Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Screenshot POVRATAK U BUDUĆNOST: Uskoro bismo prometne gužve mogli zamijeniti kratkim letom na posao?

POVRATAK U BUDUĆNOST: Uskoro bismo prometne gužve mogli zamijeniti kratkim letom na posao?

Plan je da leteći automobili rasterete cestovni promet u velikim gradovima

apan je poznat po svojoj naprednoj tehnologiji i nastojanjima da sve bude savršeno. Stoga zapravo i ne bi trebao iznenaditi da su odlučno krenuli u razvoj letećih automobila.

Kako javljaju japanski mediji, a prenosi Zimo, vlada je odlučila uložiti znatna sredstva u razvoj letećih automobila, s ciljem njihove komercijalizacije već 2023. godine. Plan je da leteći automobili rasterete cestovni promet u velikim gradovima, ali i da budu inovativan način prijevoza na područjima koja su inače teško dostupna - poput otoka ili planina, te u slučajevima prirodnih katastrofa kad su ceste uništene ili neprohodne.


Tokijska tvrtka SkyDrive aktivno radi na razvoju letećeg automobila koji bi zapravo bio kombinacija cestovnog i zračnog vozila. Vozač (ili da bolje kažemo pilot) cestom bi došao do dijela određenog za polijetanje i slijetanje i od tamo poletio prema svojoj destinaciji.

Šef SkyDrivea Tomohiro Fukuzawa uvjeren je da će takav koncept osvojiti javnost te da će do 2050. godine svi biti u mogućnosti 'doletjeti' bilo gdje u Tokiju u roku od 10 minuta.

Njegova je tvrtka razvila koncept malog električnog osobnog vozila (eVTOL) koje bi trebalo u proizvodnju krenuti krajem ove godine. Prema informacijama iz SkyDrivea, model SD-XX, visok je tek 1,5 metara i širok 4 metra. Naizgled podsjeća na dron veličine automobila, a trebao bi imati doseg od nekoliko desetaka kilometara uz najveću brzinu od 100 kilometara na sat.

S obzirom na to da se radi o malom električnom vozilu, u SkyDriveu se nadaju kako će im to olakšati dobivanje dozvola za polijetanje i slijetanje u urbanim područjima.

U planu im je predstaviti i potpuno automatiziranu verziju vozila koja bi funkcionirala poput taksija, i to do 2028. godine.

A što se cijene tiče, Fukuzawa ističe kako bi ona na početku bila u rangu skupljeg automobila. No kako se broj prodanih eVTOL-ova bude povećavao, tako bi i cijena trebala biti sve niža.

S obzirom na to da je diljem svijeta više od 100 tvrtki, među kojima su Boeing, Airbus i Uber, razvija svoje verzije letećih automobil, čini se kako bismo u budućnosti zaista mogli doletjeti na posao.

Vaša reakcija na temu