Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Bokskapet from Pixabay TWIN PEAKS Specijalni tematski program s Aleksandrom Sekulić
Kultura Piše: Dalmatinski portal

TWIN PEAKS Specijalni tematski program s Aleksandrom Sekulić

U četvrtak, 12. prosinca

U četvrtak, 12. prosinca s početkom u 19 sati u Kino klubu održat će se specijalni tematski program na kojem će zainteresiranim građanima biti predstavljena slojevita čitanja kultne američke serije Twin Peaks Davida Lyncha i Marka Frosta. Kroz intrigantne krajolike i uz svježe interpretacije zbivanja u seriji provest će nas Aleksandra Sekulić, filologinja opće književnosti i teorije književnosti, programska urednica u Centru za kulturnu dekontaminaciju (CZKD) u Beogradu.

David Lynch stvarao je seriju Twin Peaks uz mnoge svoje suradnike, ali se u sve tri sezone serije vrlo jasno prepoznaje dijelektička veza s djelima njegovog autorskog filmskog opusa. Prateći Calderonove ideje o životu kao snu i pitanje o sanjaru, kojeg Lynch pripisuje Monici Bellucci u trećoj sezoni serije, možemo promatrati ove intertekstualne odnose i kao indikaciju da je Twin Peaks u svojoj inače složenoj temporalnosti moguće čitati i kroz šetnju citatima, evokacijama, analogijama u kontekstu filmskog stvaralaštva i eksperimenta, u širem periodu i teritoriju od pojedinačnog dijegetičkog vremena i prostora. (A.S.)

Aleksandra Sekulić je filologinja opće književnosti i teorije književnosti, programska urednica u Centru za kulturnu dekontaminaciju (CZKD) u Beogradu gdje od početka 2010. uređuje i organizira izložbe, filmske i video programe. U 2000-ima bila je programska urednica i producentica u Akademskom Filmskom Centru u Beogradu, članica pokreta Low-Fi Video, projekta Medijska arheologija i grupe Kosmoplovci. 

Od 2019. urednica je časopisa Beton. Master studije završila je na interdisciplinarnim studijima Menadžment u kulturi i kulturna politika na Balkanu, UNESCO Chair, Univerzitet umetnosti u Beogradu i Universite Lumiere Lyon 2. 2008. godine odbranila master tezu Arhiviranje kao kulturna forma: stvaranje video arhiva i databaza. 

S Brankom Benčić ko-kurirala je Teme Međunarodnog festivala kratkog filma u Oberhausenu 2021/2022 Solidarity As Disruption u devet programskih cjelina. Urednica je nekoliko knjiga, među kojima su Videografija regiona (2009) zbornik, (tekstovi Andreja Kulunčić i Jelena Vesić, Naško Križnar, Violeta Kačakova i Biljana Tanurovska, Evgenija Teodosievska, Davide Grassi, Anja Medved i drugi) Beograd: DKSG i Performing the Museum – A Reader (2016), ko-urednica s Dušanom Grljom, zbornik, u okviru projekta Performing the Museum u suradnji Muzeja savremene umetnosti Vojovodine, Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Muzeja Antoni Tapies iz Barcelone, Muzeja moderne umetnosti Koroška (tekstovi Gal Kirn i Nilufar Tajeri, Boris Buden, Barabara Stajner, Aida Sančez de Serdio, Branka Benčić, Ana Kutleša, Andreja Hribernik, Oriol Fondevila, Gordana Nikolić i Sanja Kojić-Mladenov i drugi). Kurirala je nekoliko samostalnih izložbi, te sudjelovala u brojnim međunarodnim programima.

Rad Kino kluba Split podržavaju Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Hrvatski audiovizualni centar, Grad Split i Zaklada Kultura nova.

Vaša reakcija na temu