Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
NEDJELJNA ĆAKULA Ivan Gospodnetić: 'Jon Bon Jovi nam je ostavio gitaru s potpisom, a prvi je kod nas jeo Wladimir Klitschko'

NEDJELJNA ĆAKULA Ivan Gospodnetić: 'Jon Bon Jovi nam je ostavio gitaru s potpisom, a prvi je kod nas jeo Wladimir Klitschko'

Brojni poznati džetseter koji ljetuju u Hrvatskoj ne zaobilaze hvarski restoran Gariful

Znate li što imaju zajedničko Tom Cruise, Demi Moore, Bono Vox, Lionel Messi, Edward Norton i brojne druge poznate face. Svi oni obožavaju jesti u hvarskom restoranu Gariful. Ovaj se gastro biser ističe namirnicama i gostoprimstvom već dugi niz godina, a pred kraj turističke sezone posjetila ga je i naša ekipa. Dočekao nas je vlasnik Ivan Gospodnetić, koji inače nerado medijski istupa, i ispričao kako je stvorio kultno mjesto međunarodnoga jet-seta. Bilo mu je samo 19 godina kad je preuzeo restoran koji je bio u problemima, a prije nekoliko dana Jon Bon Jovi poklonio mu je gitaru kao zahvalu za odličnu uslugu koju je dobio u restoranu. 

- Ime restorana ostavio sam u spomen na prvi obiteljski biznis prodaju i sadnju cvijeća u hotelima, čime se bavio moj otac prije nego što će 1981. otvoriti svoj restoran, iste godine kada sam se rodio. Volio je hortikulturu i uvijek je sadio karanfile pa su ga Hvarani nazvali 'Garifule moj'. Tradicija i ime ostali su i danas. 

Koliko je napora trebalo da restoran postane uspješan toliko da ga posjećuju svjetske zvijezde? 

- Radi se s ljubavlju pa ništa nije teško, ali od 1999.godine kada sam preuzeo restoran neprestano se trudimo ljestvicu podići još više. Početci nisu bili lagani, manje je bilo turista, a i restoran nije bio na dobrom glasu. Sezonu prije otvaranja radio sam u deset hvarskih restorana po nekoliko tjedana, a sve kako bi 'ukrao' što je dobro i eliminirao loše stvari. Bio sam 19-godišnjak koji je samo htio naučiti i od početka sam imao viziju kakav restoran želim. Prva sezona je bila loša jer nisam imao iskustva ni znanja, ali pomalo sam učio. Znao sam da želim biti najkvalitetniji i tome sam težio. Svježina ribe od početka mi je bila najvažnija te sam od prvog dana počeo surađivati s ribarima. Kupio bih sto kila ribe, a prodao bih svega kilo. Tako je bilo prvih par sezona, a ribu koju ne bi iskoristili donirali bi kako bi uvijek služili svježu. Nakon tri godine krenuo je rast, trudili smo se svaku sezonu biti što bolji. Zimi bih putovao, educirao se i skupljao nove ideje.

Koliko je pomogao turistički boom u Hrvatskoj koji se događa posljednjih godina? 

- Puno je to doprinijelo, kao i recimo hoteli Sunčani Hvar koji su svoje standarde podigli na četiri i pol zvjezdice. To je promijenilo klijentelu u Hvaru. Gariful ne bi bio Gariful, da Hvar nije ovako prekrasno i popularno mjesto.

Jednom ste kazali kako vaši gosti ne pitaju za cijenu. Zašto je to tako? 

- Izvučeno je to iz konteksta, ali mislim to na drugi način. Smatram kako gostu nije problem platiti nešto što je kvalitetno, a isto tako kako je najskuplje platiti nešto što ne valja te iza čega ne stoji protuvrijednost. Od starta kada se uđe u Garifula gost zna da neće malo potrošiti, ali za to ima razloga od vrhunske prirodno uzgojene namirnice, do atmosfere i kvalitete usluge jer kod nas svaka tri stola imaju na raspolaganju jednog konobara. Naši gosti znaju što plaćaju i odlaze s osmijehom na licu. 

Koliko godišnje restoran radi, a koliko je zatvoren? 

- Restoran je otvoren otprilike šest mjeseci, među prvima otvorimo i među zadnjima zatvorimo na Hvaru. Ostatak mjeseci cijeli tim se priprema za sezonu, imamo sastanke i dogovaramo se o budućim planovima. Zima je 'mrtva' na Hvaru i nema smisla raditi, ali mi je ugostiteljstvo hobi i ljubav 24 sata dnevno, 365 dana u godini. 

Sjećate li se tko je bio prvi poznati gost u restoranu? 

- Prije nekih desetak godina prvi je bio Wladimir Klitschko. Sjećam se kako je vladalo uzbuđenje jer je to bilo nešto novo za nas. Vratio se već iduće sezone i od tada nam je posjet poznatih osoba postao sasvim normalna pojava. Vidjeli smo da se prema njima ne treba ponašati ništa drugačije nego kao prema ostalim gostima. 

Vaš restoran posjetili su brojni slavni svjetski glumci, glazbenici, manekenke, kraljevi i princeze, anonimni bogataši i džetseteri. Tko je od svih njih na vas ostavio poseban utisak? 

- Svi su oni stvarno jako dragi, nevjerojatno koliko su svi obični ljudi. Nitko nije držao distancu, svi su se raspitivali o Hvaru i na kraju poručili kako im je naš otok prekrasan, kao i cijeli kraj. Slavni su puno jednostavniji nego većina drugih gostiju. Možda osjete da su došli u restoran gdje ih nitko neće tlačiti, moliti za autogram ili fotografiju, osjete kako su na mjestu gdje je pozitivna atmosfera, a onda na kraju i naša usluga. Spisak poznatih je poduži, svi su na svoj način ostavili pozitivan utisak. Ove sezone posjetio nas je Jon Bon Jovi koji nam je ostavio svoju gitaru s potpisom. To nas je baš iznenadilo, vratio se i sutra u restoran te je tražio da se fotografira s cijelim osobljem. Mislim da ga je Dalmacija kupila zauvijek i da se sigurno vraća iduće godine.


Tko je još bio ovo ljeto?

- Princ Albert II. od Monaka, holivudski glumac Neil Patrick Harris i njegov suprug David Burtka, poznati dizajner Tommy Hilfiger, obitelj Stallone, poznati njemački nogometni vratar Manuel Neuer, hrvatski nogometni reprezentativac Dejan Lovren, tenisačica Donna Vekić, kao i Sami Khedira, njemački nogometaš tuniskih korijena. Vjerojatno sam i zaboravio neka imena ha,ha...

Imaju li takvi gosti posebne zahtjeve?

- Svaki na svoj način, ali nemaju neke posebne zahtjeve. Većinom oni poznaju restoran i dolaze preko preporuke. Znaju tražiti Vip stol, ovaj na kojem sjedimo. Nekad naprave rezervaciju na svoje ime, nekada na ime broda ili agenta. Puno njih je bilo što mediji ni ne znaju, a s takvima smo potpisali ugovor o privatnosti. Oni borave anonimno u Hrvatskoj i takvih gostiju je puno.


Tko je bio 'najgladniji'?

- Većina ih se prepusti našem osoblju koji nastoji preko tanjura dočarati okuse Dalmacije. Često probaju svega po malo i zaista obožavaju našu kuhinju. Riba je naša glavna namirnica, a u vlasništvu imamo naših sedam brodova koji love isključivo za Gariful. Nemamo svaki dan isti meni, on ovisi o ulovu koji bude izložen u našoj škrinji i to taj dan možete jesti u restoranu.

Pamtite li neki komentar gosta?

- Gostima je nepoznanica naša tradicija i kuhinja pa odlaze ugodno iznenađeni. Oduševljeni su Dalmacijom kao da ste im dali milijun eura, a ne oni vama. Sjećam se kako je Charlize Theron rekla: 'Puno vam hvala, bilo je jako ukusno', što smo zabilježili slučajno na jednoj snimci. 

Jesu li kolege na Hvaru ljubomorni na vaš uspjeh? 

- Nisu jer sam i ja sretan na njihov uspjeh. Ugostitelji na Hvaru imaju međusobno dobar odnos, a preko zime se rado i družimo. Gledamo se kao prijatelji, a konkurencija je zdrava jer možemo učiti jedni od drugih. U Hvaru ima više od deset vrhunskih restorana i zaista sam ponosan na tu brojku. To je odlično za cijelo naše mjesto, ali i za cijelu Hrvatsku. 


Ovog ljeta dogodio se slučaj trovanja talijanskih turista na Hvaru, a za što je prvotno bez provjere okrivljena jedna ovdašnja konoba. Je li to naštetilo hvarskoj gastronomiji? 

- Negativno je to odjeknulo za cijelu Hrvatsku. Najgore je što se tim ljudima dogodila tragedija, ali je jako ružno i što se odmah osudio restoran bez da ih se išta ispita. Odmah sam otrčao i posjetio kolegu jer se to moglo dogoditi i nama. Znao sam da se od školjki ne može otrovati, ali je bilo ružno čuti takve priče. Dao sam mu podršku, to je bilo najmanje što sam mogao. Taj brod je kasnije sasvim nepotrebno stajao danima u luci, s forenzičarima i policajcima. Sigurno je to bila nepotrebna slika za hrvatski turizam. Heidi Klum tih dana je trebala jesti u Garifula, ali je njezin agent otkazao jer je čuo za nekakvu epidemiju. U konačnici nije bilo neke veće štete za gastronomiju jer je Hvar snažan turistički brend koji se ne može lako poljuljati.

Jeste li imali problema s pronalaskom osoblja, kao što su se neki vaši kolege žalili na početku sezone? Kakvom bi ocijenili ovu sezonu?

Većina osoblja Garifula je stalno zaposlena i imamo obiteljski odnos. Poanta je da se oni mene ne boje već da se međusobno uvažavamo jer dvadesetak glava u restoranu je pametnije od jedne. Imam teoriju kako za uspješnost restorana trebaju biti zadovoljni svi, od čistačice do glavnog kuhara. Svi su oni stup restorana i ovim putem im se zahvaljujem. Što se sezone tiče, vodim Gariful gotovo dvadeset godina, nikad nisam bolje radio, ovo je još jedna rekordna sezona. Gostiju je brojčano možda i bilo nešto manje iako nam je kapacitet zbog nove terase veći, ali klijentela je bila bolja i promet nam je veći nego ikad.

Uz dobru spizu ide i dobar gutljaj vina, a time se također možete pohvaliti...

- Imamo vinski podrum, jedan od većih u Hrvatskoj, koji ima više od 500 etiketa iz cijelog svijeta. Gosti to cijene, drago im je popiti neko iz njihove zemlje, ali vole izabrati i kvalitetno hrvatsko vino. 


Slobodno vrijeme provodite...

- Volim putovati s obitelji, posjetili smo dosta zemalja svijeta. Volim se družiti s prijateljima, ali moj ranč sa životinjama je moj najveći hobi. Napravio sam ga jer sam veliki ljubitelj životinja i one tu borave isključivo kao kućni ljubimci.

Imate majmuna, krokodila, tigra... Koliko ih često posjećujete?

- Obiđem ih svakodnevno, znam da im je najljepše u divljini, ali sve životinje koje imam, uključujući tigra, rođene su u zatočeništvu i ne bi preživjele da ih se pusti u prirodu. Dosta je to kompliciran hobi, pogotovo kada je riječ o papirologiji i edukaciji.

Postoji li tajna vašeg uspjeha? 

- Ima i veoma je jednostavna. Ljubav, ljubav, ljubav prema onome što radite.

Vaša reakcija na temu