Jedanaesto izdanje festivala Ultra Europe započinje na splitskom Parku Mladeži od 11. do 13. srpnja, dan kasnije je u Clubu 585, u Bolu na Braču na repertoaru Resistance Brač, 15. srpnja Ultra Beach Brač, Olife Beach Club u Milni, te 16. srpnja Resistance Vis u tvrđavi Fort George na Visu. Organizatori festivala, koji ponosno nosi epitet jedinstvenog destinacijskog glazbenog festivala i doživljaja u cijelom svijetu te je najveće međunarodno glazbeno događanje u Hrvatskoj, najavili su ovogodišnje izdanje.
Alek El-Kazal, voditelj projekta Ultra Europe, otkrio je kako su ušli u zadnju fazu priprema.
- Uskoro otvaramo vrata festivala kojeg će u tri dana posjetiti oko 145 tisuća ljudi iz 120 zemalja svijeta. Info pult bit će otvoren već od srijede na Zapadnoj obali, a zamjena karata za festivalske narukvice ove godine bit će moguća i na samom stadionu. Ulaznice se još mogu kupiti na Parku mladeži i u sustavu Entrio, cijena je od 90 do 5 tisuća eura. Imamo 40 privatnih aviona koji dolaze u Split, oni ne troše 100 eura za ulaznicu - kazao je Alek.
Otkrio nam je i kako posjetitelje očekuje raznolika ponuda hrane i pića, chill zona, kao i razni sponzorski besplatni sadržaji.
Fotogalerija: Najava Ultre | foto: Jadran Babić
Naime, zahvaljujući vjernim fanovima Ultre - Ultranauti festival ne završava u Splitu, već se nastavlja na predivnim dalmatinskim otocima u sklopu programa Destination ULTRA. Ove godine posjetitelji će zabavu nastaviti na Braču i Visu.
Organizator Joe Bašić, vlasnik tvrtke MPG Live, koja je ekskluzivni nositelj licence festivala Ultra Europe za Hrvatsku, istaknuo je kako je ovo najbolje izdanje do sada.
- Velika mi je čast biti tu jedanaesti put, puno je ljudi tijekom ovih godina prošlo koji su znali da Ultra može gurati granice i promovirati Hrvatsku. Petu godinu smo na Parku mladeži, stadion ranijih godina nije bio animiran, a sada ga posjeti 140 tisuća ljudi u tri dana. Pokazao se kao odlično mjesto za festival, postavit ćemo pet pozornica uz druge popratne sadržaje. Od grada koji je bio tranzitni grad stvorili smo jednu hit destinaciju, a to vrijedi i za cijelu županiju - pogotovo otoke. Kad putujemo čujem mišljenja i znam da su svi prepoznali Split kao jedan od glavnih gradova u Hrvatskoj, uz Dubrovnik - rekao je Bašić pa nastavio:
- Imali smo puno izazova, uvijek smo našli riješene za njih. Ovo je bila jedna od najizazovnijih i najtežih godina do sada, pogotovo po pitanju prodaje ulaznica zbog nestabilne situacije u svijetu. Unatoč tomu, vjerujem kako ćemo postići iste brojke kao i prošle godine, dok se neka velika događanja otkazuju. Ovaj posao nije lagan, ali smo odgovorni i imamo super suradnju sa svim službama, pogotovo onima koji pružaju sigurnost našim posjetiteljima i građanima. Razvijali smo se kao destinacijski festival, produžili smo boravak gostiju u županiji i u tome smo uspjeli. Ultra Music festival je najveći festival na svijetu, Ultra Europe je drugi najveći i stoji uz bok Miamiju i drugim kontinentima gdje se održavaju - zaključio je Bašić, koji je zadovoljan i brojkama,
- Istraživanje koje je proveo Ekonomski fakultet kaže da se 90 milijuna eura dodatne potrošnje ostvaruje svake godine u Splitu i Dalmaciji, a ta potrošnja odlazi na kave, pizze, smještaj i druge stvari. Što se tiče fiskalnih učinaka ovoga projekta, to je 5 milijuna eura godišnje - to su direktni učinci u proračun Splita i državnu blagajnu. Također, 35 milijuna eura je procijenjena vrijednost reklame koju mi ostvarujemo svake godine za ovaj festival. Tijekom deset godina smo s 350 milijuna eura vrijednosti reklame u svijetu prezentirali grad Split i Dalmaciju. Broj od 150-160 tisuća dodatnih gostiju je dokaz da ta reklama i vrijedi i ostvaruje pozitivne rezultate - kaže Bašić.
Glavna pozornica festivala Ultra Europe, smještena u središtu Parka Mladeži, uz već najavljena velika imena svjetske elektroničke scene, ovogodišnju postavu kompletirat će četiri nova izvođača.
Stiže izraelski duo Vini Vici kojima će se pridružiti francuski hitmejker Willy William. Na programu je i Julian Cross, DJ i producent iz Nizozemske kao i Joe2Shine, hrvatska DJ zvijezda koja već 20 godina vlada hrvatskom scenom, a ovo će mu biti deseti nastup na Ultri te ujedno i najveći nastup u karijeri.
- Obećavam jedan energetski set na pozornici, neću se sramiti staviti i hrvatski set jer naša kultura obiluje biserima od etno do pop glazbe, pokazat ćemo svijetu da nismo ni mi tako loši. Osobno za mene je ovo veliki uspjeh, maštao sam nastupati na velikoj stageu. Nakon prvog nastupa prije deset godina na Ultri to mi se i ostvarilo - kazao nam je Darko Stojaković, odnosno Joe2Shine.
Na prostoru rezerviranom za underground zvuk i ljubitelje techno i house glazbe nastupit će niz renomiranih izvođača među kojima Mind Against, Korolova, Brina Knauss, Johannes Brecht, Insolate, Shipe b2b DJ Jock i Tomo in der Mühlen, kao i Nick Havsen, Kevu, Malena Narvay i Victor Cardenas.
- Na UMF pozornici publiku očekuju dinamični setovi britanskog DJ-a i producenta Jamesa Cartera koji se istaknuo kao autor jednog od najvećih dance hitova Bad Memories u suradnji s talijanskim triom Meduza te izvođačima Elley Duhé i Fast boy. Svoj zajednički B2B koncept predstavit će talijanski izvođači Ale Basciano i Marco Ninni, a publiku očekuje pravi house zvuk obogaćen prepoznatljivom mediteranskom estetikom - najavljuju organizatori.
Gradonačelnik Splita Tomislav Šuta istaknuo je kako podržava festival jer 150 tisuća posjetitelja donosi dodanu vrijednost za grad, ugostitelje i sve turističke dionice.
- Međutim, mora postojati balans za naše sugrađane, oni moraju imati sigurnost i mir. Već smo u dogovorima i pripremi sa svim službama i nadležnim tijelima, a imamo i odličnu suradnju s organizatorom. Nadamo se da će se ona i nastaviti, a svim posjetiteljima želim dobrodošlicu u naš grad - poručio je Šuta, a zamjenik splitsko-dalmatinskog župana Stipe Čogelja poručio je isto: 'Ultra je važna za našu županiju jer ima dislokacijski učinak. Tako dio posjetitelja boravi u našoj Zagori, otocima, a time naša destinacija postaje vidljivija i primamljivija. Treba postići balans i ravnotežu, a uz sve Ultra je i kompatibilna sa svim drugim projektima koje radimo. Dobar je festival, plodonosan za cijelu našu zajednicu - zaključio je.
Direktorica TZ Splitsko-dalmatinske županije Ivana Vladović kazala je kako je promotivni aspekt Ultre jako snažan za destinaciju.
- Nama je festival važan zbog promotivnog efekta kojeg sami ne bismo mogli isfinancirati. Želimo svoju autentičnost, ali smo otvoreni za sve dobre stvari koje nam mogu donijeti nove goste. Ipak, ovaj mali raj na zemlji treba čuvati i njegovati, zato svima poruka dobrodošlice uz naglasak na čuvanju i poštivanju svega lokalnog - zaključila je.