Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: HNK Split Premijera 'Zlatnog zmaja' dokaz da na mladima kazalište ostaje

Premijera 'Zlatnog zmaja' dokaz da na mladima kazalište ostaje

U predstavi redatelja Ivana Plazibata, uz iskusnog Nikolu Ivoševića, izvrsno glume Andrea Mladinić, Anastasija Jankovska, Marko Petrić i Stipe Radoja

Premijera drame 'Zlatni zmaj' u režiji Ivana Plazibata premijerno izvedena na Sceni 55 u splitskom kazalištu u petak navečer dobro je sjela splitskoj publici, ako je suditi po velikom pljesku i nekoliko dozivanja na povratak na pozornicu autorskog tima.

Drama Rolanda Schimmelphenniga, najigranijeg i jednog od najhvaljenijeg i najnagrađivanijeg njemačkog autora srednje generacije društveno je angažirana priča o statusu ilegalnih imigranata koji u Europu dolaze s Istoka u potrazi za boljim životom da bi se našli u svijetu u kojem ima svega osim ljudskosti.

U predstavi posebno treba naglasiti izvrsnu ulogu četvero glumaca mlade generacije koji su odglumili po nekoliko uloga, te iskusnog Nikolu Ivoševića koji svakoj izvedenoj ulozi u 'Zlatnom zmaju' daje poseban pečat. Glumci su ujedno i naratori, 'uvodničari' u scenu.

Uz Ivoševića, valja izdvojiti i Andreu Mladinić i Anastasiju JankovskuZahtjevnu glumu zadovoljili su i Marko Petrić te Stipe Radoja koji se pridružio timu svega 20 dana prije premijere.

Dapače, iako je autor hvaljen, drama zaslužuje pohvale ponajprije zbog glumaca i pojedinih redateljskih rješenja, dok se od teksta znatno više očekivalo.

Drama koja počinje od pokvarenog zuba Azijata, s više nego očitom aluzijom na trulost (zapadne) civilizacije, bešćutnog društva u kojem rad, baš kao ni čovjek, nema vrijednost na koncu daje povezanu cjelinu.

Kroz uslužne djelatnosti, od poslova kuhara, konobara, stjuardesa, do vlasnika dućana, ujedno i svodnika, prikazana je drama ilegalaca.

Zamjerka može ići na račun ponavljanja nekih scena jer bi se jasan ton dao i bez toga.

Odlično je rješenje što su se jednostavnim detaljima, poput primjerice skidanjem pregače i navlačenja košulje brzo mijenjale razne uloge. Ritam suvremene drame se nije gubio, a nastajala bi odnosno prestajala jedna uloga i počinjala druga, treća, četvrta, peta...

Iako obrađuje temu ilegalaca, drama je itekako aktualna i kod nas, nevezano za Kineze ili bilo koji narod.

Drama o bratu i sestri koji su napustili kinesku provinciju, posuđujući pritom novac da bi pronašli bolji život i da umjesto sretno, završavaju tragično, priča je o društvu danas. Društvu bez duše i empatije, u službi njegovog visočanstva profita.

Obrađuje se kroz svodnika, odnosno basnu o cvrčku i mravu i trgovina ljudima, ali i psihološka komponenta ljudi prisiljenih na svakojak rad da bi preživjeli.

- Jasen  Boko je odlično primijetio da je ovo vjerojatno najmlađa podjela uloga i zapravo sam jako zahvalan na toj prilici u kazalištu. Naravno, uz Ivoševića koji je uvijek mlad duhom - prvi su dojmovi Ivana Plazibata nakon premijere.

Dok je slušao pohvale o pojedinim redateljskim promišljanjima tek je skromno odvratio da se koristio rješenjima autora u ogoljenju mehanizma teatra.

Glumica Anastasja Jankovska čiji monolog na kraju ne ostavlja ravnodušnim otkrila je da je imala veću tremu s tehničkim stvarima, nego sa samom glumom, te je još jednom ponovila da je sve dobro u predstavi zasluga redatelja.

- Ne radi se o floskulama, zaista, i moj monolog je Ivanova zasluga. Jednostavno, ljubavlju i poštivanjem prema glumcima izvlači najbolje - istaknula je Jankovska.

Moderan tekst, dramaturgiju i režiju pohvalila je i Andrea Mladinić.

- Potpisala bih da do kraja života radim s Plazibatom. Iako je glumački zahtjevna drama, baš sam uživala! Potvrdilo se još jednom da su za dobru predstavu prvo potrebni dobri ljudi - iskrena je bila.

Za dobru, jednostavnu scenografiju zaslužan je Ozren BakotićKostimografkinja je Petra Dančević, skladatelj scenske glazbe Gordan TudorScenski pokret, jako bitan u drami 'Zlatni zmaj' potpisuje Ivana Pavlović, a oblikovanje svjetla i tona Miroslav Mamić i Željko Mravak.

Spomenimo i da je 'Zlatni zmaj' prva premijera pod palicom novog intendanta Goranom Golovka.

Vaša reakcija na temu