Pročitajte što će se sve gledati na proslavi 20. godišnjice Splitskog filmskog festivala

Pročitajte što će se sve gledati na proslavi 20. godišnjice Splitskog filmskog festivala

Ovaj festival, 21. po redu, održat će se od 10. do 18. rujna

Od 10. do 18. rujna grad Split će biti u znaku obilježavanja jubilarne 20. godišnjice utemeljenja i rada Splitskog filmskog festivala/Međunarodnog festivala novog filma. Program festivala predstavlja izbor iz nekoliko tisuća prijava recentne svjetske filmske produkcije i filmova koji su prikazivani i nagrađivani na mnogim poznatim (Rotterdam, Berlinale, Cannes…) i manje poznatim svjetskim festivalima. Unatoč znatno smanjenim sredstvima, na festivalu će biti prikazane redom hrvatske premijere filmova, pa je festival programski jedan od najznačajnijih hrvatskih filmskih festivala.

Program 21. izdanja podijeljen je na 8 segmenata - Konkurencija dugometražni, Konkurencija kratkometražni, Forum, Odrazi / Reflections, Libido, Frame Extended,  Hrvatski film (dugi i kratki metar) i Posebni program. Službeni program biti će obogaćen prezentacijama i predavanjima koji će se posebno fokusirati na temu ovogodišnjeg izdanja festivala – samovažnost (blagoslov ili prokletstvo).

Središnji dio programa čini konkurencija iznimno raznovrsnih 8 dugometražnih filmova, mladih filmaša i filmskih virtuoza, koji nisu distribuirani u Hrvatskoj. Ovogodišnja selekcija je naglasak postavila na filmove koji se bave samovažnosti pri čemu treba izdvojiti sljedeće: ‘Usporedni pravci spajaju se u beskonačnosti’ ruske redateljice Lika Alekseeva, Isola  redateljice Fabianny Dechamps, Smac redatelja Elias Demetriou. ‘Oscuro animal’ redatelja Felipe Guerrera, ‘Radio dreams’ iranskog redatelja Babak Jalalia, ‘Događaj’ ukrajinskog redatelja Sergei Loznitsa, ‘Yo’ redatelja Matias Meyera,  Smrt Luja XIV. katalonskog redatelja Alberta Serra.

U okviru konkurencije kratkometražnih filmova biti će prikazano 45 filmova podijeljenih u 6 programa u trajanju do 90 minuta. Raznovrsni su prema žanru (eksperimentalni, igrani, animirani, dokumentarni), tematici i filmskoj vokaciji.

Sekcija Odrazi prikazuje ‘Original copy’ njemačkih redatelja Floriana Heinzen-Zioba i Georga Heinzena, ‘Helmut Berger, actor’ austrijskog redatelja Andreas Horvatha, ‘Cinema novo’ brazilskog redatelja Eryk Rocha, ‘Ljubav gubitnika’ redatelja Eiji Uchida.

Nadalje, sekcija Libido prikazuje ‘Mi smo meso’ meksičkog redatelja Emiliana Rocha Mintera i ‘Motel sumaglica’ redatelja Prabda Yoona.

Frame Extended sekcija izdvaja ‘The seeker’ redatelja Jeff D Johnsona i ‘Havarie’ njemačkog redatelja Philip Scheffnera.
Program Hrvatski film predstavlja selekciju kratkometražnih filmova ‘Grad duhova’ redatelja Marka Dješka, Prvi udah redateljice Mirande Herceg, ‘Sve, još uvije, u orbiti’ dvojice redatelja Dane Komljen i James Lattimera. ‘Igra malog tigra’ redateljice Jasne Nanut, ‘Stakleni čovjek’ redatelja Danijela Šuljića. ‘Machinae novae’ 002 redatelja Darka Vidačkovića, te Dota redateljice Petre Zlonoge. U progamu dugometražnih filmova izdvajamo ‘Pomutnje’ redateljice Lane Kosovac, ‘Dum spiro spero’ redatelja Pere Kvesića, te ‘Iza lica zrcala’ redateljice Katarine Zrinke Matijević.

Posebni program izdvaja dugometražne filmove ‘Vor der morgenrote’ redateljice Marie Schrader, ‘Nad nama samo nebo’ redatelja Jan Schomburga. Nadalje, kratkometražni filmovi ‘Suvenir’ redatelja Andre Siegers. Festival dokumentarnog filma Hamburg, prikazuje Sudski postupak redatelja Simon Quack, ‘Maskirani majmuni’ redatelja Anje Dornieden/ Juan David Gónzalez Monroy. Program fakulteta likovnih umjetnosti u Hamburgu izdvaja  ‘Divljina’ redateljice Helene Wittmann, Raspored kože redatelja Karsten Krause, te ‘Dobro mjesto za odlazak redatelja Maya Connors.

S posebnim naglaskom ističemo predavanja američke filmske kritičarke Miriam Bale koja piše filmske kritike za The New York Times, The New York Daily News i The Hollywood Reporter, kao i za časopise Film Comment, Sight and Sound i Filmmaker. Također je bila urednica Joan's Digesta. Pred mladim filmašima, studentima i ostalim ljubiteljima filma iznijeti će pojedine negativne učinke autorskog pristupa kinematografiji koji je svjesno usredotočen na samog redatelja. Nadalje, Bernd Schoch će na ovome predavanju obratiti pažnju na vizualne i narativne strategije u glazbenim dokumentarcima prikazujući isječke iz povijesti kinematografije i nekih vlastitih uradaka, te se usredotočiti na pitanje kako se slika prevodi u zvuk i obratno. Naposljetku, prema Bekim Sejranoviću svijet odnosno stvarnost je doživljaj i verbalno izražavanje, kroz jezik, upotrebljavajući riječi, rečenice, pričajući, čitajući, a ponekad zna i napisati priče, oblikovati ih u zbirke ili romane.

Posebnu nagradu festivala za izuzetan doprinos razvoju umjetnosti pokretnih slika dobiva Albert Serra, redatelj koji je na Splitskom filmskom festivalu dobio Grand Prix za svoj film ‘Pjev ptica’.   

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(15215, "");
Pregledaj komentare