Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Press Otvorenje izložbe Lava Paripovića u Galeriji Kluba Kocka
Kultura Piše: Dalmatinski portal

Otvorenje izložbe Lava Paripovića u Galeriji Kluba Kocka

U četvrtak, 20. ožujka

Otvorenje izložbe Lava Paripovića u Galeriji Kluba Kocka održat će se 20. ožujka 2025. u 20 sati. Radno vrijeme galerije je od ponedjeljka do četvrtka od 17 do 20 sati.

'U radovima Lava Paripovića slika nije statičan objekt, već proces u stalnom mijenjanju. Stop-motion video forma, koju koristi kao proširenje slikarskog medija, ne prikazuje završen prizor, nego slijed – tragove koji dolaze, nestaju i ponovno se vraćaju. Slikarska gesta ovdje ne traži svoj kraj; ona kruži, mijenja se, transformira, dok slika ostaje otvorena – kao prostor stalnog potencijala. Paripović je ranije koristio pojam 'slikarski loop', no aktualni rad pomiče fokus prema složenijem fenomenu – slici kao dinamičnom entitetu u kontinuiranom ciklusu intervencija. Njegovi 'draft paintings' nisu tek skice, već slojeviti zapisi procesa. Tragovi nanošenja, brisanja, prekrivanja i otkrivanja boje nisu usputni – oni postaju struktura slike, njezin ritam.

U tehničkom smislu, rad se sastoji od niza stop-motion videa koji bilježe sekvence slikarskih intervencija izvedenih na jednoj površini. Slika nastaje i nestaje u kadrovima – boja se nanosi, briše, ponovno prekriva, a svaki kadar postaje dokument trenutka unutar procesa. Video radovi su projicirani  na zidu galerije, dok su istovremeno u prostoru prisutni fizički elementi – zidne slike – koje tvore ambijentalnu instalaciju. Izložbeni postav uspostavlja dijalog između slike u vremenu (video) i slike u prostoru (materijalni tragovi), pri čemu galerijski prostor funkcionira kao produžetak rada, a ne samo mjesto njegove prezentacije.

Kroz ponavljanje slikarskih radnji, Paripović suptilno razotkriva zakonitosti onoga što se često doživljava kao intuitivni čin. Svaka gesta nosi težinu, ali i otvara prostor za onu sljedeću. U tom neprekinutom lancu intervencija, slika se ne zatvara – ona traje, ostaje u prijelazu. U središtu rada nije forma, nego procesualnost. Videoradovi bilježe upravo ono što se inače briše – trag pokreta, ponavljanja, nestajanja. Pojmovi boje, plohe, crte i tonskih odnosa ovdje se ne pojavljuju kao završeni elementi, već kao varijable unutar sustava koji se stalno preispituje. Kroz iterativne postupke, slika ne postaje prikaz, nego trag procesa koji je u tijeku.

U radovima CMYK, Grey Scale i Op Lines, autor dodatno istražuje kako različiti koloristički i grafički sustavi mijenjaju percepciju slike. Stop-motion tehnika omogućuje promatraču uvid u slikarsku strukturu – naslage, brisanja, prekrivanja – geste koje inače ostaju izbrisane ili nevidljive, sada postaju glavni nositelji značenja. Slika se više ne definira onim što prikazuje, već onim što otkriva o vlastitom nastajanju. Izložba Draft Paintings promišlja i prostor – galeriju, ne kao neutralni okvir, već kao aktivnog suigrača. Zidovi, projekcije, refleksije svjetla i fizikalnost boje tvore novu vizualnu dinamiku, u kojoj slika reagira na prostor, a prostor na sliku. Gledatelj više nije promatrač, nego sudionik procesa, uronjen u ambijentalnu mrežu slike u nastajanju.

Slika, u Paripovićevoj koncepciji, ne traži zaključak. Naprotiv – on nam izmiče. Kada se slika smatra dovršenom? Je li uopće moguće govoriti o završetku slike, ako ona već u sebi nosi mogućnost da bude drugačija? Možda je svaki kadar tek prijelazna točka, a svaka gesta – početak nečega novog. Ova izložba ne donosi konačne odgovore, već otvara prostor u kojem se slikarstvo ne razmatra kao dovršeni produkt, nego kao proces koji se, svaki put iznova, otkriva u odnosu s vremenom, prostorom i pogledom', napisala je kustosica Jelena Šimundić Bendić.

Lav Paripović (1989.) vizualni je umjetnik koji živi i radi u Zagrebu. Diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2015. godine s pohvalom cum laude. Dobitnik je nagrade za mladog umjetnika HDLU-a (2016.) te Kontrapunkt nagrade Vladimir Dodig Trokut – Iva Vraneković (2024.). Njegov rad obuhvaća slikarstvo, video i prostorne intervencije. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama, među kojima se izdvajaju: CMYK, Galerija Flora, Dubrovnik (2022); Totalka, Galerija SC, Zagreb (2018); No Comment, Dioklecijanovi podrumi, Split (2018); Salon mladih „Pao sat u bunar“, HDLU, Zagreb (2024); OSTRALE Biennale, Dresden (2021); DRAW – međunarodna izložba suvremenog crteža, MKC Split (2022); 4. i 3. Bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb (2017., 2015.). Uz galerijski rad, aktivan je i u kontekstu ulične umjetnosti, s nizom murala i intervencija u javnom prostoru realiziranih u okviru festivala i nezavisnih kulturnih programa.

NMG - Novomedijska galerija međunarodna je kustoska platforma usmjerena na istraživačke projekte vezane uz problematike aktivnog su-djelovanja u suvremenom društvu koji rezultiraju kustoskim konceptima, intermedijskim događanjima, međunarodnim novomedijskim suradnjama te kreiranjem novih medijskih projekata. Unutar platforme realizira se program NMG@PRAKTIKA. Ciklus je to samostalnih izložbi mladih umjetnika iz Hrvatske i inozemstva u Galeriji Praktika u Domu mladih u Splitu. Ovo je trinaesta godina ciklusa kroz koji je dosad realizirano više od četrdeset samostalnih i skupnih izložbi mladih umjetnika. Kroz nove medije i eksperimentiranje s različitim formama umjetničkog izražaja izložbe problematiziraju aktualne teme suvremenog društva. Ovaj ciklus izložbi tako ne samo da pruža uvid u najnovije umjetničke prakse, već i odabirom autora aktivno sudjeluje u pozicioniranju suvremene umjetnosti kao kritičkog faktora naspram društvene stvarnosti.

Vaša reakcija na temu