Online trgovina u Hrvatskoj sve više mijenja način na koji potrošači razmišljaju o uštedi. Više nije riječ samo o snižavanje cijene proizvoda, nego i o financijskim prednostima koje prate kupnju: kartice, bankarski programi vjernosti, portali s kuponima i cashback promocije. Kada se sve to spoji, na kraju mjeseca može se značajno uštedjeti.
Uz porast online kupovine, raste i korištenje kupona
Online kupovina već godinama je u porastu, kako kod domaćih webshopova, tako i kod stranih koje sve češće dostavljaju u Hrvatsku bez znatno većih troškova dostave. Trend jeftinije dostave posebice se povećao uvođenjem opcije paketomata koji kupcima omogućuju primitak i preuzimanje paketa u svako doba dana.
Uz porast potrošnje, kupci sve više vremena provode tražeći opcije uštede. Iako pojedine online trgovine same nude pogodnosti ili povremene kupone, velik dio kupaca ide korak dalje pa kupone za popust traži na stranicama poput MegaKuponi prije svakog online plaćanja. Na ovaj način, često se može uštedjeti i do 10% početnog iznosa, a za vrijeme velikih kampanja kao što su Black Friday ili božićne akcije, taj postotak može se i višestruko povećati.
Popusti uz bankovne kartice i programe vjernosti
Osim izravne primjene kupona, sve više banaka počelo je korisnicima pružati razne pogodnoti, popuste ili skupljanje bodova uz korištenje njihovih kreditnih ili debitnih kartica. Tako popularni Revolut povremeno nudi cashback akcije novim i starim korisnicima, što znači da dio potrošenog iznosa u nekom webshopu kupac tada može dobiti natrag.
Druge banke sve češće nude nagrade povezane s kartičnim plaćanjem i kupnjom kod partnera. Erste kroz Diners Club omogućuje prikupljanje nagradnih eura i redovne popuste poput akcije D-utorak. Zagrebačka banka preko MultiPlusCard programa vraća bonus eure na svaku kupnju, dok OTP banka sa svojim programom OTPetica nagrađuje korisnike bodovima koji se mogu zamijeniti za popuste u trgovinama poput Konzuma ili dm-a. PBZ Card Premium Rewards dodatno motivira uredno plaćanje i korištenje kartica kroz nagradne razine. Sve te pogodnosti često se zbrajaju s akcijama trgovaca i kuponima, stvarajući višeslojnu uštedu.
Programi vjernosti online trgovina
I same web trgovine uvidjele su prednosti nagrađivanja kupaca, pogotovo onih koji im se vraćaju, pa je tako sve češće moguće vidjeti programe vjernosti samih trgovina. U sklopu ovakvih programa, kupci mogu skupljati bodove na svaku transakciju i kasnije ih zamijeniti za popuste, gratis proizvode i slično.
Dio trgovina nudi još izravniji oblik popusta, a to je kupon za prijavu na newsletter ili popust na prvu kupovinu. Ovim oblikom promocije, trgovine privlače nove klijente i najčešće nude 10% ili 15% popusta nakon što kupac podijeli svoje email.
Trendovi koji oblikuju ecommerce
Svi ovi trendovi preslika su već postojećih shopping tendencija koje su godinama prisutne na tržištima SAD-a i zapadne Europe, a koje su na naše tržište stigle djelomice i zbog ulaska brojnih stranih poduzeća i pružatelja usluga koji pospješuju ne samo mogućnosti kupovine, već i dostave i kartičnog plaćanja. U narednim godinama očekuju se daljnji porast online trgovine, ali i mogućnosti koje će kupac imati za uštedu i razne popratne pogodnosti.
Novi načini uštede u online shoppingu
Online trgovina u Hrvatskoj sve više mijenja način na koji potrošači razmišljaju o uštedi. Više nije riječ samo o snižavanje cijene proizvoda, nego i o financijskim prednostima koje prate kupnju: kartice, bankarski programi vjernosti, portali s kuponima i cashback promocije. Kada se sve to spoji, na kraju mjeseca može se značajno uštedjeti.
Uz porast online kupovine, raste i korištenje kupona
Online kupovina već godinama je u porastu, kako kod domaćih webshopova, tako i kod stranih koje sve češće dostavljaju u Hrvatsku bez znatno većih troškova dostave. Trend jeftinije dostave posebice se povećao uvođenjem opcije paketomata koji kupcima omogućuju primitak i preuzimanje paketa u svako doba dana.
Uz porast potrošnje, kupci sve više vremena provode tražeći opcije uštede. Iako pojedine online trgovine same nude pogodnosti ili povremene kupone, velik dio kupaca ide korak dalje pa kupone za popust traži na stranicama poput MegaKuponi prije svakog online plaćanja. Na ovaj način, često se može uštedjeti i do 10% početnog iznosa, a za vrijeme velikih kampanja kao što su Black Friday ili božićne akcije, taj postotak može se i višestruko povećati.
Popusti uz bankovne kartice i programe vjernosti
Osim izravne primjene kupona, sve više banaka počelo je korisnicima pružati razne pogodnoti, popuste ili skupljanje bodova uz korištenje njihovih kreditnih ili debitnih kartica. Tako popularni Revolut povremeno nudi cashback akcije novim i starim korisnicima, što znači da dio potrošenog iznosa u nekom webshopu kupac tada može dobiti natrag.
Druge banke sve češće nude nagrade povezane s kartičnim plaćanjem i kupnjom kod partnera. Erste kroz Diners Club omogućuje prikupljanje nagradnih eura i redovne popuste poput akcije D-utorak. Zagrebačka banka preko MultiPlusCard programa vraća bonus eure na svaku kupnju, dok OTP banka sa svojim programom OTPetica nagrađuje korisnike bodovima koji se mogu zamijeniti za popuste u trgovinama poput Konzuma ili dm-a. PBZ Card Premium Rewards dodatno motivira uredno plaćanje i korištenje kartica kroz nagradne razine. Sve te pogodnosti često se zbrajaju s akcijama trgovaca i kuponima, stvarajući višeslojnu uštedu.
Programi vjernosti online trgovina
I same web trgovine uvidjele su prednosti nagrađivanja kupaca, pogotovo onih koji im se vraćaju, pa je tako sve češće moguće vidjeti programe vjernosti samih trgovina. U sklopu ovakvih programa, kupci mogu skupljati bodove na svaku transakciju i kasnije ih zamijeniti za popuste, gratis proizvode i slično.
Dio trgovina nudi još izravniji oblik popusta, a to je kupon za prijavu na newsletter ili popust na prvu kupovinu. Ovim oblikom promocije, trgovine privlače nove klijente i najčešće nude 10% ili 15% popusta nakon što kupac podijeli svoje email.
Trendovi koji oblikuju ecommerce
Svi ovi trendovi preslika su već postojećih shopping tendencija koje su godinama prisutne na tržištima SAD-a i zapadne Europe, a koje su na naše tržište stigle djelomice i zbog ulaska brojnih stranih poduzeća i pružatelja usluga koji pospješuju ne samo mogućnosti kupovine, već i dostave i kartičnog plaćanja. U narednim godinama očekuju se daljnji porast online trgovine, ali i mogućnosti koje će kupac imati za uštedu i razne popratne pogodnosti.