'Ja od jutros nisam stala', 'Vrh vrhova', 'Ne mogu je nacrtanu vidit', 'Mozak na pašu', 'Uvik ista pisma', 'Samo se ti komodaj', 'Guštan ka prase' dobro su poznate poštapalice kod Dalmatinaca, ali i omiljeni natpisi na majicama, ako je suditi po mušterijama brenda Katakomba. Iza njega krije se maštovita splitska dizajnerica Katarina Smolić koja je s nama podijelila priču o ideji i nastanku brenda...
- Nastao je sasvim slučajno tijekom studiranja u Zagrebu kada je ponovno zaživio trend kasnih 80-ih i 90-ih. Svi su se počeli ponovno oblačiti u tom duhu, počela se puštati glazba po klubovima tog đira. Kako bi dolazila često u posjet rodnom gradu, u sav taj duh prošlosti, počela sam se prisjećati starih baza s ulice i igara koje smo u djetinjstvu igrali. 'Debela, debela, najela se selena', 'Ko pisne govno stisne' i 'Tri noža u leđa' samo su neke od popularnih baza djetinjstva. Počela sam te baze pisati po slikama pretvarajući ih u mini plakate i onda objavljivati na Facebooku. Prijatelji su bili oduševljeni pa sam odlučila napraviti funpage da mogu i ostali vidjeti.
Kako je nastao naziv 'Katakomba'?
- Spojila sam prva četiri slova svog imena 'Kata' i na to nadodala skraćenicu od kombinacije 'komba' i dobila ime - 'Katakomba'. Iskreno, nisam se pretjerano bavila time jer sam paralelno studirala modni dizajn i gradila karijeru osnivajući modni brend pod nazivom 'Obekei'. Katakomba mi je bila hobi, ispušni ventil. Nisam pridavala toliko pažnje ni vremena jer mi je karijera neočekivanom brzinom rasla i imala sam previše posla oko brenda. Dok me jedan dan nije šokirao ulazak u Facebook 'Katakombe' koji je imao 3500 pratitelja. Ostala sam šokirana i odlučila počastiti pratitelje, očigledno vjerne, s novim plakatima.
Potom si se preselila natrag u rodni grad, nakon sedam godina u Zagrebu...
- Dolaskom u Split, misleći da poznajem cijeli grad, skužim da zapravo ne znam nikoga. Upoznam tada jednog konobara, današnjeg jako dobrog prijatelja, koji mi jedan dan govori 'Jesi vidjela one prezanimljive plakate što Sonja Dvornik objavljuje na Instagramu?'. Iznenađeno čekam da mi pokaže, kad na ekranu Katakomba, a reakcija je bila 'Pa to je moje!'. Nitko od tih ljudi nije znao da se ja krijem iza toga jer o tome nisam ni pričala, a oni me nisu još tada pratili na privatnom profilu. Upoznam ja tu slavnu Sonju Dvornik i ona mi predloži, točnije 'satare me', da napravim majice.
Koji je natpis bio prvi na majicama?
- Prihvatim izazov i napravim natječaj s natpisima 'Ja od jutros nisam stala'. Naravno, pokupio je naviše lajkova. Također skeptično, odlučim dati u proizvodnju svega četrdeset komada da bi te iste majice prodala u samo četiri sata. Danas je to bestseller koji se prodaje u rekordnom broju. Prošle su tri godine od početka, a danas brojim deset printeva. Ljudi se toliko oduševe i zadovoljavaju svakim printom da ni ne želim tolikom brzinom izbacivati nove natpise, a ima ih na bacanje.
Odakle inspiracija?
- 'Katakomba' je prvi hrvatski brend koji živi 's ulice na majice'. Zapravo, nije modni brend, majice su obične, bijele i unisex. Prodajem bazu, a ne modu.
Koje majice su najtraženije?
- Novi bestseller je 'Ne mogu je nacrtanu vidit' i to je među ženskom populacijom hit. Jednostavno taj simpatični polu zlica osmijeh pri kupnji te majice mi ne može nitko platiti jer iza svake mušterije koja ju kupi stoji stav u stilu 'Ajme kako ću je s guštom nositi na posao pa nek se dotična misli' ha, ha...
Tko najčešće kupuje majice?
- Katakomba ne pita za generaciju, nju nose svi. Mladi, stari, majke, bake. Kupuje se za rođendane, blagdane, a u svakom natpisu se netko pronađe ili pronađe nekog sebi dragog. Jednostavno spaja ljude i nasmijava. Trenutno cijeli grad hoda u majicama, prijatelji me zovu i govore mi da su 'dopizdile i Bogu i ljudima', pa ću sad u inat i to staviti na majicu ha,ha.
Katakomba je od nedavno otvorila svoja vrata studija...
- Da, jako sam ponosna što sam otvorila showroom koji se nalazi na Pujankama, u mom kvartu u kojem sam odrasla, jer ipak je to iz djetinjstva s ulice. Također moji proizvodi se mogu naći u Zadru u concept storeu Tiramol te će uskoro biti dostupne u staroj jezgri grada Splita u suradnji s još jednom trgovinom te putem internetske prodaje. Živi bili pa vidjeli.
Kada je počelo tvoje zanimanje za modu?
- Volim kazati kako je moda moj DNA. Otkrila sam modu prije nego sam progovorila, točnije moja prva riječ je bila 'obekei' što je u mom dječjem rječniku značilo 'obuci'. Od tad se nisam prestala baviti oblačenjem. Majka mi je svu slobodu prepustila jako rano, još u vrtiću, tako da sam gradila svoj modni svijet od samog starta, a i imidž također.
Kako je nastao tvoj drugi brend 'Obekei'?
- Odluka je pala kad mi je postalo dosadno na fakultetu. Produktivna sam i ne mogu stajati na mjestu. Onog trena kad sam skužila da se moji radovi gomilaju i skupljaju prašinu, tada sam poludjela i odlučila pretvoriti svoje crteže u djela.
Koje modne suradnje rado pamtiš?
- Što se tiče mojih suradnji i poslova voljela bih spomenuti praksu koju sam vršila kod meni jedne od dražih dizajnerica na ovim prostorima, Tamare Bombardelli. Kod nje sam stekla iskustvo u radu, a vrijedno je bilo poslušati njene životne priče i mudrosti. Također sam surađivala s njom tako da sam dizajnirala torbe po svom osobnom dizajnu.
Kakvi su ti planovi?
- Planovi su uvijek u svijesti i podsvijesti, ali živim od trenutka tako da se trenutno radi punom parom, stvari se razvijaju po planu i rastem polako što je najbitnija stavka u ovom poslu.