U utorak, 27. veljače u 19 sati u galeriji Studio 21 otvara se izložba 'Crno bijelo u boji' Dražena Pejkovića i Tončice Jelače Marijančević Tonke. Kustosica izložbe je Dora Derado Giljanović.
Dražen Pejković rođen je 14. veljače 1968., živi i radi u Splitu. Studirao je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, na kojem je diplomirao 1994. Bavi se urbanizmom i arhitekturom, a tijekom profesionalnog djelovanja radi u resoru urbanizma Grada Splita i IGH-u na vođenju projekata.
Za gostujućeg nastavnika na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu izabran je 2011. godine, a 2016. član je uredničkog tima za sveučilišnu skriptu Istraživanja u urbanističkom planiranju, pedagoška bilježnica Vol. 2 (Sveučilište u Splitu, Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije). Višestruki je dobitnik nagrada na urbanističko-arhitektonskim natječajima, i sudionik skupnih i samostalnih arhitektonskih i umjetničkih izložbi. Predsjedavao je Društvom arhitekata Splita i Zajednicom udruženja inženjera Splita, te bio potpredsjednik Udruženja hrvatskih arhitekata.
Uz aktivno sudjelovanje u nizu izdavačkih projekata, bio je angažiran u radu ocjenjivačkih sudova u sklopu provedbe urbanističko-arhitektonskih natječaja u Splitu, Zagrebu i Zadru, a bio je i član nekoliko stručnih komisija s područja urbanizma i arhitekture Grada Splita, Ministarstva kulture i Hrvatskog olimpijskog odbora. Autor je nekoliko stručnih tekstova objavljenih u ČIP-u i Slobodnoj Dalmaciji. Glavni je projektant i koautor Spaladium arene u Splitu (u suradnji s 3LHD iz Zagreba), te član tima koji je izradio Generalni urbanistički plan Splita 2005. godine.
Kreativna istraživanja započinje 1986. godine tijekom srednje škole pod mentorstvom odvjetnika i kolekcionara umjetnina Dalibora Paraća i arhitekta Nevena Šegvića. Tijekom studija pod mentorstvom Josipa Vanište i kipara Andrije Krstulovića nastavlja umjetnička istraživanja i postavlja 1989. prvu samostalnu izložbu u Zlatnim vratima u Splitu, koju je recenzirao arhitekt Frane Gotovac tekstom objavljenim u Slobodnoj Dalmaciji, a 1992.godine postavlja drugu samostalnu izložbu na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.
Sudionik je zagrebačkog Salona mladih (HDLU Zagreb) s radom Noina arka – projekt broda, 1997. godine, a 2011. sudionik je 6. Međunarodnog MIKK-ovog fotografskog natječaja na temu: Digitalna apstrakcija, Murska Sobota – Slovenija s radom VIRUSI koji je uvršten u selekciju i katalog izložbe. Od 2013.godine do danas surađuje s hrvatskom tvornicom tepiha Regeneracija – Zabok u sklopu projekta Autoportreti, što je rezultiralo izvođenjem 5 dizajniranih tepiha i skupnom izložbom Umjetnost i dizajn u vuni održanoj 2015. godine u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu, na kojoj su uz njegove, predstavljeni i radovi 25 renomiranih hrvatskih umjetnika i dizajnera.
2015. godine ostvario je autorsku suradnju s koreografom Dinkom Bogdanićem i glazbenim umjetnikom Joškom Koludrovićem na izvođenju baletnog djela Pixels koje je praizvedeno u splitskom HNK u sklopu Svjetskog dana plesa.
Tončica Jelača Marijančević rođena je 1965. u Selcima na Braču u tradicionalno klesarskoj obitelji,gdje je stekla senzibilnost za formu. Pohađa srednju umjetničku školu u Splitu i 1983 se upisuje na ALU u Sarajevu ,smjer kiparstvo,kod profesora Alije Kučukalića, te završava studij 1987.godine. Pedagoške predmete polaže 2000. i radi kao profesor modeliranja, crtanja i slikanja u srednjoj umjetničkoj školi u Splitu na određeno vrijeme.
Izrađuje skulpture, uglavnom ambijentalne instalacije u kaširanom pamuku,rižinom papiru i drugim materijalima (drvo ,metal, žica, terakota….)popraćeno svjetlosnim i zvučnim dodacima,koje sama izvodi. Bavi se izradom keramike u raku tehnici te fotografijom, naročito podvodnom. Izlagala je na 19 samostalnih izložbi i više skupnih.
Nagrade: srebrena plaketa za instalaciju 'Tragovi vremena' na IV hrvatskom trijenalu keramike u Rijeci 2019 i u Kninu na Međunarodnom bijenalu portreta (2022.),posebno priznanje žirija za svoj rad 'Sanjam'.
U statusu je samostalne umjetnice ,član HULU i Fotokluba u Splitu, gdje živi i radi.
Izložba je organizirana uz podršku Ministarstva kulture i medija RH.
Izložba ostaje otvorena do 13. ožujka 2024.