Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INTERVJU S MORENOM ŠIMATIĆ 'Uber je i ove sezone odlična prilika za dodatnu zaradu'

INTERVJU S MORENOM ŠIMATIĆ 'Uber je i ove sezone odlična prilika za dodatnu zaradu'

'Cilj nam je nastaviti osiguravati resurse koji će vozačima pomoći da posao prilagode svojim potrebama'

Nakon što je stekla bogato iskustvo u startupima Bellabeatu i OptimoRouteu, Morena Šimatić postala je nova voditeljica Uberovih operacija u Hrvatskoj. Nakon nešto više od pola godine na poziciji country menadžerice predstavila je za Dalmatinski portal promjene koje su se u Uberu dogodile u tom periodu kako za djelatnike tako i za korisnike, a najavila je i izvrsne prilike za nadolazeću turističku sezonu.

- U vrijeme pandemije mnogi su vozači bili prisiljeni pronaći nove poslove zbog pada potražnje za uslugama prijevoza diljem Hrvatske. Takvo je stanje, u kombinaciji s i dalje aktualnim iseljavanjem stanovništva te pojačanim zapošljavanjem u drugim uslužnim djelatnostima s naglaskom na turizam, dovelo do manje vozača na ulicama Hrvatske. Naš je glavni cilj u proteklih 6 mjeseci bio vratiti vozače te osigurati vrhunsku uslugu korisnicima koji su se ponovno počeli kretati po gradovima. Uveli smo različite poticaje za vozače kako bi se vratili i ponovno počeli ostvarivati prihode. Pridonijeli smo i sigurnosti vozača i korisnika kroz osiguravanje higijenskih potrepština te smo naporno smo radili na pružanju učinkovite virtualne podrške. 

Istovremeno, u Hrvatskoj smo zaposlili brojne mlade i motivirane ljude, posebice u Uberovom centru za vozače, kako bismo osigurali uspješno uvođenje novih vozača u posao i organizaciju, učinkovito i brzo rješavanje problema, kao i cjelokupnu podršku našim partnerima. Što se tiče ljetne sezone, planiramo pružiti podršku i našim vozačima na obali, i to na licu mjesta, u Istri, Zadru, Splitu i Dubrovniku. Naša je platforma izvanredan alat za sve one koji su zainteresirani za obavljanje sezonskog posla. Golema potražnja za našim uslugama, posebice tijekom ljetnih mjeseci kada Hrvatsku posjećuju tisuće stranih korisnika, rezultirat će solidnom prilikom za ostvarivanje prihoda za sve naše vozače partnere - istaknula je Šimatić.

Naglasila je i kako bilježe sjajne rezultate kada je riječ o povećanju broja vozača i unaprjeđenju usluga koje pružaju korisnicima, ali u tom segmentu još žele napredovati.

- Još uvijek nismo postigli željene razine, ponajviše zbog nedavnih makroekonomskih događanja koji su uzrokovali skok cijena goriva i nestašicu radne snage u sektoru uslužnih djelatnosti, posebice tijekom vrhunca sezone. U nadolazećim ćemo mjesecima pojačati napore kako bi Uber postao primarna platforma i za vozače i za korisnike - kazala nam je Morena Šimatić.

Kada je 'zasjela' na čelo Uberovih operacija u Hrvatskoj, najavila je da će se najviše baviti njegovanjem odnosa s vozačima - partnerima i s korisnicima.

- Uberovi vozači partneri ključni su dio naše usluge, a jedan od stupova uspjeha je naša bliska suradnja. Znamo da cijene slobodu i fleksibilnost koje im pruža naša platforma, pogotovo kada je riječ o radnom vremenu i odabiru mjesta obavljanja posla. To je vjerojatno i najvažnija prednost rada preko Ubera. Zato nam je cilj nastaviti osiguravati resurse koji će vozačima pomoći da posao prilagode svojim potrebama i rasporedu te im istovremeno pružiti priliku za ostvarivanje prihoda i potrebnu zaštitu - istaknula je.


Pandemija koronavirusa neupitno je nepovoljno utjecala na sve gospodarske grane. U kojoj se mjeri odrazila na poslovanje Ubera, oporavlja li se ono i može li se usporediti s pretpandemijskim?

- Pandemija koja nas je sve iznenadila u ožujku 2020. godine značajno je utjecala na poslovanje Ubera, a slično su prošle i sve druge industrije. Mjere koje su uvedene na samom početku krize i kasnija ograničenja doveli su do znatnog smanjenja potražnje za našim uslugama u Hrvatskoj i svijetu.

S dolaskom pandemije fokusirali smo se na osiguravanje sigurnosti svih onih koji koriste našu platformu - i korisnika i vozača. Kako bismo to postigli, podijelili smo tisuće higijenskih paketa i razvili postupke i tehnološka rješenja koja u stvarnom vremenu jamče odgovorno i sigurno korištenje platforme. To je rezultiralo pozitivnom reakcijom naših korisnika u Hrvatskoj, koji su prepoznali Uber kao jednu od najsigurnijih opcija za kretanje po gradu. 

Što se tiče potražnje za našim uslugama, ona se prije nekoliko mjeseci vratila na pretpandemijske razine, s obzirom na to da su se ljudi u našim gradovima 'probudili i pokrenuli'. Ljetna sezona samo što nije počela i nadamo se da će razina potražnje doseći onu iz ljeta 2019. godine. To nam je trenutna referentna vrijednost i nadamo se da ćemo je premašiti - navela je. 

U posljednje vrijeme svjedočimo i gotovo kontinuiranom rastu cijena goriva. Šimatić nam je otkrila na koji se način on održava na cijene usluge Ubera.

- Proteklih nekoliko mjeseci cijene goriva konstantno su rasle diljem Europe. Stoga je donesena odluka da zasebno analiziramo i procijenimo situaciju na svakom od naših tržišta, s obzirom na to da lokalni kontekst uvelike varira od tržišta do tržišta. Nakon što smo sagledali situaciju u Hrvatskoj, odlučili smo kako zasad nećemo podizati cijene svojih usluga kako bismo korisnicima i dalje pružali cjenovno pristupačnu, pouzdanu i sigurnu alternativu kretanja po gradu. Naravno, nastavljamo pratiti razvoj situacije i analizirati podatke na temelju kojih donosimo odluke - pojasnila je. 


Pred hrvatskom obalom je turistička sezona od koje se puno očekuje. I u Uberu imaju velika očekivanja, ali i planove...

- Hrvatska je za Uber ključno tržište u južnoj Europi, posebice zbog sjajnih rezultata tijekom ljetnih mjeseci kada se broj stranih gostiju obično udvostruči (4,3 milijuna turista u kolovozu 2021. godine), što ima izrazito povoljan utjecaj na naše poslovanje. 

Tijekom posljednjih šest godina Uber je postao jedan od ključnih aktera hrvatske turističke ponude. Tako su, primjerice, samo tijekom prošlogodišnje ljetne sezone Uberove usluge u Hrvatskoj koristili strani posjetitelji iz čak 84 različite zemlje. 

Naš je cilj i domaćim i stranim korisnicima nastaviti pružati najbolje moguće iskustvo kretanja među brojnim fantastičnim odredištima u Hrvatskoj. Posebno želimo tisućama stranih posjetitelja koji u svojim zemljama koriste Uberovu aplikaciju omogućiti isto neometano, jednostavno i sigurno iskustvo na koje su već navikli. 

S druge strane, vozačima partnerima koji rade na obali želimo omogućiti sjajne prilike za ostvarivanje prihoda. To je nešto što bez sumnje možemo učiniti jer Uberova aplikacija ima međunarodni ugled i uživa povjerenje milijuna ljudi diljem svijeta koji je svakodnevno koriste i sretni su što je mogu koristiti tijekom svojih godišnjih odmora u ljetnim mjesecima - naglasila je naša sugovornica.

Uber posluje u nekoliko većih gradova u Hrvatskoj. Mogu li korisnici očekivati skoro proširenje njihova broja?

- Danas poslujemo u pet hrvatskih gradova: Zagrebu, Dubrovniku, Splitu, Rijeci i Zadru. Trenutno nam je glavni cilj svojim vozačima i korisnicima nastaviti pružati najbolje moguće iskustvo na našoj platformi. Što se tiče onoga što nudimo vozačima, želimo i dalje razvijati i usavršavati svoje usluge i rješenja. Trajni cilj nam je vozačima partnerima omogućavati solidne prilike za ostvarivanje prihoda, posebice na obali i u ovo doba godine kada su turisti već krenuli pristizati...- zaključila je Morena Šimatić. 

Vaša reakcija na temu