Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
SPLITSKA UMJETNIČKA SCENA Kažimir Hraste: Naše društvo ne može ići naprijed jer nije kulturno
Splitska umjetnička scena Piše: 'Abeceda' 39. Splitskog salona

SPLITSKA UMJETNIČKA SCENA Kažimir Hraste: Naše društvo ne može ići naprijed jer nije kulturno

HULU Split i Dalmatinski portal daju riječ akademskom kiparu

Ovaj prostor gdje obavljamo ovaj razgovor jako je bitan za scenu koja je već prisutna dugo vrijeme. Ovo govorim zato jer je Galerija umjetnina jedan kontinuitet kojeg ovo društvo baš i nema. Znači, ona je bila u starim prostorijama, došla je u nove, dobila je novo ruho i obavlja jednu vrlo važnu funkciju. Druga točka koja je vrlo važna u ovom procesu je osnivanje Umjetničke akademije kao institucije koja odgaja mlade ljude, buduće umjetnike. To mi se čini jedna ozbiljna, sustavna stvar. Osnivanje Umjetničke akademije stvorilo je preduvjet da imamo kompetentne ljude koji mogu odgovoriti na pojedine zahtjeve svoga vremena. Drugo je da netko to prepozna. Sad, onaj tko je završio Umjetničku akademiju nije nužno postao umjetnik, nije se realizirao, ali on je ipak postao konzument te kulture. Znači da govorimo o jednoj višoj razini. Znači, sad je već osamnaest godina da je Split počeo stasati, postao je punoljetan. I ta scena sada ima već određene konture - ovo sam rekao kroz kanal Umjetnička akademija i Galerija umjetnina. Ali imamo tu i MKC (Multimedijalni kulturni centar), HULU kao udrugu umjetnika koja nema baš uvjete, ali ima Salon Galić, imamo i galerije koje se pojavljuju i imaju svoju aktivnost... Ne bih sad radio neke razlike, ali nikad nije bila bolje likovna scena u Splitu nego što je sad.

- Umjetnik je dio društva, dio jedne kulture. Kad kažem kultura onda u taj kontekst stavljam i umjetnika. Mi kao društvo smatramo da je kultura manifestacijski čin, znači koncerti, izložbe, priredbe... Ali kultura je nešto što je elementarno, nema veze - kao što je rekao Lenjin - s nadgradnjom jednog društva. Kultura spada u temelj, kao što je zemlja, zrak, voda. To je kultura. 

- Biti umjetnik, on je nepotreban društvu kao takav, njega treba prepoznati kultura, odnosno narod. Društvo koje prepoznaje umjetnika - njemu umjetnik treba, a ono koje ga ne prepoznaje - u njemu je umjetnik onda gerilac. On postoji i obično, a što se događa u Hrvatskoj, tek kad umreš, onda te se prizna. 

- Ma ovo društvo i ne može ići dalje jer nije kulturno. Ovaj je na jednu stranu, onaj na drugu. To je isključivost i samo dokaz primitivizma. Nije važno biti na istim stajalištima, ali važno je uvažavati se. Ako ne uvažavaš, onda ti očigledno fali kultura. To je civilizacijska razina.

Vaša reakcija na temu