Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Press GALERIJA MANUŠ Otvaranje izložbe 'Neizvjesnost' Johna Miličića
Kultura Piše: Dalmatinski portal

GALERIJA MANUŠ Otvaranje izložbe 'Neizvjesnost' Johna Miličića

4. ožujka u 19 sati

U Galeriji Manuš 4. ožujka u 19 sati otvara se izložba 'Neizvjesnost' Johna Miličića. Kustos je Lovro Japundžić, a može se razgledati do 2. svibnja.

'Novi rad Johna Miličića nastavlja se na prethodne slikarske serije putovanja, prepoznatljive mozaične kompozicije pejzaža nastale u tehnici enkaustike na medijapanu. U tim serijama autor prikazuje vizualne sekvence otočkih i gradskih ruta, često repetitivnih i namjerno produženih ili skraćenih ritmova. Poigravanjem vlastitom memorijom i percepcijom naglašava nevidljivu, osjetilnu i izrazito dinamičnu tvarnost vanjskog svijeta.

U galerijskom prostoru predstavljene su tri nove ritmičke cjeline nastale promatranjem pejzaža prilikom vožnje rodnim Hvarom. Centralni dio zauzima paravan sastavljen od četiri monumentalne slike koje prikazuju nagli zavoj, brzi okretaj u kojem se sukobljavaju snopovi mraka i svjetla. Jednako dinamičnu kvalitetu zadržavaju i druge dvije cjeline od kojih jedna prikazuje fragmentiranu vožnju uzbrdicom, a druga nizbrdicom. Ovi pejzaži u pokretu, promatrača odnosno umjetnika smještaju u suvozačku poziciju. Odsustvo prikaza lika tjera nas da još jače osjećamo njegov pogled, drugačije ga tumačimo ili čak posumnjamo u istinitost vizualnih informacija koje nudi. Ograničenost pogleda dodatno je potencirana fragmentacijom scena i njihovim produživanjem prije finalnog iščeznuća.

Način opažanja neposredne okoline kod umjetnika postaje refleksija unutarnjeg nemira, a ujedno i njegove tankoćutnosti u osjećanju neizvjesnosti svijeta. Pozicija suvozača već sama implicira određenu nemoć budući da on niti ne upravlja niti vidi kroz prozor što se točno događa. On gleda sa strane izmjenične snopove mraka i svjetla, brze i fragmentirane informacije koje onemogućuju da u potpunosti sagleda pejzaž kojim prolazi. Nepotpun pogled izaziva anksioznost i pojačan oprez budući da je u tih nekoliko sekundi prije naglog okretaja sve moguće.

Disonance suvremenog svijeta posljednjih su nas godina pripremile na neizvjesnost, ovisnost o vanjskim silama koje nam uskraćuju ili daju moć. Brdovit pejzaž naglih zavoja slikovito dočarava niz društvenih asimetrija s kojima smo svakodnevno suočeni. Ipak, Miličićev krajolik polazi od osobnog. Izmještanjem u suvozačku poziciju promišlja vlastite sukobe sa svijetom koji mu iznenada oduzima kontrolu. U njemu često mora donositi odluke koje suprotstavljaju dvije radnje, nesiguran oko ispravnosti ili istinitosti istih. Produživanjem pogleda kratkotrajno zaustavlja vrijeme, nudi trenutak isključivanja ili sanjarenja o mogućnosti dobrog ishoda', napisao je Lovro Japundžić.

Vaša reakcija na temu