Dvojica talentiranih Splićana uspjeli su nešto o čemu brojni svjetski glazbenici mogu samo sanjati. Pijanist i skladatelj Ante Božić-Kudrić te kontratenor Marin Vitas, početkom ovog mjeseca nastupili su u jednoj od najslavnijih svjetskih dvorana Carnegie Hallu u New Yorku.
Dva prijatelja uspješne karijere, u nas gotovo nepoznati, na nekoliko minuta preuzeli su jednu od najpoželjnijih pozornica na kojoj su izveli skladbu 'Oblak', a dvoranom su se prolomili stihovi Dobriše Cesarića.
- Nitko nije razumio riječi, ali smo obojica osjetili da smo imali publiku cijelu izvedbu. Znao sam da ih držim za uzde, a to je moć glazbe. Zaista je bio užitak pjevati na tom mjestu. Pustiš ton i jednostavno sve izlazi iz tebe, sve što si pripremao, sva tehnika, interpretacija... Nakon nastupa smo bili presretni. Dali smo se sto posto, a sve što je pratilo taj nastup bilo je čisti užitak, jer smo se pripremili - slikovito je to opisao Marin Vitas koji je otpjevao riječi Cesarića.
Skladbu je napisao Ante Božić-Kudrić još 2016. godine, no ove godine je u punom sjaju zablistala u akustičnoj koncertnoj dvorani na Manhattanu.
- 'Oblak' mi je jedna od najdražih pjesama Dobriše Cesarića, još od kad sam bio dijete. Muziku sam mogao napisati točno po tekstu, jer pjesma ima svoju priču koja vodi kraju, trenutku kada se oblak rasprši. Kompozicija je mala, napisao sam je u svega par dana, a još tada je doslovno samo izašla iz mene. Inače je skladba napisana kako bi je otpjevali tenori ili soprani, pa smo je prilagodili Marinu tako da je zvučala malo mračnije, ali mislim da je to definitivno bila jedna od boljih točaka tu večer. Izazvala je reakciju ljudi koji su nam nakon koncerta čestitali na izvedbi - ispričao je Božić-Kudrić, inače profesor u Glazbenoj školi Josip Hatze i zaposlenik kompanije Virtual Concert Halls (VCHs) preko koje su dva Splićanina nastupila u slavnoj dvorani.
Fotogalerija: Ante Božić-Kudrić | foto: Veljko Martinović
Suradnja s VCHs-om je nastala u vremenima pandemije kada su glazbenici i publika bili onemogućeni sudjelovati u okupljanjima. Dvorane su se kasnije otvorile, a događaji su se nastavili organizirati virtualnim putem i uživo. Na tom putu VCHs-u se pridružilo više kompanija, a jedna od njih je omogućila da se nekoliko puta godišnje organiziraju koncerti u Carnegie Hallu u New Yorku. No, bez odlične skladbe popraćene svjetskim glasom, dvojica Splićana nikada ne bi mogla nastupiti u dvorani na Sedmoj aveniji.
Marin Vitas, kontratenor i profesor glazbene kulture priznao nam je da je osjećao tremu uoči nastupa na tako slavnom mjestu s bogatom poviješću, ali je pozitivna nervoza nestala s prvim puštenim glasom. No, Ante je ipak svirao svoju skladbu zbog čega je bio opušten kako bi mogao maksimalno uživati u trenutku.
- Inače ne sviram toliko često koncerte tako da sam mislio da ću osjećati veliku tremu, tim više što su na tom mjestu svirali moji heroji u umjetnosti. Međutim, nisam imao tremu jer je bio toliko dobar zvuk, preciznije akustika dvorane. Nije manje važno ni što je klavir bio odličan, a znao sam da Marin vrhunski pjeva, tako da sam se baš lijepo osjećao - kazao je pijanist Božić-Kudrić. Osim posjeta dvorani, uživao je u čarima Velike Jabuke i dočekala ga je, kako kaže, dobra energija, a u metroima jedni od najbolji muzičara koje imao priliku čuti uživo.
Splitski pijanist nakon američke avanture ne miruje i nema vremena sabrati dojmove. Svakodnevno se po nekoliko sati priprema za koncert s filharmonijskim orkestrom Bohuslav Martinů u Zlínu u Češkoj, gdje će pod ravnanjem maestra Gevorg Sargsyana svirati 2. klavirski koncert u c-molu Op. 18 Sergeja Rahmanjinova.