Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com NOVA APLIKACIJA Klikom do željene sobe u studentskom domu

NOVA APLIKACIJA Klikom do željene sobe u studentskom domu

Prije izrade aplikacije scst.extensionengine.com sustav odabira nije postojao, već se vodilo onom narodnom 'tko prvi, njegova djevojka' što nije bilo pošteno. Sad prvi biraju oni studenti koji su svoje bodove ostvarili na temelju izvrsnosti

Studenti koji su ostvarili pravo na smještaj u jednom od splitskih domova više ne moraju osobno doći u dom radi rezervacije sobe. Odsad će to obaviti klikom zahvaljujući novoj web-aplikaciji scst.extensionengine.com.

Izrada ove aplikacije bila je čista nužnost jer često su studenti iz udaljenijih mjesta morali dolaziti u Split samo kako bi rezervirali željenu sobu. Pandemija koronavirusa i smanjivanje nepotrebnih socijalnih kontakata još su dodatno naglasili potrebu za ovakvim digitalnim rješenjem.

Korištenje aplikacije je jednostavno. Studenti pristupaju sustavu za rezervaciju soba unosom svoje e-mail adrese na koju se šalje pristupni link. Nakon pristupa studentu je prikazan dodijeljeni dom, tip sobe te vremenski period unutar kojeg može izvršiti rezervaciju. Student prije odabira sobe mora upisati svoj datum dolaska i može odabrati željenog cimera ukoliko ga ima. Odabir cimera se vrši unosom e-mail adrese i datuma dolaska cimera, a moguće je odabrati samo studente istog spola kojima je dodijeljen isti dom i tip sobe. Nakon rezervacije sobe studentu se prikazuje s kime dijeli sobu. Student bilo kada, sve do 25. rujna kada istječe mogućnost upisa, može otkazati rezervaciju i rezervirati drugu sobu. 

Na ovogodišnji se Natječaj za smještaj u studentske domove prijavilo 1830 studenata, od kojih je ukupno 1169 ostvarilo pravo na smještaj u nekom od studentskih domova. Ove akademske godine studenti opet imaju mogućnost smještaja u studentski dom Bruno Bušić čija je rekonstrukcija financirana sredstvima Europske unije s više od 50% ukupnih troškova. Studentski centar Split ima obvezu 70% kapaciteta tog doma dodijeliti studentima čiji ukupni mjesečni prihod po članu obitelji u prethodnoj godini iznosi manje ili jednako 65% proračunske osnovice, odnosno 326 mjesta od ukupnih 465 mjesta u domu. Četiri su sobe prilagođene potrebama studenata s invaliditetom i  smanjenom pokretljivosti. Ponuda soba u tri studentska doma je šarolika, od soba s klimatizacijskim uređajem i balkonom koji gleda na more, do soba bez klimatizacijskog uređaja i bez balkona.

Prije izrade ove aplikacije sustav odabira nije postojao, već se vodilo onom narodnom 'tko prvi, njegova djevojka' što nije bilo pošteno. Sad prvi biraju oni studenti koji su svoje bodove ostvarili na temelju izvrsnosti. Izvrsnost se mjeri brojem bodova ostvarenih s obzirom na prosjek ocjena, broj položenih ECTS bodova, godinu studija, osvojene dekanove ili rektorove nagrade i sl. Najbolji biraju prvi, čime Studentski centar u Splitu jasno daje do znanja da se izvrsnost cijeni i da je u akademskim krugovima treba poticati, a studenti ovim načinom odabira imaju dodatnu motivaciju da ostvare tu izvrsnost.

No ova priča o pozitivnom rješenju dobiva posve drugu dimenziju kad vam kažemo da je jedna tvrtka kompletnu izradu ove web-aplikacije poklonila studentima i Studentskom centru u Splitu u vrijeme globalne ekonomske krize. Za izradu same aplikacije potrošeno je 600 sati rada što bi na lokalnom progamerskom tržištu vrijedilo oko 150.000 kuna. IT stručnjacima okupljenima u tvrtki Extension Engine takvo darivanje promatraju kao vraćanje duga lokalnoj zajednici u kojoj rade.

- Pandemija koronavirusa je negativno utjecala na poslovanje većine tvrtki, lokalno i globalno, ali postoje iznimke i mi smo srećom zasad jedna od njih. Bavimo se razvojem sustava za online učenje, te smo mnogim našim klijentima, poput University of Pennsylvania i Harvard University, pomogli da budu inovativni i prilagode se novonastaloj neočekivanoj situaciji - govori nam Igor Roglić, direktor tvrtke Extension Engine.

- Pošto nas je kriza zaobišla, imali smo želju na neki način pomoći lokalnoj zajednici. Prije samo tri tjedna smo slučajno saznali za trenutni problem odabira soba u studentskim domovima zbog koronavirusa. Sličan sustav smo napravili za Harvard Business School još 2014. godine, pa smo željeli iskoristiti svoje znanje i iskustvo te pomoći studentima našeg sveučilišta. Rok je bio kratak, ali bitno da je aplikacija krenula s primjenom na vrijeme. I sami smo bili studenti i dobro poznajemo koliko je ušteda vremena bitna svakom studentu - dodaje Roglić.

Iz perspektive studenta kao krajnjeg korisnika radi se o vrlo jednostavnoj aplikaciji, ali u u pozadini se krije složen sustav sličan onima za odabir sjedećih mjesta prilikom online kupovine ulaznica. Složenosti pridodaje to što studenti prilikom odabira uživo mogu pratiti rezervacije svih njima dostupnih soba, a pritom je bilo potrebno spriječiti i moguće konflikte prilikom odabira iste sobe. Tu je i algoritam koji optimizira odabir soba prema rang listi, pazeći pritom na popunjenost muških i ženskih soba. Arhitektura sustava je napravljena generički kako bi se sustav mogao proširivati te koristiti i za druge namjene u budućnosti. 

Svakako, lijep poklon dočekao je studente na početku ove neizvjesne akademske godine. Studentski standard sigurno će porasti za stepenicu više...

Vaša reakcija na temu