U Staroj gradskoj vijećnici od danas je izloženo nacionalno blago hrvatske moderne, djela najboljih autora hrvatske likovnosti od kraja 19. stoljeća, pa do tridesetih godina 20. stoljeća. Dalmatinska publika će uživati u vrhunskim djelima, zahvaljujući suradnji Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti i Muzeja grada Splita, pa će u svojoj sredini imati priliku uživati u djelima najvećih umjetnika razdoblja. Njihova imena govore sama za sebe jer je riječ o Medoviću, Čikošu – Sesiji, Meštroviću, Beciću, Babiću, Miši, Detoniju, Hegedušiću, Svečnjaku, Frangešu – Mihanoviću, Valdecu...
Svečanosti otvorenja izložbe nazočio je i premijer Andrej Plenković.
'Čestitam Nacionalno muzeju moderne umjetnosti koji zajedno u suradnji s Muzejom grada Splita predstavio više od 30 djela hrvatskih likovnih velikana hrvatske moderne. Preporučujem svim Splićanima i posjetiteljima grada da svakako vide ovu lijepu izložbu.
Također čestitke i Školskoj knjizi Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti na proširenoj knjižnici, znanstvenoj knjižnici u palači Milesi, zgradi Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u samom središtu grada, gdje još jednom, ispred je naravno i Meštrovićev Marulićev spomenik. Imamo prigodu naznačiti sve ono što je dio naše kulturne politike, a to je čitanje, to je hrvatska kultura, hrvatska baština, hrvatski identitet.
Čestitam na ovako prekrasnom ulaganju u hrvatsku kulturu i hrvatsku knjigu usred grada Splita' poručio je premijer.Djela, koja zbog činjenice da je Nacionalni muzej moderne umjetnosti zatvoren zbog obnove, sada će biti dostupna posjetiteljima na izložbi koja će biti otvorena do početka veljače 2025. godine. Odabir djela napravio je kustos izložbe i ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti, Branko Franceschi, čije je poznavanje mogućnosti izlagačkog prostora dalo dodatnu snagu izričaja odabiru djela.
- Ukupno 33 umjetnine podijeljene na tri kata palače, kojima smo htjeli pokazati da je i u tom razdoblju, koje kod nas publika možda najviše voli - od kraja 19. stoljeća do 30-ih godina - uvijek postojao interni dijalog među umjetnicima koji je često prerastao u razmirice i neprijateljstva, ali na kraju je svjedočio samo tome koliko je širok raspon umjetničkog stvaralaštva kod nas - rekao je Franceschi.
Kako je, među ostalim, naglasio kustos izložbe Stara gradska vijećnica svojom markantnom arhitekturom i prostornom dispozicijom uvelike oblikuje koncept izložbi, koje se u njoj postavljaju. Stoga su u dramaturgiji postava umjetničkog stvaralaštva prve polovice 20. stoljeća izabrana tri ključna fenomena, koja su odredila osjećaj likovnog moderniteta toga razdoblja. Zato splitska izložba u tri ‘koraka’ predstavlja domaćoj publici posebno važno razdoblje likovnosti.
Naslovno djelo izložbe je Medovićev Bakanal, koji će sa svojim impresivnim dimenzijama i slikarskom raskoši sigurno ostati u memoriji posjetitelja i dugo nakon što ode iz reprezentativnog prostora Stare gradske vijećnice.
Razgledanje ovakve izložbe je rijetka prilika, koja na najobuhvatniji mogući način podcrtava i naglašava snagu nacionalnog umjetničkog izričaja, kojeg treba osvijestiti i upoznati, te u njemu uživati u jedinstvenom prostoru Vijećnice.
Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek je istaknula kako smo danas u Splitu imali dva lijepa i kulturna događaja pri kraju Marulićeve godine, uoči sutrašnjeg koncerta u Münchenu gdje će biti izvedena Paraćeva Judita.
-Svjedočili smo proširenju i ponovnom otvaranju knjižare Školske knjige na Voćnom trgu. Knjižare smatramo važnim prostorima kulture, a posebno je važna poruka da se čuva prostor za takvu djelatnost, posebno u centru grada koji je pod velikim opterećenjem komercijalnih sadržaja. Isto tako, u Staroj gradskoj vijećnici smo otvorili spektakularnu izložbu Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti. To je dio politike naše Vlade, ravnomjernog regionalnog razvoja i povezivanja nacionalnih institucija. Muzej koji je trenutačno zatvoren zbog obnove, svoje najvrjednije zbirke izlaže u Splitu. Tu su zaista ikonična djela hrvatske moderne, a neki od njih nikada u Splitu nisu niti bili - poručila je ministrica.