Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
NEDJELJNA ĆAKULA Ivica Šuljak: Muškarci danas više prate trendove nego žene, one uglavnom žele samo ravnu ili valovitu kosu

NEDJELJNA ĆAKULA Ivica Šuljak: Muškarci danas više prate trendove nego žene, one uglavnom žele samo ravnu ili valovitu kosu

Veliki izazov mi je bio raditi s Ninom Morić koja je bila fantastična, žena je tako draga i ljubazna

S jasnom vizijom i upornim radom svoje je poslovanje u Splitu tijekom nešto više od dvanaest godina proširio na vlastiti frizerski brand Hairbook by Ivica Šuljak. Uspješan i omiljen, tako možemo ukratko opisati našeg sugovornika, frizera rodom iz Vinkovaca. S koliko je godina počeo raditi, kako mu je bilo preseliti se u Split te koje mu poznate Hrvatice dolaze na frizuru, saznajte u našoj 'nedjeljnoj ćakuli'...

Kako je započela tvoja ljubav prema frizerstvu, što dugi niz godina jako uspješno radiš?

- Kao dijete nisam sanjao da ću postati frizer, sasvim slučajno sam upisao tu srednju školu. Kroz razvoj situacije počeo sam voljeti posao kojem sam se predao i odricao puno u životu da bih u njemu i uspio. Školu sam završio u Vinkovcima, potom sam stručno osposobljavanje odradio u Njemačkoj. Tamo su jako ulagali u mene, slali su me u velike europske frizerske kuće na razne edukacije jer su u meni prepoznali potencijal. 

Možeš li se sjetiti svoje prve frizure i mušterije koju si morao samostalno napraviti?

- Znam samo da je moje prvo šišanje koje sam odradio bilo na jednoj gospođi. Tijekom šišanja ošišao sam joj i majicu. Nije se naljutila i sve je na kraju prošlo kako treba, ha, ha. 


Na zidu u salonu imaš jako puno priznanja, kako se razvijala tvoja karijera?

- Ako čovjek želi biti uspješan u nečem što radi mora ulagati u sebe, jer znanja nikada dosta. Nije to samo - idem završiti neku edukaciju, već se treba usavršavati svakodnevno, mora se odricati i biti 100% u tome. Prošao sam jako puno edukacija kod poznatih svjetskih frizerskih kuća, bio sam Wella edukator, išao sam u Berlin na natjecanje… Brojne godine rada i truda su iza mene te uvijek kažem da je ovo meni hobi, nije mi zanimanje. 

Kada si se odlučio preseliti u Split?

- Tada sam bio u Zagrebu godinu dana, jer sam se vratio iz Njemačke. Split je za mene bio jedan izazov, trebao sam doći na tri mjeseca uhodati salon i podučiti osoblje. Međutim, to se odužilo na dvanaest punih godina, a Split je postao moj novi dom. 

Dvanaest godina frizerski salon Urban djelovao je pod tvojim rukama, što će najviše pamtiti iz tog razdoblja svog života?

- Urban saloni su jedni od poznatijih salona u Hrvatskoj, koji jako ulažu u poslovanje i edukaciju. Taj mi je životni period dao jedno lijepo iskustvo. Bezbroj je bilo odrađenih frizura, zadovoljnih klijenata, projekata, sjajnih kolega…


Prije nekoliko mjeseci otvorio si vlastiti salon…

- Ljudi u Splitu su mislili da je Urban moj salon, no bio sam pod franšizom. Meni je ovaj korak koji sam napravio otvaranjem vlastitog salona od 1. travnja samo jedna odskočna daska i da mogu prilagoditi poslovanje ovom gradu. Ljudi su ovdje mentalitetom i po svemu drugačiji nego u unutrašnjosti. Sve je ostalo isto, trudimo se svakoga zadovoljiti, radimo s vrhunskim preparatima i bitna nam je kvaliteta i zadovoljstvo klijenta. 

Koji spol danas više prati modne trendove?

- Moram priznati da muška populacija danas više prati trendove nego žene. Dame su više za neku klasiku i ležeran stil, ili je ravna ili valovita kosa. Prije par godina niste nikoga vidjeli s bradom, danas je to postao hit. Muška frizura nije više samo izbrijana kosa s gelom, već posvećuju puno više vremena i pažnje svojoj kosi nego prije. Trend u svijetu je da i muškarci bojaju kosu, pogotovo malo starija populacija kao ja. Stvar je u tome što su danas boje za kosu za muškarce dosta prirodnije i na kosi djeluju prirodno. Dok kod žena je to dosta drugačije.


More i sunce isušuju kosu. Možeš li našim čitateljima udijeliti neke savjete za nadolazeće ljetne dane?

- Bitno je da se koriste ulja koja su obrađena, nije maslinovo ulje tako dobro za kosu kao što mislimo, ta ulja trebaju sadržavati vitamin E ili neki faktor zaštite. Trebaju nam preparati koji hrane kosu, ali je ne maste. 


Može li bojana kosa biti zdrava?

- Ipak radimo s jednim brendom koji je iznimno kvalitetan, možda ljudi i ne znaju koliko jer marketinški nije toliko razvikan. U salonu se bavimo isključivo njegom kose, tako postoje situacije kada ćemo mi nekoga jednostavno odbiti, kolika je god želja klijenta. Ne želimo oštetiti ničiju kosu. Primjerice, ljeti uvijek izbjegavao izbljeđivanje kose, pokušavamo klijenta nagovoriti da to napravi nakon ljeta, pogotovo jer je na našem području od sunca i mora kosa posvijetli sama po sebi. 

Postoji i rad izvan salona, iza tebe su brojne revije, snimljeni editorijali…

- Ponosan sam na to, ali sve to ne bi mogao odraditi sam. Imam jako kvalitetan i dobar tim koji radi sa mnom i bez njih ne bi bilo ni mog uspjeha. 


S kojom poznatom ličnosti ti je bilo omiljeno surađivati?

- Meni su svi ljudi isti, ne radim nikakvu razliku između onih poznatih ili ne. Ono što moram priznati, živim od ljudi koji su mi svakodnevno u salonu, a revije i snimanja su nešto što je gušt i što te izvuče iz svakodnevice salona. Veliki izazov mi je bio raditi s Ninom Morić koja je bila fantastična, žena je tako draga i ljubazna. Sjedila je i samo kazala: 'Radi što moraš', nije bilo nikakvih želja ili prohtjeva. Što se tiče mojih stalnih klijenata, tu su Iris Rajčić, Ana Gruica… ako ih sada krenem nabrajati bit će svakako preduga lista. Volim raditi s ljudima koji su normalni i koji se prepuste u moje ruke.


Koja je tajna tvog uspjeha?

- Kao što većina ljudi zna, mene se uvijek može naći u salonu, to je dio nekog mog odricanja. Ako želite uspjeti na poslu, morate biti na poslu. Ne smije se zadovoljavati površnošću. Tajna uspjeha je da težiš ka boljem. Uvijek sebi recite: 'Dobro je, ali mogao sam i bolje'. 

Imaš li profesionalnu deformaciju?

- Uvijek kada šetam ulicama grada ili pak nekih drugih destinacija promatram ljudima kosu i to je prvo što mi inače kod ljudi upada u oči. Godinama govorim kako je kosa modni detalj koji vi nosite dvadeset četiri sata dnevno, to nije majica koju ćete skinuti. Ako kosa nije uredna, možete biti ne znam kako sređeni, kompletna slika nije savršena. 


Kakve su frizure i trendovi trenutačno popularni?

- Kao što vidimo u zadnje vrijeme se vraćaju dvadesete, šezdesete, vidimo po kreacijama naših dizajnera. Tako i kosa treba izgledati u skladu s tim. Nose se valovi, punđe, pletenice koje su jedan stil koji nikada neće nestati s frizerske scene. Pletenice su odlično rješenje za vruće dane, pogotovo za dame koje ne žele skratiti dugu kosu. Puno ljepše od kose u repu su raznolike pletenice.

Kakvi su ti planovi?

- Težim za tim da i dalje radim svoj posao jednako dobro kao i do sada, a ono najvažnije je da su klijenti zadovoljni našom uslugom. I naravno da ostanem u Splitu. 

Vaša reakcija na temu