Roj Osa i Rob Mazurek danas su započeli rezidencijalni boravak u Domu mladih u Splitu, a premijerni nastup zajedničkog materijala imati će u petak, 8. studenog, u sklopu sound art festivala Ispod bine u Splitu, nakon čega će nastupiti 9. studenog u Puli u Domu hrvatskih branitelja u sklopu CIklusa koncerata nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.6, te 10. studenog u Zagrebu, kao najava povratničkog 11. izdanja legendarnog NO Jazz festivala.
8. studenog u 22 h — Ispod bine, sound art festival, Dom mladih Split (EVENT)
9. studenog u 21 h — Crveni salon - Dom hrvatskih branitelja, Pula (EVENT)
10. studenog u 20 h — Otvorenje 11. NO Jazz festival @ Vintage Industrial Bar Zagreb (EVENT)
Roj Osa relativno je novi bend Nenada Sinkauza, Alena Sinkauza i Marca Quarantotta, koji je već prvim albumom 'Azbestni krovovi' (2023.) u izdanju Kopaton recordsa izazvao veliki interes i pohvale kritike i publike. Ova tri svestrana umjetnika novu suradnju vide kao jedinstveni prostor autorskih ideja, koncepata, ali i intuicije i slobode. Glazba koju stvaraju kreće se po rubovima njihovog dosadašnjeg zajedničkog zvučnog stvaralaštva i prijateljstva koje traje 30 godina. Koriste digitalnu i analognu elektroniku, manipuliraju uživo električne i akustične instrumente kontrolirajući pritom maksimalni dinamički raspon zvučnih događaja.
Ove godine ponovno šire glazbene horizonte, a pridružuje im se Rob Mazurek, slavni multidisciplinarni umjetnik, koji sebe naziva apstraktivistom, jer nije jednostavno nabrojati u kojim se sve umjetničkim disciplinama, ovaj svestrani umjetnik, primarno kompozitor i trubač, vrlo uspješno pronašao: od elektro-akustičnih kompozicija, improvizacije, performansa, slikarstva, skulpture u širem smislu, videa i filma, da spomenemo samo neke.
Organizator ponovno pokrenutog NO Jazz Festivala, Mate Škugor o ovom događaju kaže: 'Rob Mazurek s razlogom pripada uskom krugu odabranih glazbenika koji su tijekom prvog desetljeća ovog stoljeća redovito nastupali na NO Jazz festivalu - u njegovom se slučaju broj dolazaka popeo na šest. Moja veza s njegovim autentičnim glazbenim izrazom krenula je neposredno nakon izdavanja prvog albuma Chicago Underground Dua, a dodatno je potaknuta suradnjom s članovima grupe Tortoise u sjajnom projektu Isotope 217 kroz koji se Rob postupno nametnuo kao jedan od najglasnijih zagovornika brisanja granica između jazza, rocka i elektroničke glazbe, a ubrzo i kao jedan od predvodnika novog čikaškog jazza. Publika u Zagrebu je već tijekom premijernog koncerta Chicago Underground Dua, održanog u lipnju 2002., prepoznala o kakvim se vanserijskim glazbenicima radi, pa je tako samo pola godine kasnije njihov ponovljeni nastup u Ksetu bio rasprodan. Među tom publikom su bili i brojni akteri onoga što se danas naziva Novim hrvatskim jazzom'.
Alen Sinkauz, član benda Roj Osa, inicijator i jedan od producenata ove vrhunske suradnje i gostovanja, kaže: 'Roba Mazureka sam prvi put gledao i slušao u Padovi prije dvadesetak godina. Zanimljivo je koliko i dalje zvuči svježe njegova glazba iz tog, pa i prethodnog perioda kada su se on i njegovi kolege iz Chicaga nesmetano i slobodno kretali po rubovima elektronike, jazza, rocka i improvizirane glazbe stvarajući neki novi glazbeni smjer. The Exploding Star Orchestra je naravno najlogičniji nastavak njegove vizije kolektivnog muziciranja. Njegova zvučna aktivnost pritom nalazi ekstenziju u video instalacijama i slikarstvu. Povezanost Roba Mazureka s festivalom Audioart u Puli i međusobno prijateljstvo doveli su do suradnje s bendom Roj Osa'.
Hrvoje Pelicarić, suosnivač i voditelj splitskog sound art festivala Ispod bine, gdje je danas započelo ovo zajedničko glazbeno putovanje, kaže: 'Prije svega trebao bih reći da me glazba Roba Mazureka formirala kao slušatelja i glazbenika još od devedesetih godina, kad sam otkrio da postoje ljudi koji rade novu, zanimljivu i meni blisku po senzibilitetu glazbu, kombinirajući jazz, rock i elektroničke elemente na začudan način (Isotope 217, Chicago Underground Duo, Tortoise i ostala ekipa). Začudno, magično, duh vremena kroz zvuk i glazbu, ponovna potvrda da je (ne samo) glazba i kreacija živi organizam koji ima svoju inteligenciju, sve to me vjerojatno spasilo u vrijeme odrastanja. Spoj i suradnja sa Roj Osa mi je vrlo logičan nastavak razvoja stvari, i čast mi je da smo kao festival ISPOD BINE mogli biti uključeni u cijeli proces organizacije i realizacije projekta. Back to living the magic'.
Producent ovog vrhunskog projekta - umjetničke suradnje, gostovanja i mini turneje - je Umjetnička organizacija P137 uz koprodukciju i organizacijsku suradnju udruga Rondo Histriae i Mavena, te uz financijsku podršku: Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule, Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade Kultura Nova, Grada Splita i Grada Zagreba.