Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Iznajmljivači, poznajete li svoj Pravilnik koji vam određuje uređenje objekta?

Iznajmljivači, poznajete li svoj Pravilnik koji vam određuje uređenje objekta?

Pravilnikom su određeni uvjeti i kategorije smještajnih objekata

Smještaj i vlastiti objekt uredit ćete prateći vlastite vizije, mogućnosti, ideje ili boje koje vam se sviđaju, a u cilju da se isti svidi gostima i istakne od drugih objekata. No, u Hrvatskoj će na neki način ipak država 'imati prste' u uređenju svakog objekta za iznajmljivanje… 

- S obzirom da su pripreme za sezonu počele, stiže sve više upita vezanih za uređenje novih objekata i trendova u turizmu - govore nam u agenciji Adriagate.

- Stoga je posebno bitno skrenuti pozornost na Pravilnik i neke standarde u uređenju upravo iznajmljivačima koji planiraju tek krenuti s iznajmljivanjem apartmana, kuća za odmor ili vila, ali i svima onima koji planiraju rekategorizirati smještaj.

Kakvi su to standardi u uređenju objekata?

- Radi se o Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu koji je od 2016. doživio brojne izmjene i dopune. On se direktno odnosi na sve iznajmljivače, a posebno bi ga trebali pratiti/proučiti svi koji planiraju preuređenje, kategorizaciju ili rekategorizaciju. Ministarstvo turizma i sporta Pravilnikom ne diktira boje ili dizajn u objektu, ali diktira bitne stavke pa preporučamo svim iznajmljivačima da prouče Pravilnik koji vrijedi za vaš objekt, vrstu i kategoriju! 

Izdvajamo samo neke od zanimljivijih stavki iz Pravilnika:

Prihvat gosta

U Pravilniku možete pročitati kako se za sve kategorije apartmana i kuće za odmor propisuje usluga prihvata gosta te kutija prve pomoći. Također, najveća boljka iznajmljivača u centrima - parkiralište (ili natkriveno parkiralište) trebali bi osigurati oni objekti koji imaju 4 ili 5 zvjezdica. 

Sastav i površina modula

Prije samog proučavanja ovog dijela Pravilnika, saznajte je li vaš objekt novi ili postojeći. Objekt je postojeći ako ima ili je imao rješenje o vrsti i kategoriji kao postojeći objekt, ako je građevina izgrađena do 31. prosinca 2007. godine ili ako objekt ima akt o legalizaciji nezakonito izgrađene građevine. Ovaj dio Pravilnika određuje dimenzije soba i broj kupaonica što je direktno povezano s brojem soba u objektu te s vrstom i kategorijom koju birate. 

Namještaj/oprema/usluge

Pravilnikom su propisane i veličine kreveta!? Da, i one ovise o tome je li vaš objekt novi ili postojeći objekt (širina 140,160 ili 180 cm). U ovom dijelu također su navedene i neke stavke koje su svima zajedničke. Tako možete iščitati kako svi apartmani i kuće za odmor (sa 2,3,4 i 5 zvjezdica) moraju imati noćni ormarić i jastuk  dok dodatni jastuk na zahtjev gosta moraju ponuditi oni sa 3,4 i 5 zvjezdica.

Premda iznajmljivačima ne treba Pravilnik da bi gostima koji duže ostaju promijenili posteljinu i ručnike, u ovom dijelu Pravilnika naznačeno je i koliko često morate mijenjati posteljinu svojim gostima. Apartmani i kuće za odmor trebali bi gostima plahte mijenjati svaki dan ukoliko imaju 5 zvjezdica. Adriagate ističe kako situacija ipak ovisi o gostu kao i da iznajmljivač mora sam procijeniti što gosti žele! S obzirom na 20 godina iskustva, stručnjaci iz agencije navode kako stvari ne možemo uvijek gledati 'crno na bijelo' jer svi oni koji se bave iznajmljivanjem jako dobro znaju da u praksi sve ovisi o zahtjevima gosta. Gosti ponekad ne žele da ih se ometa za vrijeme boravka pa je npr. izmjena posteljine nešto rjeđa ili po potrebi češća nego što je propisano.

Zastore moraju imati sve kategorije, dok oni sa 4 ili 5 zvjezdica mogu imati nešto slično što isključuje prirodno svjetlo (grilje) te kako sliku ili drugi ukrasni predmet moraju imati svi!

TV programi te hlađenje i grijanje, kao i prostor kupaonice također su određeni Pravilnikom, a na fotografiji možete vidjeti tko bi sve trebao ponuditi šampon za kosu ili gel za tuširanje i što je propisano za ručnike.

Čišćenje i opće stanje objekta

Ovaj dio Pravilnika sasvim je logičan i uobičajen jer svi apartmani i kuće za odmor bez obzira na zvjezdice/kategoriju moraju imati čist i uredan smještaj, čistiti podove i stepeništa, imati namještaj koji nije pohaban, baš kao i posteljinu i uređaje koji rade.


Vanjski izgled objekta i okoliš

Iznajmljivačima nije potrebno objašnjavati kako prilazni put, fasada, balkoni, terase i okoliš objekata moraju biti bez oštećenja. O njima vodite računa i brinete bez napomene u Pravilniku, jer je to nešto što dolazi s iskustvom, logikom, brigom o vlastitom objektu i imovini. 


Usluga jela, pića i napitaka

Neobavezan dio Pravilnika namijenjen je za iznajmljivače koji žele pružati usluge doručka (i tražiti takvo Rješenje!). Njima se propisuju uređenje i elementi prostorije za pripremu jela kao i izgled blagovaonice.

Kako čitati pravilnik

Pravilnikom su određeni uvjeti i kategorije smještajnih objekata. Na temelju ispunjenih uvjeta možete ostvariti kategorizaciju pri izvidu Povjerenstva koje izlazi na teren i dodjeljuje odobrenja o rješenju za pružanje usluge smještaja u domaćinstvu.

Kao što iz Adriagatea napominju, Pravilnik čitajte na način da prvo proučite je li vaš objekt novi ili postojeći. Pravilnik ima Prilog I – IV  gdje su u redcima naznačeni uvjeti kategorizacije, a u stupcima kategorije tj. zvjezdice. Prilog 1 je za sobe i studio apartmane, Prilog 2 je za apartmane i kuće za odmor, a vi čitate onaj koji vama treba, baš kao i onaj stupac koji sadrži broj zvjezdica koji vam odgovara ili kojeg želite. Polja ispunjena sivom bojom morate ispoštovati i/ili imati u objektu da biste ostvarili tu vrstu i kategoriju objekta koju ciljate. 


Osim stavki navedenih u Pravilniku, Adriagate redovito prati i komunicira s gostima te ističe potrebe i želje gostiju kao jedan od temelja za uređenje objekata. Istaknuti se možete ulaganjem u dodatnu ponudu (bazen, dječje igralište,…), tematizacijom smještaja ili osluškivanjem gostiju: toster, aparat za kavu, kuhalo ili npr. perilica rublja u kući za odmor, klima uređaj u svakoj sobi,… Ono što je obavezno pri kategorizaciji navedeno vam je u Pravilniku za svaku vrstu i kategoriju objekta, ali ostalo je vama na izbor. Imate priliku poigrati se i promisliti o potrebama gosta. To će kasnije i rezultirati njegovim odabirom i zadovoljstvom. Kakvi su trendovi i kako biti bolji, zanimljiviji, vidljiviji gostima saznajte u poslovnicama Adriagatea, kontaktom na tel. 021 271 870 ili e-mailom na info@adriagate.com.

Vaša reakcija na temu