Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Reprezentativno vijeće hrvatskih institucija i zajednice u Francuskoj prokomentiralo Thompsonov koncert

Reprezentativno vijeće hrvatskih institucija i zajednice u Francuskoj prokomentiralo Thompsonov koncert

Oglasili su se priopćenjem

Reprezentativno vijeće hrvatskih institucija i zajednice u Francuskoj – Francuski ogranak Hrvatskog svjetskog kongresa oglasio se priopćenjem vezano za subotnji koncert Marka Perkovića Thompsona. Prenosimo ga u cijelosti.

'Još jednom, AFP, a ovoga puta i Figaro International, prenose – bez provjere i bez ikakvih nijansi – kampanju ocrnjivanja iz Zagreba usmjerenu protiv pjevača Marka Perkovića, zvanog 'Thompson', povodom mega-koncert koji je okupio pola milijuna gledatelja koji su platili ulaz (točno 504.000), a vjerojatno i desetke tisuća drugih, budući da su tri hrvatska operatera objavila kako je tijekom koncerta bilo aktivno 580.000 mobilnih uređaja, koji su često prenosili koncert onima koji nisu mogli biti prisutni.

Tko su u Hrvatskoj ti krugovi koji uvijek stoje iza neprijateljskih napada na ovog umjetnika, obožavanog u vlastitoj zemlji, a čiju je publiku u subotu, 5. srpnja, prema nekim podacima, činilo više od trećine mladih mlađih od 27 godina? Riječ je o ljudima koji nikada zapravo nisu prihvatili neovisnost Hrvatske i koji su, protiv vlastite zemlje, podržavali vanjsku agresiju – rat osvajanja i etničkog čišćenja – koji se suočio s herojskim i na koncu pobjedničkim otporom ujedinjenog naroda (95 % građana glasovalo je za neovisnost). Taj narodni otpor uključivao je sve etničke manjine u zemlji, uključujući lojalne Srbe (njih 10.000 pod oružjem), ali i Mađare, Čehe, Slovake, Albance, Bošnjake, Rome, Talijane i mnoge druge.

Tko danas održava tu optužnicu za fašizam i nacizam protiv Marka Perkovića, zvanog 'Thompson', koristeći se lažnim vijestima, lažima, političkim manipulacijama i neutemeljenim optužbama koje nikada nisu bile utemeljene na činjenicama? To su nostalgičari bivšeg jugoslavenskog komunističkog totalitarnog režima, sljedbenici maršala Tita – predsjednika doživotnog, trećeg najvećeg krvnika u Europi, nakon Staljina i Hitlera. Ti bivši pripadnici Nomenklature (i njihovi nasljednici), protivnici današnje hrvatske države, ne vole kada ih se podsjeća na Pakt Ribbentrop-Molotov, ni kada im se spominje kako su protivnici Nezavisne Države Hrvatske surađivali s fašističkim talijanskim okupatorima, niti kada se spominju Titovi gulazi (poput Golog otoka) ili stotine ubojstava političkih disidenata koje su jugoslavenske tajne službe počinile u inozemstvu između 1945. i 1989. godine. Nekolicina tzv. 'povjesničara', koji stalno hrane ove lažne i klevetničke kampanje, u svojim ideološkim (više nego znanstvenim) radovima nikada ne spominju zločine jugoslavenskog komunističkog režima niti se oslanjaju na izvore koji im ne odgovaraju.

Kada se kaže i širi da je taj pjevač 'kontroverzan', potrebno je navesti tko ga to zapravo osporava – jer velika većina Hrvata, posebno mladih, u njegovim pjesmama čuje poruke ljubavi, domoljublja, obitelji i vjere u Boga – osjećaje koje njegovi kritičari očito ne razumiju. Dovoljno je vidjeti slike projicirane iznad Zagreba dronovima: prikaz križa, Djevice Marije, krunice, anđela – a ne simbola režima s kojim se ni Hrvati ni današnje generacije ne identificiraju. Naprotiv, time iskazuju ljubav prema domovini i narodu. Nitko ne spominje da je Marko Perković prije koncerta, na inicijativu jednog od svojih gitarista, zajedno s ekipom molio za publiku i uspjeh koncerta. Zašto se prešućuje da je svoje obraćanje započeo starim hrvatskim pozdravom: 'Hvaljen Isus i Marija'?

Što se tiče navodnih 'ustaških simbola', nijedan se ne pojavljuje na koncertima ovog umjetnika. Ondje se vijori nacionalna zastava s povijesnim hrvatskim grbom – šahovnicom starom više stoljeća – koja ne pripada nijednom bivšem režimu i koju je čak i komunistički režim morao 'tolerirati'. A pozdrav 'Za dom spremni'? To je pozdrav koji su koristili hrvatski vojnici tijekom Domovinskog rata 1990-ih kako bi se ohrabrili i ujedinili u obrani zemlje. Elementarna objektivnost i povijesna točnost zahtijevala bi razlikovanje tog pozdrava od onoga koji je bio u upotrebi pod ustaškim režimom: 'Za dom i poglavnika spremni', što je zapravo bila zakletva vjernosti jednom čovjeku – poglavniku. To je danas potpuno strano onima koji se pozdravljaju riječima 'Za dom spremni', misleći isključivo na domovinu – kao što je slučaj i u drugim demokratskim državama. Uostalom, taj je pozdrav (koji potječe iz 1684., ponovno korišten 1932., a zatim 1941. u izmijenjenoj verziji, te ponovno uveden 1991.) legalizirao i potvrdio čak i Ministar pravosuđa jedne lijeve vlade (podržane od strane SDP-a, bivše komunističke stranke) i nikada nije službeno zabranjen. Što se tiče riječi 'Za dom' koje otvaraju pjesmu Bojna Čavoglave, one su u sudskim procesima u Hrvatskoj ocijenjene kao zakonite i legitimne jer su dio pjesme nastale u ratnom kontekstu – koji treba poštivati. Isto vrijedi i za natpis 'Za dom spremni' na uniformama pojedinih borbenih postrojbi.

Suprotno lažnim tvrdnjama, pjesma Bojna Čavoglave ne poziva izričito na 'ubijanje Srba', već na obranu od napadača koji su opkoljavali jedno selo koje su branili pjevač i njegovi suborci – dragovoljci. I za kraj, nije sam sebi nadjenuo nadimak 'Thompson' – koji potječe od starog oružja koje je nosio i na koje se često žalio zbog kvarova. Taj je nadimak nastao spontano, jer je u postrojbi bilo više 'Marka', pa su ga suborci nazvali 'onaj Marko s Thompsonom'. Tako mu je i ostalo. A što se tiče ostalih stihova pjesme, oni su daleko manje grubi i nasilni od onih u francuskoj partizanskoj pjesmi Chant des Partisans, koja poziva 'da se ubija mecima, noževima, bombama i granatama'. Dakle, ovdje se ne radi ni o čemu vrijednom 'glupih spekulacija' – optužbe na račun pjesme proizlaze iz čiste zlonamjernosti. Treba podsjetiti i na drugu pjesmu, Lijepa li si, koja je postala svojevrsna neslužbena himna uz službenu Lijepa naša domovino – koja, u jednom gotovo ekološkom tonu, pjeva o prirodnim ljepotama zemlje, daleko od ratničkih riječi kao u Marseljezi, koju toliko vole francuski navijači.

U razmaku od nekoliko tjedana, ovo je već drugo priopćenje Reprezentativnog vijeća hrvatskih institucija i zajednice u Francuskoj, nakon prethodnog koje je odgovorilo na slične zlonamjerne i lažne napade, koje su prvo prenijeli AFP, a zatim i neki mediji. I dalje dolaze iz istih krugova navedenih gore. Ti isti nastavljaju svoju kampanju klevetanja i ocrnjivanja, koristeći se samo neutemeljenim tvrdnjama, bez ikakvih konkretnih, provjerljivih i točnih činjenica. Bilo bi poželjno da se francuski mediji u budućnosti s više opreza odnose prema takvim informacijama, u službi istine. Mogli bi, primjerice, spomenuti da je Marko Perković, zvan 'Thompson', uputio apel i poruku Europi, pozivajući je da ne zaboravi svoje korijene. Jer ovaj umjetnik je uvjereni pristaša ujedinjene i mirne Europe, ali Europe domovina, kakvu su zagovarali mnogi – i u Francuskoj, i na našem kontinentu. Nije li to bila upravo vizija generala de Gaullea o Europi?'

Vaša reakcija na temu