Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Split: Nijemi film uz uživo svirku u Domu mladih

Split: Nijemi film uz uživo svirku u Domu mladih

Nakon projekcije 'Usnulog Pariza' koncert će održati riječki bend Marinada

U subotu, 24. siječnja, u 20 sati će u amfiteatru splitskog Doma mladih biti prikazan nijemi film francuskog autora Renéa Claira 'Usnuli Pariz' ('Paris Qui Dort', 1924.) koji će sa unaprijed komponiranom glazbom odsviranom uživo pratiti riječki bend Marinada. Film će biti pušten s 35mm filmske kopije i ima hrvatske titlove.

Nakon projekcije 34-minutnog filma Marinada će održati i kratki koncert. 

Ulaz na projekciju filma je besplatan. 

Program se održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, MKC-a Split i KLFM.org u suradnji s Francuskim institutom u Zagrebu i programom 'Kratki utorak' kina Trešnjevka. 

'Usnuli Pariz' prvi je film slavnog francuskog pisca i redatelja koji se proslavio avangardnim remek djelom 'Entr'acte' snimljenim 1925. godine. Za razliku od sasvim eksperimentalnog 'Entr'actea' napravljenog u suradnji s dadaistima, 'Usnuli Pariz' ima čvrstu radnju. U filmu pratimo grupicu ljudi: noćnog čuvara na Eiffelovom tornju, te pilota i posadu njegovog aviona, koji lutaju praznim Parizom, čije je ostale stanovnike zrakom svjetlosti u vremenu 'zamrznuo' ludi znanstvenik Profesor X..

Opisanu situaciju Clair je iskonstruirao kako bi se igrao s vedutama praznog Pariza, ali i da bi dao svojevrsnu kritiku društva koje nakon prvobitnog naleta ludizma i pohlepe upada u posvemašnju dokolicu, pa i agresiju. Velik dio filma događa se na najpoznatijem simbolu Pariza – Eiffelovom tornju – na kojem su snimatelji Paul Guichard i Maurice Desfassiaux ulovili mnoštvo spektakularnih kadrova.

Osnovni pokretač radnje u filmu – zraka svjetlosti koja paralizira – na neki način je i metafora mehanizma filmske projekcije: mašina stvara zraku svjetlosti koja zaustavlja vrijeme.

Film je bio prikazivan i pod imenima 'Smrtonosna zraka' ('Le rayon de la mort') i 'Luda zraka' ('The Crazy Ray'), a u američku distribuciju je išao s naslovom 'U 3:25' ('At 3:25'). Tamo je prikazivana njegova skraćena verzija od 19 minuta, a dugo je bila u opticaju i ona u trajanju od 54 minute. No, Clair je 1950., čak 25 godina nakon nastanka filma proglasio ovu verziju dugu 34 minute službenom i konačnom.

Vaša reakcija na temu