Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Stigao je Kàko

Stigao je Kàko

Nezavisan tiskani magazin posvećen kvalitetnim pričama i slobodan od oglašivačke industrije

Hrvatska medijska scena dobila je novi tiskani magazin. Kàko je slobodan magazin, nezavisan od oglašivačke industrije, u kojem je sadržaj ispred forme i u kojem nema mjesta brzopleto našvrljanim pričama s manjkavim informacijama, a koje su tu samo kako bi se zadovoljile postavljene kvote. 

'Živimo u vremenu kratkih formata, sveopćeg žutila i medijskih dopaminskih hitova koji zovu na samo još jedan klik. Priče su zapostavljene, preuzimaju se s društvenih mreža i skraćuju na dobrobit nestrpljivih skrolera i štetu potpunih informacija. Čitatelj je postao irelevantan, bitno je jedino zabilježiti svaki trag koji iza sebe ostavlja. Trag koji će marketinški magovi iskoristiti kako bi ga što preciznije nanišanili oglasima za stvari koje mu ne trebaju dok mu obećavaju da će postati osoba koja ne želi biti. U tom kaosu beskonačnog priljeva informacija, stvaramo Kàko magazin kao odgovor, medij koji nudi osjećaj prisutnosti, posvećenosti i pažnje', poruka je iz manifesta Kàko koji je jedan od rijetkih magazina na globalnoj medijskoj sceni koji se ne financira od oglasa, iz državnih, europskih ili drugih fondova. Kàko magazin financiraju isključivo njegovi čitatelji i zato je odgovornost prema kvalitetnom sadržaju još veća.

Alen Marić, Nives Bošnjak i Ivan Blagajić

Iza magazina stoje idejni začetnik i osnivač Ivan Blagajić, urednica sadržaja i autorica Nives Bošnjak i grafički urednik Alen Marić. Prvi broj posvetili su vječnosti, pojmu koji rado glorificiramo i demoniziramo. Pojmu koji je u suvremenom medijskom narativu sveprisutan u površnim temama o ljepoti, izvještajima o klimatskim promjenama koje mijenjaju lice Zemlje, reportažama s bojišta na kojima se ratovi vode na dobrobit nekolicine moćnika. Žudnja za beskrajnom kontrolom u ljudskoj je prirodi, ali usprkos čovjeku svijet se mijenja, nestaje i nastaje - vječno.

U prvom broju temom vječnosti bavila se Ivana Biočina kroz analizu kompatibilnosti održivosti i najdugovječnijeg ekonomskog sustava. Darija Jelinčić čitatelje je fotografijom povela kroz štovanje kulta smrti u istočnoj Srbiji. Braća Boljar razbili su sve mitove o održivoj modnoj industriji. An. Fazekaš analizirala je zašto od umjetnosti zahtijevamo vječnost. Ana Grgić i Viktor Popović otišli su u šetnju Splitom 3 u potrazi za odgovorom na pitanje koji je životni vijek jedne građevine. Kaja Sajović zaronila je u sasvim začudnu priču o Slavku Žagaru koji je pronašao način kako da slijedeći isključivo vlastita pravila u vječnost odvede obiteljski restoran.

Priče ovih i drugih famoznih autora u prvom broju magazina Kàko okupljene su na više od 130 stranica i, svaka na svoj način, tjeraju na razmišljanje. Kàko je trenutačno dostupan online  dok se fizički može kupiti u concept trgovini Selectedd, vintage trgovini Mango Sticky Rice Vintage i coworking prostoru Radionica 32 u Zagrebu te coworking prostoru Smartspace u Splitu.

Kàko je nastajao vrlo pažljivo i sporo pa ga tako valja i čitati - posvećeno, proučavajući svaku stranicu, fotografiju, riječ, jer će vas priče koje se unutra nalaze nedvojbeno uhvatiti i zadržati. Poneke možda i vječno.

Vaša reakcija na temu