Omiški barokni ansambl i Sonja Runje u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu, u petak, 20. rujna s početkom u 20 sati održat će koncert. Ulaz je slobodan.
Omiški barokni anasmbl osnovan je 2007. godine započevši svoj rad u okvirima baroknog trija. Članice ansambla ujedno su i osnivačice: oboistica Ana Mandić, čembalistica Borna Barišić i violončelistica Hillary Karuza. Skupivši se s raznih strana svijeta, članice ansambla odlučile su udružiti i ispreplesti glazbena iskustva u jednostavan i savršen glazbeni izražaj baroka. Potaknute idejama baroknih skladatelja spremne su njegovati naročito hrvatsku baroknu glazbenu baštinu, prema potrebi povećavajući ili smanjujući glavni sastav trija. Već pri prvim koncertima oduševljena publika, prekrasni ambijentalni prostori, te neugasiva potreba za profinjenom i duhovnom glazbom baroka daju glazbenicama stvarni razlog postojanja.
Bečki časopis Stagione je koloraturni alt Sonje Runje proglasio jednim od najljepših baroknih glasova današnjice. Međunarodno je poznata po svome agilnom i toplom glasu, te virtuoznoj tehnici. Specijalizirana je za glazbu baroknog razdoblja, te je u tom svijetu kao koncertna i operna solistica gostovala na festivalima poput Salzburških svečanih igara, bayreuth Baroque festivala, Handel festivala u Halleu, opernog festivala u Savonlinni i dr., te na pozornicama kao što su Concertgebow Amsterdam, Koelnska Filharmonija, Čajkovskijeva Filharmonija u Moskvi, Salle-Seine u Parizu, Felsenreitschule u Salzburgu, Megaro Mousikis u Ateni, Musiikkitallo u Helsinkiju, i drugima, te na opernim pozornicama od Engleske preko cijele Europe do Rusije.
Runje je već otpjevala standardne altovske naslovne uloge kao što su Cezar (Giulio Cesare in Egitto), Amadigi (Amadigi in Gaula), Disinganno (Il trionfo del Tempo e del Disinganno) G. F. Handela, Griselda (Griselda) G. Bononcinija, Orfej (Orfeo ed Euridice) Ch. W. Glucka, Isabella (L’Italiana in Algeri) G. Rossinija, te druge uloge kao npr. Egeo (Teseo), Cornelia, Tolomeo (Giulio Cesare in Egitto) G.F. Handela, Calypso u (Polifemo) N. Porpore, Alcina, Bradamante (Orlando Furioso) A. Vivaldija, Sorceress, Spirit (Dido and Aeneas) H. Purcella, Erenice (Il Venceslao) A. Caldare, Acheloo (La lotta d’Ercole con Acheloo) A. Steffanija, Flora (Il nascimento dell’Aurora) A. Caldare, Angelo di Giustizia (La caduta di Adamo) B. Galuppija i mnoge druge barokne, kao i klasične uloge (Olga, Maddalena, Mercedes, Smeraldina, Frugola, Zita, Orlofsky, Sesto itd).
U nadolazećoj sezoni 2024/25 može je se slušati u ulozi Bradamante u operi Orlando Furioso A. Vivaldija (Bayreuth Baroque festival), Farnacea u operi Mitridate, re di Ponte W.A. Mozarta (Opera di Lausanne), Cezara u operi Julije Cezar u Egiptu G.F. Handela (Opera Koln), Teodate u operi Flavio G.F. Handela (Teatro Real, Filharmonija Koln), u ulozi Erenice u operi Il Venceslao A.Caldare (Varšava), Griselde u operi Griselda G. Bononcinija (Theater an der Wien), Councila u G. F. Handelovom oratoriju The triumph of Time and Truth (Theater an der Wien), kao i u Iliji F. Mendelsohna (HRT), Muci po Ivanu J. S. Bacha (Zagrebačka Filharmonija i na drugim nastupima.
Često nastupa i kao koncertna solistica, te iza sebe ima široki repertoar kantati i oratorija, od kojih Izdvaja: Misu u h-molu, Božićni oratorij i Muku po Mateju J.S. Bacha, Dixit Dominus i Mesiju G.F. Handela, Stabat Mater i Gloriju A. Vivaldija, Stabat Mater G.B. Pergolesija, Rekvijem i Misu Brevis W.A. Mozarta, Iliju i San Ivanjske noći F. Mendelssohn-Bartholdyja, Nelson misu J. Haydna, Božićni Oratorij C. Saint-Saensa, Hrvatsku misu B. Papandopula, Le petite messe solenelle G. Rossinija, Rekvijem M. Duruflea, 2. Simfoniju G. Mahlera, 9. Simfoniju L. van Beethovena, Zimsko putovanje F. Schuberta, i dr.
Runje redovno radi s renomiranim dirigentima poput Georgea Petroua, Francesca Cortija, Christiana Curnyna, Rubena Dubrovskog, Benjamina Bayla, Martyne Pastuszke, Aapa Hakkinena i dr.
S pohvalama je diplomirala solo pjevanje na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu u razredu Martine Gojčete Silić, nakon čega se nastavila usavršavati kod Eve Blahove u Bratislavi.
Čembalistica Borna Barišić rođena je u Splitu. Osnovnu i srednjoškolsku izobrazbu stekla je u glazbenoj školi J. Hatze u Splitu kod prof G. Lentić. Godine 1997. upisala je studij orgulja na MA u Zagrebu kod izv. prof. Lj. Očić. Na trećoj godini upisuje studij čembala u klasi prof. V. Mažuran. 2001. diplomirala je orgulje i potom upisala magisterij iz orgulja kod izv. prof. M. Penzara. 2004. Magistrirala je orgulje i diplomirala čembalo. Od 2004.g. stalno je zaposlena kao profesor klavira u glazbenoj školi Lovro pl. Matačić u Omišu. Od 2012.g. prelazi u gl.šk. J. Hatze u Splitu kao profesor orgulja i suradnica je Umjetničke akademije u Splitu.
Usavršavala se na brojnim majstorskim tečajevima (A. Klobučar, N. Imbrišak, J.Tuma, S. Szatmary, J. L. G. Uriol, L. Cummings i dr.). Sudjelovala je na festivalima Orgulje Heferer, Omiško ljeto, Dani orgulja u Istri, Estas Musica, Epidaurus, Hvarsko ljeto i dr. Održala je niz samostalnih i komornih koncerata u Hrvatskoj, Italiji, Sloveniji, Austriji i Poljskoj. Od 2007. pomaže stvaranju Omiškog baroknog ansambla.
Oboistica Ana Mandić rođena je u Zagrebu, gdje s pet godina upisuje klavir, a potom i obou u glazbenoj školi P. Markovca u klasi prof. J. Čipića. Ubrzo se opredjeljuje samo za obou te nakon uspješnog studija diplomira 1995. godine na MA u Zagrebu u klasi prof. I. Olupa, nakon čega upisuje usavršavanje u Budimpešti na akademiji F.Liszt u klasi prof. E. Csanky, solistice Budimpeštanske opere. Nakon godine dana, 1996. upisuje poslijediplomski studij iz oboe i komorne glazbe na Pariškom konzervatoriju u klasi prof. D. Arrignona. Usavršavala se na majstorskim tečajevima vrijednih glazbenika ( B. Mihanović, R. Zollmann, M. Bourgue).
Od 1997. opredjeljuje se prvenstveno za orkestralnog glazbenika, te surađuje sa Simfonijskim orkestrom HRT-a, Orkestrom HNK Zagreb, Orkestrom HV i dr. Od 2002.-2014 godine stalna je prva oboistica HNK u Splitu i osniva prvu klasu oboa u glazbenoj školi Lovro pl. Matačić u Omišu, gdje prelazi u stalni radni odnos 2013.g.
Uz zapažene pedagoške uspjehe (prva učenica je danas uspješna profesorica oboe), konstantno njeguje komornu glazbu (Zagrebački barokni trio IDA, Puhački kvintet ). Dobitnica je mnogih nagrada bilo kao solistica, bilo kao član ansabla u zemlji i izvan nje. Od 2007. potiče stvaranje Omiškog baroknog ansambla, koji je i danas aktivan.
Violončelistica Hillary Karuza rođena je u Charlotte, Sjeverna Karolina, SAD.Violončelo počinje učiti s četiri godine u klasi prof. Janis Nilsen. Nakon završene srednje likovne škole i studija povijest umjetnosti u Firenzi, upisuje studij violončela na University of North Carolina u klasi prof. Brenta Wissicka, gdje i diplomira 2002. godine. Iste godine upisala je i postdiplomski studij na Pennsylvania State University u klasi prof. Kim Cook gdje je i magistrirala 2004. godine. Usavršavala se na majstorskim tečajevima kod nekih od najvećih violončelista današnjice (Yo-Yo Ma, Lynn Harrell, Anner Bylsma, Aldo Parisot). Godine 2004. upisuje doktorat na University of North Carolina, Greensboro u klasi prof. Brooksa Whitehousea ali nakon završene prve godine studija seli se u Hrvatsku gdje je prvo angažirana kao vanjski suradnik u orkestru Opere HNK Split. Djelovala je kao stalni član Williamsport Symphony Orchestra i Pennsylvania Chamber Orchestra te kao zamjenik solo-violončelistica u Altoona Symphony Orchestra. Od 2002. godine intenzivnije se bavi baroknom glazbom sudjelujući u radu Penn State Baroque Ensemble i godine 2007. suosnivačica je Omiškog baroknog ansambla.
Nastupala je kao solist uz Splitski komorni orkestar i Simfonijski orkestar Mostar te na velikim međunarodnim festivalima u Morgesu (Švicarska), Arezzu (Italija) i Salvador (Brazil).
Radila je kao profesor violončela i kontrabasa u OGŠ Lovro pl. Matačić u Omišu, a od 2012. predaje violončelo u GŠ Josipa Hatzea u Splitu. Od 2020. radi i kao vanjski suradnik na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Njezini učenici dobitnici su brojnih nagrada na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima.
Ljetne čari klasične glazbe dugogodišnji je ljetni festival splitske glazbene mladeži koji je postepeno prerastao u važan kulturni događaj u gradu Splitu.
Festival ne bi postojao bez suradnje Glazbene mladeži Split, Turističke zajednice grada Splita (glavnog pokrovitelja), kao i partnera i domaćina u predivnim prostorima, Muzeja grada Splita.