Tvrtka Premis je proslavila u petak u makarskoj Apfel Areni veliku godišnjicu - 30 godina djelovanja. Prije tri desetljeća Miro Premeru je u obiteljskoj garaži pokrenuo posao koji su njegovi sinovi Silvio, Toni i Zoran razvili do razine da je tvrtka danas najveći proizvođač sladoleda u hrvatskom vlasništvu.
Osim druženja s poslovnim partnerima, ovom prilikom su predstavili svoje ambiciozne planove: grade logističko-distributivni centar, lansiraju prvu aplikaciju za kupnju sladoleda, a s agencijom Bruketa& Žinić&Grey kreiraju novi brend s idejom da postane jedinstveni slatki suvenir iz Hrvatske.
Poznati su po tome što su patentirali svoju tehnologiju proizvodnje sladoleda i uveli trendove iz zanatskog slastičarstva u industrijsku proizvodnju korištenjem artisanskih sirovina za industrijski sladoled poput artisanskih krema i posipa s komadićima, ali i ručnim dovršavanjem svake kadice sladoleda.
- Premisov sladoled je hibrid između sladoleda i gelata i to je ono što čini Premis sladoled prvacima u svijetu industrije artisanskog sladoleda - navela je Daria Vitasović, voditeljica marketinga u Premisu.
Ponosni su što ne koriste umjetne arome i bojila, već sladoled bojaju hranom, primjerice ciklom i mrkvom.
- Koristimo originalne sirovine, npr. kokos s Filipina i belgijsku čokoladu i kreme, talijanske variegate, tj. voćne umake. Nabavljamo i autohtono hrvatske sirovine poput domaćeg stabilizatora rogača sa Šipana, domaćeg kozjeg mlijeka iz šibenskog zaleđa, lješnjake u komadima iz Ludbrega te naše autohtone amarena maraska višnje. Naši sorbeti su proizvedeni od samo četiri sastojka: voća, vode, šećera i biljnih vlakana. Nema bojila, aroma, stabilizatora i emulgatora. Svi sorbeti su klasificirani kao vegan, lactose free i gluten free i svi imaju visoki udjel voća od 40% - prezentirala je Vitasović.
Pripremili su na desetke novih okusa za ovu godinu (rožata, mango-maracuja, malina s chija sjemenkama...), a s velikim zadovoljstvom su istaknuli jedan - Spirulina Pie. Riječ je o posebnom etički proizvedenom sladoledu za djecu, plave boje.
- Djecu privlače sladoledi intenzivnih boja, a oni su u pravilu puni umjetnih aroma i sastojaka. Glavni sastojak je spirulina; teško dostupna modro-zelena alga koja se zbog svojih nutrijenata, vitamina i minerala smatra super hranom. Baza je ekstrakt vanilije kontroliranog podrijetla s citrusnim okusom. Stabilizator je sjeme rogača iz eko proizvodnje. Nema emulgatora, umjetnih bojila te je bezglutenski sladoled - rekao je Zoran Premeru, komercijalni direktor Premisa.
Premis je vodeći proizvođač u HoReCa segmentu, njihovi preljevi su najprodavaniji proizvod na hrvatskom tržištu, a sada okreću novu stranicu. Grade novi distributivno-logistički centar u Zadvarju koji će kapacitetom pratiti povećanje proizvodnje, a trebao bi biti dovršen do ljeta 2024. godine. Rezultat ove investicije bit će veća mogućnost skladištenja, brža i češća isporuka te bolja povezanost s glavnim prometnicama. Centar će sam proizvoditi dovoljno električne energije, te će svi procesi biti digitalizirani u svrhu brže i točnije isporuke.
Ice Cream Community su najavili kao prvu aplikaciju na svijetu za kupnju sladoleda.
- Počeli smo razmišljati na koji način danas kupujemo. Gotovo sve danas je online, no u prodaji sladoleda ništa se nije promijenilo posljednjih 50 godina. U početku smo razmišljali o postavljanju ekrana osjetljivih na dodir ispred slastičarni za informacije o proizvodima i naručivanje tako da se može naručiti dok čekate red. Kupac može saznati sve o proizvodima, sastojcima, alergenima, popularnim proizvodima te eventualnim popustima. Dok smo razrađivali ideju, shvatili smo da čemu postavljati ekrane kad svaki gost ima svoj ekran u džepu. Otuda ideja o web shopu i aplikaciji – rekao je Zoran Premeru.
Dodao je i da su od klijenata saznali određene svakodnevne poteškoće s kojima se susreću, poput dugih redova, neugodnosti kod davanja popusta stalnim kupcima nauštrb drugih ('Neće više biti potrebe pitati je li kupac domaći'), zatim dostupnosti informacija o alergenima i sastojcima sladoleda i sl. Ponudili su rješenje u vidu aplikacije Ice Cream Community, koja čini sladoled dostupnim kupcima u svim dijelovima Hrvatske, a dostupna je na Google Playu te IOS platformama.
Najavili su i suradnju s reklamnom agencijom Bruketa & Žinić & Grey na novom brendu - hrvatskom sladoledu sa stavom.
- Danas živimo u super povezanom svijetu u kojemu ako napraviš nešto iznimno interesantno, cijeli svijet će pričati o tome. Takve stvari nije jednostavno napraviti, ali ovdje imamo ekipu iz Premisa koja zaista u sebi ima to ludilo i inat da naprave nešto o čemu će cijeli svijet pričati. Mi smo u procesu kreiranja jednog takvog brenda. Brendovi ne nastaju u reklamnim agencijama već zahvaljujući trudu posebnih ljudi, vizionara često na rubu ludila, što se za ovu trojicu braće može reći. Pokušavamo napraviti nešto što će zaista biti premium suvenir iz Hrvatske, nešto što će tih 20-ak milijuna turista koji nas posjete svake godine - morati probati barem jedanput. Mislim da će to biti jedan sjajan sadržaj koji će artisanske slastičarnice moći s ponosom izložiti i pružiti jedinstveno iskustvo svojim gostima - kazao je Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey.
Također su u Apfel Areni predstavili novi pristup sladoledu. U suradnji s Poetica Craft Ginom iz Vrgorca i Duga keramikom iz Brela oživjeli su tradiciju biokovskih ledara. Chef Željko Neven Bremec servirao je sladoled na poseban način.
- Svježina borovice iz Craft Gina s kremastim bogatstvom čokolade otvara prazninu za Vaše osobne riječi i za kreiranje Vaše osobne poezije. S preljevom napravljenim od Poetica Craft gina kušač je ponukan pretočiti senzaciju okusa u riječi. Upakiran u ručno rađenu Duga keramiku od prve ikada glazure od biokovskog vapnenca, rezultat je okus planine upakiran u samu planinu. Znanjem smo spojili prirodu i tehnologiju u inovativan proizvod nadahnut tradicijom biokovskih ledara. Riječ je o sladoledu okusa vrhunske čokolade s biokovskom borovicom i preljevom s craft ginom Poetica. Sladoled se servira u Duga keramiku od biokovskog vapnenca na određenoj temperaturi. Nakon što odstoji točno tri minute, pozvani su kušači da umiješaju preljev, kušaju i puste da ih ginspirira. Pripremljen je pergament i kistovi za pisanje preljevom i stvaranje osobne poezije okusa - opisala a je Vitasović.
Impresivni rezultati u tri desetljeća tvrtke kao da su bili samo temelj za još bolju priču...