Erik Lončar u petak u Info zoni na promociji filmskog časopisa The Film Itself, čiji je idejni realizator i glavni urednik. 

Ova tiskovina tek je jedna od brojnih filmskih projekata Erika Lončara kojeg je splitska javnost do sada mogla upoznati i kao voditelja raznih radionica o filmu te autora filmskih analiza na Info zoni i analiziranja glazbenih spotova za Dalmatinski portal.

Časopis The Film Itself, za razliku od ostalih filmskih časopisa, bavi se isključivo filmskom analizom, a sam taj pojam nam je Lončar pojasnio riječima:

- Filmska analiza kopa po filmu, želi skužiti zašto je film baš takav i to filmske analitičare čini filmskim detektivima. Gledamo film, kopamo, tražimo dokaze da potvrdimo neku svoju teoriju, to je gledanje filma na dublji način.

Filmska analiza, kako saznajemo od Erika, nije baš dostupna široj javnosti jer pripada znanstvenom pristupu gledanja filma te je on, sa svojim prijateljem Ivanom Šarićem, došao na ideju da takav pristup učini lako dostupnim svakom zaljubljeniku u filmsku umjetnost. 

U najnovijem, drugom broju ovog filmskog časopisa, raspravlja se o tome zašto Brian de Palma radi 'pure cinema', koji estetski elementi su inspirirali Hitchcocka da snimi kultni 'Psiho', zašto likovi u 'Spaliti nakon čitanja' rade poslove koje njihovi karakteri ne podnose te zašto je 'Eyes Wide Shut' na kraju - san.

Kao posebnost koja ovaj časopis izdvaja od ostalih, Lončar je naglasio intervjue s poznatim osobama iz svijeta filma.

- Ono što nas čini drugačijim od pustih fanzina i časopisa su intervjui s celebrityjima koje niti jedan hrvatski časopis ovog tipa nema. Hrvatski filmski časopisi imaju prijevode intervjua koji je neki drugi strani časopis već objavio, a mi imamo direktan kontakt s poznatim ljudima iz svijeta filma koje intervjuiramo! To je naš as u rukavu!

Novi broj The Film Itselfa donosi razgovor s jednim od najutjecajnijih filmskih analitičara današnjice - Davidom Bordwellom te glavnom glumicom, prema nekim kritičarima, jednog od najlošijih filmova svih vremena - Juliette Danielle.

Osnovna ideja i cilj ovog časopisa, kako je naglasio Erik, jest da nudi platformu svima onima koji žele pisati.

- Ako želiš pisati, piši! Pravila koja se tiču pisanja u samom časopisu – nema! Žanr nije bitan, možeš pisati o svom najboljem ili najgorem filmu ili seriji - samo mora bit kreativno! - rekao je Lončar, te dodao:

- Nadam se da će ovaj časopis biti iskorak u svijetu filmskih časopisa i filmskog shvaćanja - naš cilj jest da se proširi svijest o tome da filmovi nisu samo sredstvo za spavanje.

The Film Itself je za sada još uvijek financiran od strane autora tako da se besplatni primjerci mogu pronaći u Info zoni, Gradskoj knjižnici Marka Marulića i Domu mladih, a svi oni koji žele pisati filmske analize, slati prijedloge, komentare ili kritike vezane za neki film mogu se obratiti direktno Eriku Lončaru na mail erik.loncar@gmail.com.

Vaša reakcija na temu