Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
SPLITSKO LJETO 'Čipka' na Sustipanu

SPLITSKO LJETO 'Čipka' na Sustipanu

Prapovijesna i suvremena tema čipkarstva u plesnoj predstavi riječkog Baleta

Balet Hrvatskog narodnog kazališta Ivan pl. Zajc u Rijeci gostuje na Splitskom ljetu izvedbom predstave 'Čipka' na Sustipanu. U programu je u utorak, 19. srpnja, s početkom u 21 sat. 

U bajkovitoj atmosferi ljetne baletne pozornice pod borovima splitskog poluotoka Sustipan ansambl riječkog Baleta u koreografiji Maše Kolar, a na glazbu Tene Novak Vincek jezikom suvremenog plesa ispričat će priču o čipki i čipkarstvu, priznatoj hrvatskoj nematerijalnoj kulturnoj baštini. 

Gostovanje riječkog nacionalnog kazališta još je jedan od rezultata sporazuma o stalnoj suradnji hrvatskih nacionalnih kazališta potpisanom prošle godine.

Inspiraciju za balet 'Čipka' Maša Kolar pronašla je u nacionalnoj povijesnoj tradiciji i folkloru, od tradicionalnih obrta izrade čipke u Hrvatskoj, povijesnih zapisa o čipkarstvu, života čipkarica, paške nošnje do folklorne glazbe, postavljajući pitanje koliko je to nasljeđe danas važno i kako ono može pronaći suživot sa suvremenim društvom. 

- Čipka je za mene priča plesa, plesa koji ne koristi prostor kao neku popratnu okolnost, on se bavi prostorom koji tako prestaje biti sredstvo za ostvarenje plesa postajući subjektom i temom izvedbe. Gledajući tako, jasno je da se struktura čipke i njena transpozicija u plesnu umjetnost može gledati kao 'ples u prostoru', ali i kao 'prostor u plesu'.

U slučaju koreografije Čipke događa se upravo obrnuto, prostor kroz svoje prostorne puteve, koje preslikavam iz strukture paške čipke, ulazi u plesače i u nas gledateljice i gledatelje zajedno s njima. Ovom opsjednutošću prostorom i uzajamnim djelovanjem prostora i njegovih subjekata stvara se vizija koreografije i na koncu sama koreografija - kazala je. 


- Tema 'Čipke' je iskonski prapovijesna, ali i suvremena, jer u svojem bogatom izražajnom duhu obnavlja misao mudrosti i nasljeđa kao što i postavlja aktualna i suvremena pitanja estetike i inspiracije univerzalnom ljepotom i harmonijom.

S obzirom na razumijevanje osnovne koreografske ideje i formi koje se mogu primijeniti kako u čipkarenju ili koreografiranju, tako i u komponiranju (ponavljanje motiva i tema, kružne i spiralne forme), sam proces i tijek stvaranja glazbe za balet 'Čipka' uglavnom je tekao inspirativno i spontano, a kao svoju okosnicu koristi ljestvice, motive i ostale izraze s područja Balkana, ali i šire - rekla je skladateljica Tena Novak Vincek.

U predstavi igraju: Soyoka Iwata, Maria del Mar Hernandez, Marta Kanazir Bagadur, Ksenija Krutova, Maria Matarranz de las Heras, Laura Orlić, Michele Pastorini, Tilman Patzak, Nicola Prato, Tea Rušin, Leonardo de Santis i Ali Tabbouch. Osim koreografknje Maše Kolar i skladateljice Tene Novak Vincek, autorski tim predstave čine i dramaturška i koreografska asistentica Maja Marjančić, scenografkinja i kostimografkinja Petra Pavičić te oblikovatelj svjetla Saša Fistrić.

Vaša reakcija na temu