Bivši potpredsjednik Kazališnog vijeća Luka Jadrić osvrnuo se na situaciju u HNK Split.
'Među brojnim vijestima o HNK Split, za oko mi je zapeo novinski članak u kojem se navodi kako iz splitskog HNK odlaze šef Baleta, šefica pravne službe i zborovođa.
Samo još jedan u nizu odlazaka zaposlenika od 1. srpnja 2023. godine i dolaska novog intendanta. To se valjda zove fluktuacija zaposlenika bez zapošljavanja novih ljudi. Neki novi poslovni model koji izaziva nikad bolje rezultate.
U spomenutom tekstu navodi se i iduće:
'Iz teatra ide hvaljeni mladi zborovođa i dirigent Veton Marevci koji je došao iz Karlovca. Omiljen je zborovođa u nacionalnoj kazališnoj kući, a kako je i dirigirao određeni broj predstava, prvenstveno Orašara, uspio je sakupiti potreban broj bodova i dobio mjesto profesora na Umjetničkoj akademiji.'
Na 15. sjednici KV-a 23. studenog 2023. godine propitkivao sam nakaradnu praksu koju sam nazvao 'Bermudski trokut HNK Split'. Osim što, dakako, u HNK Split negdje između Foyera, Plavog salona i ureda ne nestaju avioni i brodovi, nego javni novac.
Kako je taj kazališni trokut funkcionirao?
- G. Ivo Lipanović, zaposlen na radno mjesto šefa dirigent, prema aktualnoj Sistematizaciji HNK Split bio je dužan dirigirati s najmanje 60% glazbenog repertoara HNK Split. G. Lipanović to nije radio, a uredno je primao plaću.
- G. Veton Marevci, zaposlen na radno mjesto zborovođe/dirigenta zbora, angažiran je da dirigira petnaest Orašara. Posao zborovođe/dirigenta zbora nije radio. Za dirigiranje Orašara je honoriran.
- Gđa. Barbara Kajin angažirana je da za honorar i plaćeni smještaj radi posao zborovođe/dirigenta zbora koji je u tom trenutku radio posao šefa dirigenta.
Intendant Bilandžić objašnjavao je kako je to najjeftinija varijanta i kako je dobro da zbor radi s novim dirigentima.
O svemu tome sam obavijestio Grad Split, odnosno gradonačelnika Puljka i dogradonačelnika Ivoševića koji su preko toga zabrinjavajuće olako prešli. Valjda nije bilo politički oportuno o tome pričati. Ili je opet trebalo savijati zakon i bagatelizirati nenamjensko trošenje sredstava.
Dok se nama 'servirala' priča kako je ovo veliki test za g. Marevcija da se vidi njegov potencijal za baletnim dirigentom, tek sad je jasno da je razlog bio sasvim drugačiji i da je u pitanju bilo zaposlenje na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu.
To je, vjerujem, samo vrh sante leda.
Zato nas i ne trebaju čuditi nagla poskupljenja i 'Premijerna pretplata 1' koja sada košta vrtoglavih 250,00 €.
Treba platiti te brojne 'Bermudske trokute' o kojima javnost nema pojma i o kojima će tek saznati, sve pod budnim okom akademske zajednice koja šuti', napisao je na Facebooku.