Docent zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti gdje vodi nekoliko kolegija iz područja novih medija, Cyber politika, Online novinarstvo, Društveni mediji i Metode i tehnike u novim medijima, Domagoj Bebić predstavio je knjigu 'Cyberturist: Novi mediji u turizmu' u splitskom hotelu Park.
Promociju su organizirali Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije i Institut za Nove medije i e-demokraciju.
Knjiga se bavi novim komunikacijskim trendovima, njihovim utjecajem na turistički sektor te kreativnim rješenjima i preporukama za turističku promociju.
Ova stručna knjiga, kako je kazao Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, temeljena je na dugogodišnjem praćenju teorijskih spoznaja, konkretnih komunikacijskih iskustava doc.dr.sc. Domagoja Bebića.
'Cyberturist: Novi mediji u turizmu' daje upućeni pregled ključnih elemenata kojima je potrebno ovladati prilikom upravljanja turističkom destinacijom u novom komunikacijsko-informacijskom okruženju.
Ova knjiga namijenjena je svakom menadžeru u turizmu, predstavnicima lokalne zajednice, djelatnicima turističkih zajednica, poduzetnicima, kao i profesionalnim djelatnicima u odnosima s javnostima, studentima i komunikacijskim stručnjacima.
- U posljednjem desetljeću obrasci komunikacije su se potpuno promijenili u svim aspektima, a osobito je to vidljivo u turizmu. Važan je način na koji komuniciramo sa svojim potencijalnim gostima i onima koji dolaze na destinaciju, primjerice ljudi imaju danas ogromno povjerenje u recenzije restorana, kafića i smještaja mada ih u principu rade potpuno nepoznati ljudi - kazao je Bebić.
U suradnji sa županijskom Turističkom zajednicom organizirali su edukacije na tu temu da bi na novim medijima vidjeli koje su potrebe tržišta i što se događa prije nego gosti dođu i kad dođu.
Upravo te edukacije su se pretvorile u knjigu, složni su Bebić i Stella, jedinstvenu na hrvatskom tržištu, pa i znatno šire.
- Istraživanja su pokazala kako ljudi pričaju o godišnjem odmoru jednom tjedno, o potencijalnim destinacijama i što će vidjeti. Moramo se ubaciti u te razgovore, to je naš cilj i ova knjiga služi i tome - rekao je autor.
Naveo je i kako će knjiga pomoći 'prepoznati mačka u vreći', ali i ako iskoči iz vreće, kako se s tim nositi.
Stella je pak istaknuo i kako je ključan onaj dio koji govori gdje se sada nalazimo, a gdje je budućnost.
- Više nema vraćanja nazad. Možda je najznačajniji dio upravo važnost komunikacije preko interneta i društvenih mreža - rekao je Stella.
Značaj društvenih mreža među prvima je uočila Splitsko-dalmatinska županija.
- Izdvajamo preko dva i pol milijuna kuna za internet marketing. Da se to itekako isplati pokazuje činjenica da smo u zadnjih sedam godina imali najviši rast od svih županija na Jadranu, prosjek od 11 posto - podsjetio je Stella.