Iako joj opus broji tek četiri cjelovečernja igrana filma, Lynne Ramsay jedno je od najcjenjenijih redateljskih imena današnjice. Snimivši svoj prvijenac 'Ratcatcher' još krajem devedesetih, otprilike u vrijeme kada se na svjetskoj sceni afirmirao novi naraštaj redateljica (Sofia Coppola, Lucrecia Martel...), škotska filmašica do danas se, doduše, nije prometnula u veliku žensku redateljsku zvijezdu poput kćeri Francisa Forda Coppole niti postala festivalska miljenica kao starija francuska kolegica Claire Denis, ali u kritičarskim i mnogim filmofilskim krugovima uživa poseban status.
Nakon posve zasluženog uspjeha s prethodnim uratkom 'Moramo razgovarati o Kevinu', Lynne Ramsay na prošlogodišnjem se festivalu u Cannesu predstavila ostvarenjem 'You Were Never Really Here' koji je na Croisetti nagrađen za najbolji scenarij i mušku ulogu, a kojeg je hrvatski distributer u domaća kina pustio s prijevodom 'Iskupljenje u New Yorku'.
Njezin recentni film odmah je po canneskoj premijeri okarakteriziran kao 'Taksist' za 21. stoljeće. Doista, usporedbe s besmrtnim klasikom Martina Scorsesea nisu bez osnove - i ovdje njujorški ratni veteran pomračena uma spašava maloljetnicu iz ralja prostitucije; i ovdje se urbane neuroze betonske džungle miješaju s implozivnošću i traumatičnim iskustvima. Ipak, 'Iskupljenje u New Yorku' nije intimistička drama niti moralistički esej o katarzi već svojevrsna studija o maskulinitetu, odnosna stilizirana noćna mora, film koji je suštinski puno bliži, primjerice, Nicolasu Windingu Refnu negoli Scorseseu i scenaristu 'Taksista' Paulu Schraderu.
Razmjerno konvencionalna priča nipošto ne odiše svježinom, međutim Ramsay iz takvog predloška - film je, inače, nastao po romanu Jonathana Amesa - uspijeva izvući maksimum. Naime, scenarij je svakako mogao biti dorađeniji, možda i mrvicu manje pretenciozan, ali čini se kako je autorica toga apsolutno svjesna te kako joj poneka nategnuta i stereotipna fabularna rješenja zapravo služe kako bi demonstrirala sjajan osjećaj za atmosferu tjeskobe i izmjenjivanje naglašeno poetičnih kadrova zastrašujuće ljepote u kojima je prikaz nesmiljenog nasilja i krvoprolića stiliziran do te mjere da počinje graničiti s nadnaravnim.
Dio kritike filmu je spočitavao podređenost sadržaja stilu. Ako u takvim opservacijama ima istine, a nesumnjivo ima, onda definitivno treba naglasiti kako je stil zaista fascinantan. Kod Ramsay pojedine scene nemaju toliko narativni, koliko stilistički i ritmički karakter zbog čega redateljica u najvećem dijelu filma inzistira na snazi slike i zvuka pa su čudesne vizualne ekshibicije i impresivno poigravanje zvukom, u kombinaciji s opčinjavajućom glazbom Jonnyja Greenwooda iz Radioheada, ono čime 'Iskupljenje u New Yorku' ponajviše plijeni pažnju.
Također, hvalospjeve zaslužuje i briljantni Joaquin Phoenix u glavnoj ulozi ratnog veterana Joea na čiju je (pod)svijest Ramsay usredotočena, a pohvaliti treba i redateljičinu pametnu odluku da film sažme na ekonomičnih 90 minuta. Najkraće rečeno, 'You Were Never Really Here' jedan je od onih filmova koji nisu besprijekorni, ali svejedno zaslužuju svesrdnu preporuku.