Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
FÕR SEASCAPE Nikola Radovani izlaže u Starom Gradu krajolike mora

FÕR SEASCAPE Nikola Radovani izlaže u Starom Gradu krajolike mora

Dvadesetak fotografija velikih formata bit će postavljeno na uličnim pročeljima

Otvorenje izložbe 'Fõr seascape' fotografa Nikole Radovanija održat će se u petak, 24. srpnja, u 19 sati u Starom Gradu (Srinjo kola). Na fotografijama velikog formata predstavit će se s morskim motivima otoka Hvara. Fotografije će biti izložene na uličnim pročeljima čime će se motivima i kontekstom ujediniti poimanje otoka.

Splitski fotograf hvarskih korijena predstavlja se starogradskoj publici recentnim ciklusom fotografija pod nazivom 'Fõr Seascape'. Nakon ciklusa 'Fõr Landscape' predstavljenog prošlo ljeto u Jelsi, okretanje krajolicima mora logičan je nastavak. Izložba uključuje dvadesetak fotografija velikih formata nastalih na otoku Hvaru u proteklih godinu dana.

- Ispunjavajući nužan preduvjet majstorskog ovladavanja formalnim i tehničkim sastavnicama svoga zanata, Radovani čini i presudan korak dalje, svjedočeći da se i u mediju fotografije mogu ostvariti tipični slikarski efekti, primjerice sfumato. Također, nekolicina fotografija bavi se kolorističkim i svjetlosnim fenomenima što neodoljivo podsjeća na djela gestualnog slikarstva. K tomu, nositelj izraza je i ritmizirana vodena masa koja kroz lom svjetlosti dematerijalizira i razlaže konkretan oblik. Promatrajući fotografije postajemo svjesni finih i suptilnih odnosa, komplementarnih boja, uznemirenih površina i slikarske harmonije koju stvaraju. Na jednoj strani autor vjerno podržava ono što vidi u prirodi, na drugoj pak pojačava boje, zasjenjuje i rasvjetljava atmosferu do artificijelnosti. Druga intervencija koju poduzima odnosi se na poseban rez u kadru slike, izdvajanje detalja koji postaju nove cjeline i čine da nam njegov svijet fragmenata izgleda nov i neobičan jer otklanja naviku gledanja, onu percepcijsku rutinu koja najčešće dolazi sa zanemarivanjem dijelova nakon upoznavanja cjeline. Pritom, on nas uvjerava da je čarolija u običnome, prevodeći svakodnevicu u stanje univerzalnog, svevremenskog i sveprostornog - navodi Marija Stipišić Vuković u najavi izložbe.


Vaša reakcija na temu