Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Flickr.com Očekuje se rekordna potrošnja na Crni petak, promet bi mogao biti 10 milijuna eura veći nego lani

Očekuje se rekordna potrošnja na Crni petak, promet bi mogao biti 10 milijuna eura veći nego lani

'Građani su prepoznali ovaj dan kao kao priliku za obavljanje kupovina veće vrijednosti'

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine ukazuju na daljnji rast potrošnje te se očekuju pozitivni trendovi na Crni petak i tijekom predblagdanske potrošnja u prosincu, mjesecu u kojem se tradicionalno ostvaruje najveći promet u maloprodaji, objavila je HGK.

Prosječan iznos računa u trgovini u 2023. iznosio je 14,35 eura, a ove godine (do 31.10.), 15,47 eura, što je rast od 7,78 posto. Gledajući samo prošlogodišnji studeni, račun je u tom mjesecu u odnosu na prosjek godine bio veći gotovo u svim županijama, izuzetak su Šibensko-kninska, Zadarska i Istarska, što je posljedica sezonskog utjecaja porasta prosječnog iznosa računa koji podiže godišnji prosjek.

Najveći porast prosječnog računa u studenom u 2023. zabilježio je Grad Zagreb, i to za 8 posto, Vukovarsko-srijemska županija za 7,8 posto, a treća po rastu je bila Osječko-baranjska županija sa 7,1 posto.

U tjednu oko Crnog petka prosječan račun prošle godine iznosio je 15,73 eura, što ukazuje na to da se promoviranim popustima kupuju proizvodi i usluge veće nominalne vrijednosti.

'Gledajući samo dan Crnog petka, sve županije zabilježile su rast prosječnog računa, što pokazuje da građani prepoznaju ovaj dan kao priliku za obavljanje kupovina veće vrijednosti. Najveći rast od 30 posto ostvaren je u Gradu Zagrebu, gdje je prosječan iznos računa porastao za 30 posto i iznosio je 19,49 eura. U Osječko-baranjskoj, Splitsko dalmatinskoj i Brodsko-posavskoj županiji prosječan račun je rastao 22 posto, dok su najmanje reagirali potrošači u Šibensko-kninskoj, Istarskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji s prosječnim rastom računa manjim od 10 posto', poručuju iz HGK.

Procjena je da će ove godine promet na Crni petak doseći 137 milijuna eura, što je 10 milijuna eura više u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 127 milijuna eura. Tradicionalno se najviše kupuju odjeća i obuća, tehnika, ali i kozmetički proizvodi, a popusti se najčešće kreću od 20 do 50 posto.

'Statistike potvrđuju da na Crni petak dio potrošača kupuje više od uobičajenog pa povećanu potrošnju očekujemo i sutra. Budući da smo svi u potrazi za povoljnijim proizvodima i uslugama, vrlo je važno paziti na vjerodostojnost ponude. Posebno kod kupovine na internetu koja je u porastu, potvrđuju rezultati istraživanja koje je proveo HGK. U posljednja tri mjeseca više od 71 posto ispitanika iz cijele Hrvatske izjasnilo se da je kupovalo online. Upravo bih zato istaknula važnost provjere kod online kupovine, posebno onih web trgovina koje imaju sjedište u inozemstvu. Za kupnju s nepoznatih stranica preporučujemo plaćanje pouzećem kad god je moguće, ali i provjeru kontakata, sjedišta te mogućnosti povrata proizvoda', kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu. HGK.

Očekuje se i rast potrošnje za božićne i novogodišnje blagdane. U Hrvatskoj je u prosincu prošle godine potrošnja u maloprodaji iznosila 3,1 milijarde eura (3.109.211.535 eura), a ove godine procjenjuje se da će prijeći 3,3 milijarde eura.

Hrvatski građani preferiraju domaće kvalitetne proizvode, potvrđuje najnovije istraživanje o prepoznatljivosti znakova kvalitete HGK među potrošačima, ali i istraživanje o navikama generacije Z koja bira domaće proizvode provjerenog porijekla.

Za više od 70 posto mladih koji su sudjelovali u istraživanju kojeg je HGK provela u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom, uz cijenu najvažniji je kriterij za kupnju prehrambenog proizvoda - da je proizvod domaći.

Ključna poruka akcije Kupujmo hrvatsko Hrvatske gospodarske komore je da poticanju potrošnje i očuvanja domaće proizvodnje može doprinijeti svatko, a to je posebno važno u nadolazećem razdoblju, rezerviranom za blagdansko darivanje.

Vaša reakcija na temu