Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Press Fotoklub Split ponovno ima zanimljiv fotografski natječaj i odlične nagrade
Kultura Piše: Dalmatinski portal

Fotoklub Split ponovno ima zanimljiv fotografski natječaj i odlične nagrade

Prijavite se

Fotoklub Split i ove godine organizira festival fotografije Split Format, a ovogodišnja tema festivala jest 'diSTopija Grad'. Festival će se otvoriti izložbom finalista fotografskog natječaja 'Framing the City'. Split Format pokrenut je 2018. godine na inicijativu tadašnje predsjednice udruge, Maje Prgomet, a tijekom godina zaživio je kao iznimno zanimljiv diskurzivno-umjetnički program koji okuplja brojne ugledne znanstvenike, predavače te vizualne umjetnike, s ciljem zajedničke interpretacije određene teme od kolektivnog interesa. Program festivala svake godine otvara izložba nagrađenih autora foto natječaja koji se poklapa s krovnom temom festivala. Autorica teksta natječaja ove godine jest povjesničarka umjetnosti i programska voditeljica Galerije fotografije, Ivana Bošnjak.

'Grad bi se trebao moći promatrati kao lanac koji povezuje kulturu, arhitekturu, ljude, njihove emocije i temperament te na taj način pruža cijelo bogatstvo tema koje fotografi mogu istražiti i uhvatiti iz neočekivanih točaka i perspektiva. Svi snovi, nade, planovi i optimizam ljudi iz desetljeća i stoljeća unazad ugrađeni su u grad koji su stvarali i oživljavali. Ljudi su ga stalno uokviravavali i oblikovali svojim pokretima i radnjama u svakodnevnom životu te ga tako činili jednim od najprepoznatljivijim i najtrajnijim simbolom lokalnog identiteta. Fotografija je jedan od načina na koji se može sagledati u dubinu nekog urbanog središta u pokušajima da se ono dekonstruira kao fizička lokacija, povijesno mjesto ili mjesto preklapanja demografskih koncentracija. Činjenica je da grad postoji jedino u koheziji sa zajednicom koja u tom gradu živi, obavlja svakodnevne aktivnosti, identificira se s gradom i osjeća da ima pravo na javni gradski prostor. Međutim, uzmemo li za primjer Split, već sigurno desetljeće unazad, svjedoci smo invazivne turistifikacije koja je u ljetnim mjesecima atrofirala grad i njegove građane. Razvoj masovnog turizma negativno utječe na tradiciju i kulturu, javlja se problem autentičnosti, rastu cijene proizvoda i usluga u turizmu, sve izraženiji su infrastrukturni problemi, a grad se pretvara u turističku kulisu beskonačnih selfija i privatnih zabava.

Postoji li neka druga mogućnost, osim turizma, koja će osvijestiti i pronaći model održivog razvoja zajednice i gospodarstva? Nekoć intrigantna vizija i zanimljiv koncept, a danas – pojam pametni grad – trend koji osvaja svijet. Gradovi su implementirani novim tehnologijama, digitalizacija postaje aspekt našeg život, a IT sektor preuzima primat nad transformacijom gradova. Traži se i uvodi što više inteligentnih rješenja za energiju, infrastrukturu, mobilnost, usluge i sigurnost. Služe li oni čovjeku na način da im olakšava život ili tek elitnoj skupini koja tehnološki razvoj vidi kao svrhu sebi samima?

Razmišljamo li o posljedicama digitalizacije baš svakog aspekta našeg života? Radi li tehnologija za nas ili upravlja nama? Ako se usredotoče na međuigru između arhitekture, urbanog prostora i ljudi, fotografi imaju mogućnost prikazati jedinstvenost te promjene i izazove kroz koji prolazi svaki grad.

Framing the City način je kroz koji se povezuju i sukonstruiraju kolektivna sjećanja i vizije budućnosti u vremensko-prostornom dijalogu. Ima li grad ljudsko lice čak i kada nitko nije u kadru? Može li fotografija uhvatiti njegovu bit za vječnost?'

Fotografski natječaj 'Framing the City' je javan i otvoren za sve profesionalne i amaterske fotografe i ljubitelje fotografije iz Hrvatske i inozemstva. Natječaju mogu pristupiti sve osobe koje su navršile 18 godina prije objave natječaja. Pristup temi je slobodan uz poštivanje osnovne ideje natječaja. Svaki autor/autorica može poslati neograničen broj prijava. Svaka prijava mora uključivati 10-15 fotografija koje se konceptualno naslanjaju na temu ovogodišnjeg festivala. Za svaku prijavu plaća se kotizacija u iznosu od 30,00 € (za članove Fotokluba 20,00 €). Fotografije ne smiju biti starije od 2020. godine.

Fotografije mogu biti izvedene u koloru ili crno-bijeloj tehnici. Nije dozvoljeno umetanje potpisa autora na fotografije. Trima najbolje ocijenjenim autorima bit će dodijeljene novčane nagrade u visini 500,00 € za prvo mjesto, 300,00 € za drugo mjesto i 200,00 € za treće mjesto.

Više o uvjetima natječaja, načinima prijave, pravilima te načinu plaćanja kotizacije možete pronaći na društvenim mrežama Split Formata i Fotokluba Split, kao i na web stranici organizatora.

Program Split Format dio je 'Redovnog godišnjeg programa udruge Fotoklub Split' koji se financira sredstvima Zaklade Kultura nova. Split Format sufinanciran je sredstvima Grada Splita, Splitsko-dalmatinske županije i Turističke zajednice grada Splita i Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.

Vaša reakcija na temu