Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Etnografski muzej Etnografski muzej Split će Dan žena obilježiti na poseban način

Etnografski muzej Split će Dan žena obilježiti na poseban način

Otvara se izložba o razvoju Splita od početka 20. stoljeća do danas

Etnografski muzej Split ove godine obilježava Dan žena na poseban način - otvorenjem izložbe 'Samo mijena stalna jest' autorice i muzejske savjetnice Sanje Ivančić. Izložba se otvara 8. ožujka u podne, a može se pogledati do 10. svibnja.

Izložba je komprimirani je prikaz razvoja gospodarstva, urbanizma i kulture grada Splita od početka 20. stoljeća do danas. Početak tog razdoblja obilježen je zamjetnim napretkom Splita, i to osobito kroz djelovanje kruga istaknutih intelektualaca i umjetnika koji su u skladu sa svojim životnim i radnim obrascima modernoga doba revitalizirali javni i kulturni život grada prve polovine 20. stoljeća. Na tim se temeljima u drugoj polovini 20. stoljeća grad dalje širi te razvija trgovinu i industrijsku proizvodnju, između ostaloga i odjeće.

Povijest grada predočena je kroz optičku prizmu tipološki i stilski raznovrsnih pozamanterijskih, galanterijskih i odjevnih predmeta rađenih ili nošenih u Splitu tijekom navedenog razdoblja: od onih rukom rađenih u domaćoj kućnoj radinosti, preko onih (polu)profesionalne manufakturne izrade do potpuno gotovih industrijskih predmeta strane ili domaće provenijencije. 

U krupnom su planu i pojedinačne reprezentativne vrste predmeta koji zasad nemaju odgovarajuću garnituru u vidu cjelovitoga stilskog kompleta. Vrsnoća ovih predmeta također varira od dobro  očuvanih i cjelovitih primjeraka do dijelova ili komadića koje nije moguće ili nema smisla čuvati kao muzejske primjerke. Takva vrst predmeta je, primjerice, zaostala ambalaža jednokratne namjene, koju se rijetko prepoznaje kao zanimljivu građu vrijednu čuvanja. Važno je naglasiti da sami predmeti često ne daju potpuno jasnu sliku za određivanje pripadnosti razdoblju ili društvenom entitetu iz kojeg potječu. U tom smislu, rijetka i iznimna pojava među muzejskim primjercima cjelovito su sačuvani predmeti u originalnom pakiranju s etiketom proizvođača, a ponekad i godinom proizvodnje.

Vaša reakcija na temu