Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
GKM ima hit: Cabaret 'Splićanke' kao poruka da se na Split ne može gledati površno

GKM ima hit: Cabaret 'Splićanke' kao poruka da se na Split ne može gledati površno

Redatelj Ivan Leo Lemo se narugao šablonama, isključivosti, instant 'mudrosti' coelhovskog tipa...

Pljesak za premijeru cabareta 'Splićanke' autora Ivana Lea Leme odzvanjao je u Gradskom kazalištu mladih u četvrtak navečer. Kako tijekom predstave, tako i nakon. Zasluženo, odmah izdvojimo.

Iako predstava svoj vrhunac ima na samom početku, te ritam lagano opada prema kraju, pet glumica: Nada Kovačević (profesorica glazbene kulture), Lidija Florijan (žena pomorca, opsjednuta količinom psećeg izmeta), Ana Gruica (escort dama), Aneta Matulić (Miss Mejaša) i Mia Vladović (bankarica) težak zadatak zahtjevne forme u kojoj se isprepliće jedna vrsta monodrame, plesa i pjevanja su odradile više nego dobro. 

Energičnost je zarazna. Male pogreške koje su se omakle mogu ići na dušu redatelja Leme i nevjerojatnom količinom teksta za koju i sam priznaje da treba 'centrifuga na 90'. Kada se skrati tekst, malo uredi i eventualno razbije glazbenim brojevima i prije, bit će to, vjerujemo, odlična predstava.


Među glumicama, najbolje ocjene zaslužuju Lidija Florijan i Nada Kovačević.

Britkom ironijom i satirom Lemo je lijepo prikazao Split danas. Narugao se šablonama, isključivosti, instant 'mudrosti' coelhovskog tipa, ali i taj pomalo provincijski duh kako smo u svemu 'naj', a istovremeno ne podnosimo nikoga tko strši i skloni smo ismijavanju i osudi. Naravno, prožeta je kritika ljubavlju i snagom bacanja okova, odnosno  suočavanja samih sa sobom bez obzira 'šta će svit reć'. Ukratko, pet žena se susreću, a gdje drugo nego na Zavodu za zapošljavanja i svaka od njih priča kako su došle tu gdje jesu. Ima u tekstu dosta snažnih rečenica i sve u svemu možemo podvući da GKM ima hit. Dvije predstave su već rasprodane na 'neviđeno', nema sumnje da će i naredne. 'Cabaret' ima dobru budućnost. 

- U jako kratko vremena smo jako intenzivno radili i ubili smo se od posla. Kako su glumice neopisivo inspirativne, onda je sve bilo u veselom i kreativnom tonu - podijelio je dojmove autor Lemo.

Složio se  da tekst treba 'taknuti'.

- Recimo da je 'prva ruka teksta'. Kao kod svih autorskih projekata čovjek s publikom vidi kako diše djelo, tako da će dobiti doradu - iznio je.

Nada Kovačević je navela kako se nada da je publika prepoznala uloženu energiju.

- Ako osjeti način na koji smo promatrali Split i otkrili vrline i mane i zavoljeli ga, i ako se to njima probudi, onda smo uspjeli - kaže glumica.

Htjeli su, kaže, prikazati i da nije sve onako kako se čini na prvi pogled, odnosno da ne gledamo površno.

Da su sve priče autentične navela je Ana Gruica.

- Sve smo izvele rovovsku borbu izvela do kraja. Dali smo sve od sebe za prvu premijeru ovog tipa u Gradskom kazalištu mladih, koja je zaista  veliki zalogaj - rekla je.

Koreograf svjetske karijere Leo Mujić osmislio je plesne točke, dok je songove uglazbio Zvonimir Dusper. Scenografkinja je Vesna Režić. Dobar posao u Gradskom kazalištu mladih.

Vaša reakcija na temu