Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
GALERIJA LOGGIA U SPLITU Otvara se izložba Borisa Burića
Kultura Piše: Dalmatinski portal

GALERIJA LOGGIA U SPLITU Otvara se izložba Borisa Burića

Možete je razgledati do 10. listopada

U izložbenom prostoru Loggia, Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, u srijedu, 24. rujna u 19 sati otvorit će se izložba Borisa Burića 'Radno vreme', u organizaciji Hrvatske udruge likovnih umjetnika- Split  (HULU- Split) i Zlatnih vrata. Kustos je Miroslav Karić, kustos Muzeja savremene umetnosti u Beogradu.

'Burić nije umjetnik određenog medija ili izraza – izrađivao je skulpture, crtao, fotografirao... igrao je i nogomet, koji je za njega čista umjetnost i refleksivni proces, bez kojih nema ni gola, ni dobrog driblinga na terenu. Ne zanima ga naširoko i nadugačko; zanima ga ekonomiziranje u izrazu, da 'minimalnim sredstvima postigne maksimalni efekt', da udari pravo u 'sridu', da vas svaka njegova akcija, gest, (ne)intencija žigne u području misli i dugo vas drži pod dojmom.

Za Burića bismo mogli reći da su mu od bilo kojeg medija i forme draži situacija, efemerije, tijek događaja i iskustvo u koje vas uvode, recimo, potpuni mrak i miris baruta na otvaranju izložbe, višesatno silovito udaranje betonske kocke u zid gradske institucije, mimohod ispod masivnog drvenog stola u muzejskom zdanju, reklamni banner na fasadi secesijske palače s porukom da je broj policajaca i umjetnika u stalnom porastu. Ponekad će se latiti riječi, a ponekad će izvući neki objekt, poput kaldrme, koja će mu u nizu radova i akcija biti lajtmotiv za obračun sa 'sustavima'; na nešto će se ironično zaletjeti, a na nešto će samo prešutjeti i slegnuti ramenima, dajući takvom minimalnom radnjom oštriji odgovor od bilo kakvog burnog negodovanja.

Burić uvijek testira pažnju i izaziva misao (namjerno ne kažem provocira, jer to zna biti kratkog daha), baš kao i ovaj put, i to čini zato što bez toga za njega nema umjetničkog djela, nema ga barem u odnosu koji će ga najviše intrigirati, a tiče se onih s druge strane – šire publike ili umjetničke javnosti. Bitno mu je da nema ravnodušnih, da mu je ideja na nekoj razini proradila i žacnula nas, navikle na učtivu komunikaciju ispred umjetničkih djela, da nas je navela na razmišljanje, bez obzira na to jesmo li se s umjetnikom slagali ili mu duboko oponirali', u predgovoru izložbenog kataloga napisao je Miroslav Karić.

Boris Burić rođen je 1981. godine u Beogradu. Intermedijalni je umjetnik, živi i radi na relaciji Beograd – Rijeka. Srednju školu za primijenjenu umjetnost završio je u Rijeci 2001. godine na smjeru kiparskog dizajnera, a Visoku školu likovnih i primijenjenih umjetnosti strukovnih studija u Beogradu 2005. godine. Njegovi radovi su konceptualno orijentirani i često zasnovani na ideji društvene i umjetničke kritike.

Djeluje kao vizualni (kolaži, stripovi, fotografija...) i izvedbeni umjetnik (akcije, happening, performans...). Umjetničke projekte gradi u suradnjama s brojnim umjetnicima, kustosima i galerijama (Remont od 2014.–2020., Rijeka underground 2020.–2023.). Sudjelovao je na raznim umjetničkim kolonijama i rezidencijama (Multimadeira, Portugal 2016., Dislokacije – Orlovat 2017., O prihvaćanju nepoželjnog, Zadar 2022., Izvezene priče, Skradin 2023.). U ULUS-u je u statusu samostalnog umjetnika od 2018. godine. 

Vaša reakcija na temu