Nakon višednevnih peripetija oko ljetnog kina Bačvice, predstavnici Grada Splita u 'pet do dvanaest' ušli su u posjed jedne od najatraktivnijih splitskih lokacija i time otklonili sve strahove oko eventualnog neodržavanja 11. Festivala mediteranskog filma Split.
FMFS je u svom jedanaestom izdanju zadržao koncepciju vjerojatno najznačajnije kulturne manifestacije u gradu pod Marjanom oslanjajući se na čitav niz regionalnih i hrvatskih premijera, kako u glavnom natjecateljskom programu, tako i u programima izvan konkurencije. Ovogodišnji novitet izlazak je iz mediteranskog bazena i zemalja koje mu gravitiraju, odnosno premještanje fokusa na recentnu kinematografiju Južne Amerike u popratnom programu festivala.
Festival je pred više od tisuću gledatelja otvoren projekcijom 'Biciklista' iz natjecateljskog programa hrvatskog kratkometražnog filma 'Ješke', sedmominutnog animiranog filma inspiriranog ostavštinom velikog slikara i kipara Vaska Lipovca u kojem autor Veljko Popović tematizira muško-ženske, napose erotske odnose spretno miješajući prepoznatljive Lipovčeve likove, mediteransku živopisnost i erotsku komediju na tragu Davora Štambuka, stvorivši svojevrsnu celuloidnu odu Lipovčevom bogatom nasljeđu, ali i malomišćanskom identitetu.
Mediteranskom pejzažu posvetile su se i Vlatka Vorkapić u svom vrlo dojmljivom srednjemetražnom naslovu 'Pusti, Dobre, pusti' te u stanovitoj mjeri i Antoneta A. Kusijanović čiji je uradak 'U plavetnilo' , ne samo zbog fascinantnih podvodnih kadrova i sugestivnog prikaza teškoća odrastanja, jedan od nesumnjivih vrhunaca ovogodišnjih 'Ješki'.
Toposom Mediterana obilježen je i 'Mezostajun' Ivana Ramljaka u kojem redatelj istražuje aspekt korištenja javnog prostora u manjem mediteranskom gradu u različitim godišnjim dobima, pri čemu ponajviše oslikava razliku u atmosferi između perioda ljetnog šušura i melankolične zimske pustoši.
Nadareni Igor Bezinović u kratkometražnom se dokumentarcu 'Lovettovi' kroz sociološku prizmu usredotočio na propitivanje voajerističkog diskursa internetske zabave za odrasle snimivši film web-kamerom kojom njegovi likovi zarađuju za kruh.
Igor Jelinović, pak, nakon prošlogodišnje 'Morske pjene' ponovno je snimio film o deziluzioniranosti splitske omladine smjestivši radnju u vrijeme održavanja glazbenog festivala Ultra po kojem film nosi naslov. Jelinovićeva 'Ultra' ima svojih trenutaka, međutim najjači adut filma ipak su glumci - u prvom redu Mirela Mađor, a onda i već renomirani Josip Lukić.
Popovićevi 'Biciklisti' nisu jedini animirani film uvršten u konkurenciju Ješki. U kinoteci 'Zlatna vrata' prikazan je i sjajni 'Manivald' estonske animatorice Chintis Lundgren, nastao u estonsko-hrvatsko-kanadskoj koprodukciji, duhovita i emotivna priča o neobičnom ljubavnom trokutu između lisca, njegove majke i vuka.
Arsen Oremović u svom 26-minutnom filmu 'Tak kak je' pozabavio se problematikom skrbništva u Hrvatskoj, odnosno činjenicom da se u najvećem broju slučajeva nakon brakorazvodne parnice malodobno dijete dodjeljuje majci. Oremovićev glavni lik otac je kćerke kojem bivša supruga brani viđanje s djetetom, a pravni sustav mu pritom ne pruža nikakvu podršku. 'Tak kak je' se na trenutke doima poput aktivističkog angažmana, međutim redatelj opća mjesta srećom zamjenjuje istančanim psihološkim nijansiranjem likova.
Vrijedan pažnje je i 'Siguran let' u kojem je Aldo Tardozzi demonstrirao nekoliko uistinu efektnih režijskih rješenja premda ne uspijeva uvijek održati balans između humornih i dramskih dionica.
Jedan od najzanimljivijih kratkometražnih naslova ovogodišnjeg FMFS-a 'Čistačica' film je prigušenih emocija i autentične ambijentacije u kojem redatelj Matija Vukšić vješto izbjegava moraliziranje, a Marija Škaričić oduševljava u naslovnoj ulozi majke čiji je petnaestogodišnji sin ubio mjesnog svećenika.
Žiri u sastavu Tanja Mravak, Silva Ćapin i Petar Orešković najboljim filmom u kategoriji 'Ješke' proglasio je Popovićeve 'Bicikliste', dok je posebno priznanje stručnog žirija pripalo filmu 'Marija' Juraja Primorca.
Publika FMFS-a pobjednikom u kategoriji 'Ješke' proglasila je 'Siguran let', dok je u kategoriji srednjemetražnog hrvatskog filma najviše ocjene dobio film redateljice Vlatke Vorkapić 'Pusti, Dobre, pusti'.