Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PRAIZVEDBA BOLNE DJECE U CVIJEĆU Na Scenu 55 splitskog HNK stiže nesvakidašnja drama
Kultura Piše: Dalmatinski portal

PRAIZVEDBA BOLNE DJECE U CVIJEĆU Na Scenu 55 splitskog HNK stiže nesvakidašnja drama

Autorica je za ovaj tekst osvojila nagradu Marin Držić

Ona, angažirana feministica i On, jednako angažirani pripadnik Torcide, teško prihvatljivog društvenog profila, komunikaciju - uz njeno početno odbijanje - ne uspostavljaju lako. Ali kad jednom pristanu izaći iz svoga svijeta, razvija se emotivni odnos koji oboje s margine gura prema mainstreamu i prihvaćanju različitosti...

Tako bi se mogla šturo prepričati drama Bolna djeca u cvijeću Antonele Tošić koja će se praizvesti u petak, 6. prosinca, na Sceni 55 splitskog Hrvatskog narodnog kazališta. Tošić  je za nju dobila 2. nagradu Marin Držić za najbolji novi dramski tekst 2023.. Redatelj je Vinko Radovčić, a u glavnim ulogama su Rea Bušić i Pere Eranović.

Nakon premijerne izvedbe 6. prosinca, prve reprize su na programu 7. i 8. prosinca. Sve izvedbe započinju u 19.55 sati.

Novina je i što će se ovom predstavom, nakon tri godine ponovno oživjeti Scena 55, komorni dio splitskog kazališta u kojem malobrojna publika ima izravnu interakciju s glumcima.

Bolna djeca u cvijeću je drama suptilnih karakterizacija i vješte dramaturgije koja kao formu bira sve prisutniji trend mlađe generacije suvremenog društva, a koji je sve naglašeniji i u dramskom pismu: Instagram komunikaciju. Dvoje glumaca na sceni ni jednom se neće pogledati.

'Pronašli smo tekst koji je meni osobno privukao pozornost jer je potpuno drugačiji. Ovo je jedan od načina da što prije otvorimo put novim tekstovima u kazalištu. Mala scena, na kojoj predstavljamo mlade, nove autore idealno je mjesto za ovakve predstave', kaže intendant splitskog HNK Vicko Bilandžić, koji je za Scenu 55 i osobno vezan, budući da je na njoj mnogo puta igrao Kafkinu Preobrazbu.

Autorica teksta kaže kako je htjela napisati nešto iskreno i podijeliti, ali ne 'u prazno'.

'Htjela sam da moj rad dođe do nekoga. U njemu je jako puno toga što me je osobno boljelo, a boli i druge djevojčice i dječake', pojašnjava Antonela Tošić, dodajući kako je naglasak na ljudskosti.

Redatelj Radovčić, koji je ovu predstavu došao režirati iz zadarskog teatra kaže kako bi je postavio u nekom drugom kazalištu da se splitsko nije odlučilo za ovu praizvedbu. Osupnut je energijom koju je osjetio u procesu stvaranja predstave, posebno zato što je riječ o 'antiteatarskom' predlošku – dvoje ljudi koji komuniciraju isključivo putem mobitela.

'Mislim da je ovaj tekst potreban današnjim generacijama', zaključuje Radovčić.

Glumica Rea Bušić studentica je završne godine Glume na Sveučilištu u Zagrebu. U svoj rodni grad vratila se kako bi izvela ovu predstavu u teatru u kojem je prije 10 godina radila kao hostesa.

'Tekst je poseban radi svoje ranjivosti', jednostavno pojašnjava Rea Bušić koja je oduševljena suradnjom.

Pere Eranović je pak oduševljen Reinim radom. Kaže kako je pokazala osobine i sposobnosti koje se rijetko viđaju i kod glumica s višegodišnjim iskustvom. Oduševljen je i tekstom.

'Likovi su tragični heroji koji bude toplinu. Progovara o vrijednostima na kojima se gradila civilizacija. Jezik ove predstave je jezik ljubavi', rekao je Eranović.

Kostimografkinja Anita Goreta dodala je kako je predstava suvremena, pa su i kostimi takvi. Scenografiju potpisuje Filip Triplat, koji je na Sceni 55 intervenirao bijelim 'okvirom' koji može oponašati ekran mobitela. Za scenski pokret zaslužan je Alen Čelić.

Vaša reakcija na temu