Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
MUZEJ GRADA KAŠTELA Otvara se izložba Ivone Pupačići i Ružice Rimac
Kultura Piše: Dalmatinski portal

MUZEJ GRADA KAŠTELA Otvara se izložba Ivone Pupačići i Ružice Rimac

'Hortus conclusus' i 'Licem u lica'

U srijedu, 18. prosinca u 20 sati u Muzeju grada Kaštela u kaštelu Vitturi u Lukšiću otvorit će se izložba dviju umjetnica. Ivona Pupačić predstavlja se izložbom pod nazivom 'Hortus conclusus /Zatvoreni vrt / Enclosed garden', a Ružica Rimac izložbom 'Licem u lice / Face to faces'. Kustosica je Mirela Vujević Duvnjak, muzejska savjetnica.

Muzej grada Kaštela predstavlja dvije mlade autorice koje dijele izlagački prostor polivalentne dvorane kaštela Vitturi.

Izložbom Hortus conclusus / Zatvoreni vrt Ivona Pupačić promišlja o naravi oblikovanog i kontroliranog vrta kao metafori stvaranja sigurnog utočišta. Izložbu čine tri fotomontaže izrazito velikih formata s motivom otvorenog elipsoida, 'vrtnih vrata' i 'gorućeg grma' uobličenih minucioznim digitalnim kolažiranjem stotina snimljenih sekvenci bodljikavih biljaka ( Palirius spina – christi, Kristova drača, Onopordum illyricum, ilirski kravačac (magareće zelje) i Picnomon acarna, akarnanska šikalina (sikavica)) koje uokviruju središnju trodimenzionalnu instalaciju Hortus conclusus. Radovi su visokog estetskog dometa kojima autorica na simboličkoj razini promišlja o vrtu kao metafori čovjekovih nutarnjih raslojavanja.

Ružica Rimac propitujući granice skulpture, ali i granice čovjekova identiteta izlaže krpene glave postavljajući ih uza zid u blagim visinskim i kolorističnim ritmovima referirajući se na poznati friz Jurja Dalmatinca sa šibenske katedrale. Te groteskne ekspresivne glave, nedefiniranih crta lica, katkada granično animalne, slične srednjovjekovnim vodorigama  autorica postavlja u odnos s gledateljem dajući im snagu i mogućnost produktivne refleksije. Uz 71 krpenu glavu izložena su i dva brončana odljeva na postamentima koji pobuđuju paradoksalan doživljaj, istodobno svečan i bizaran.

Vaša reakcija na temu