Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Dan Oki Cul-de-Sac prvi put u Splitu

Cul-de-Sac prvi put u Splitu

Prvi impro bend na ovim prostorima održat će u petak koncert u Amfiteatru Doma mladih

Cul-de-Sac, zagrebački impro jazz experimentalni sastav, prvi impro bend na ovim prostorima, nakon 30 godina vrlo nestabilnog, ali zapaženog djelovanja - po prvi put svira u Splitu

Koncert će se održati u petak, 14. studenog, u Amfiteatru Doma mladih u Splitu u 21 sat, a ovo je prvi u nizu koncerata eksperimentalne glazbe u ovom prostoru.

Koncert će biti popraćen izložbom plakata i grafika stalnog suradnika Cul-da-Sac, vizualnog umjetnika Nikole Vincelja Jinxa s početkom u 20 sati, a uz njega u Split dolaze Darko Rundek (bas), Damir Prica Kafka (sax, klavijature), Franjo Glušac (gitara), Andreja Košavić (vokal), Bruno Vorberger (bubnjevi, udaraljke), Igor Pavlica (truba), Miro Manojlović (vibrafon, udaraljke) i Neven Jurić (rog).

Cul-de-Sac, impro jazz experimentalni glazbeni sastav nastao je 1986. u Zagrebu, u desetljeću koje je mnogo toga promijenilo u hrvatskoj glazbi i donijelo mnoštvo novih bendova, projekata i suradnji. Osnovali su ga glazbenici Dragan Pajić – Pajo (el. gitara) i Damir Prica Kafka - Capri (saksofon). U prvoj postavi svirali su, osim Paje i Caprija, Predrag Dubravčić - bubnjevi i Nino Markovac – bas, a prve svirke događale su se uglavnom spontano u zagrebačkom prolazu Oktogon i u drugim prolazima, kao i na gradskim ulicama. Godine 1987. bendu se pridružuje Mario Barišin na basu, a 1989. Darko Rundek.


S bendom surađuju vizualni umjetnici - Nicole Hewitt, kao autorica postera i covera za kazete i Nikola Vincelj Jinks - projekcije autorskih slajdova, autor postera i covera za kazete i omot za prvu kazetu.

Zadnji nastup izvorne postave bio je 1990. na terasi nebodera na zagrebačkom Trgu republike za potrebe diplomskog rada redatelja Tomislava Jageca na Filmskoj akademiji.

Od 1993. do 2000. Cul-da-Sac djeluje u Amsterdamu kao duo ili trio s Ivanom Marušićem - Klifom, odnosno Andrejom Košavićem uz vizualne intervencije Nikole Vincelja - Jinxa.

Nakon Pajinog povratka u Zagreb nastaje Cul-de-Sac Orkestar za ubrzanu evoluciju. Ovaj orkestar imao je nestalnu postavu, rijetko su bili prisutni svi glazbenici na svirkama, a nastupao je na festivalima Žedno uho, Izlog novog zvuka, u zagrebačkim klubovima, Klagenfurtu, Labinu, Vinkovcima, Rijeci, Zadru, Silbi…


Dragan Pajić-Pajo umro je 23. veljače 2014. i ostavio za sobom ogromnu ostavštinu prvog impro glazbenika i glazbenog eksperimentatora na ovim prostorima, a glazbenici okupljeni prvo pod imenom Cul-de-Sac, pa kasnije pod imenom Orkestar za ubrzanu evoluciju žele nastaviti tradiciju impro i eksperimentalne glazbe u Hrvatskoj u spomen na Dragana Pajića Paju, ali i kako bi starim fanovima i novim generacijama približili mogućnosti i atmosferu ovakve vrste muziciranja te time pomogli u nastajanju novih sličnih glazbenih projekata...

Vaša reakcija na temu