Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Učenici Turističko-ugostiteljske škole osmislili tradicionalna jela tipična za gradove, sela i otoke srednje Dalmacije

Učenici Turističko-ugostiteljske škole osmislili tradicionalna jela tipična za gradove, sela i otoke srednje Dalmacije

Projekt traje cijeli tjedan

Advent je najljepše vrijeme za degustaciju, a s tim i realnu prezentaciju održivih eno-gastro i ugostiteljskih sadržaja. Turističko-ugostiteljska škola Split, u sklopu Projekta uspostave regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva, organizirala je danas manifestaciju tog tipa 'Dani adventa- FitSplit RCK'. 

- Ovaj projekt traje cijeli tjedan uz niz aktivnosti, a na kraju tjedna ćemo u Spaladium Areni organizirati dva natjecanja na kojem će sudjelovati pet Centara iz Hrvatske. Tamo ćemo prezentirati ono što radimo, a današnjim događanjem željeli smo pokazati kontakte i veze između škole, gospodarstva i samih proizvođača. Naša lokalna namirnica je jako važna i moramo je više promovirati. Učenici su osmislili četiri različita jelovnika koji prezentiraju Dalmaciju, Split, Dalmatinsku zagoru i otoke. Ovako promoviramo na najbolji način našu školu i turizam - kazao je domaćin Ivo Bilić, ravnatelj Turističko-ugostiteljske škole Split. 

Potporu ovoj manifestaciji u restoranu Velum dali su župan Blaženko Boban i suradnici, dogradonačelnik Splita Antonio Kuzmanić i suradnici, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić, predsjednik HGK- županijske komore Split Joze Tomaš kao i drugi gosti. Oni su kušali različita tradicionalna jela tipična za gradove, sela i otoke srednje Dalmacije, a tako su i jelovnicima davali i imena. Primjerice, na stolu 'Splite moj, moja lipa radosti' poslužio se pravi morski pjat s crnim rižotom, pašticadom i splitskom tortom.

- Na početku adventa učenici su pripremili gastronomsku poslasticu s autohtonim dalmatinskim jelima, pod vodstvom Turističko-ugostiteljske škole Split za koju s ponosom mogu reći da je najbolja škola u Hrvatskoj u toj domeni. Zahvaljujući predstavnicima školi, svim djelatnicima koji su im prenijeli znanje. Oni su prepoznali da su kadrovi primarni u turizmu, a danas vidimo da ćemo u budućnosti imati još bolji kadar. Želim im da u tom duhu nastave, a mi se onda ne trebamo bojati za budućnost našeg turizma, gastronomije i bilo kojeg područja koje će pokazati naše gostoprimstvo - poručio je župan. 

Na samoj manifestaciji bila je mala kušaonica autohtonih proizvoda proizvođača. Tako je OPG Mravak prezentirao pčelinje proizvode, Gastro ribarnice Brač riblje specijalitete, Zajednica udruga maslinara i uljara Hrvatske predstavila je dalmatinsko maslinovo ulje, kušao se i pršut Voštane, a svoj štand imale su i Srednja škola Braća Radić Kaštel Štafilić i Srednja škola Bol. 

- U okviru Štorije o Adventa danas su učenicima Turističko-ugostiteljske škole Split osmislili i prezentirali tradicionalne jelovnike, pripremljene na jedan moderan način. Najvažniji sastojak tu je ljubav koju su uložili učenici i njihovi mentori. U adventu je uvijek naglasak na tradiciji i naslijeđu, stoga smo poseban naglasak ove godine poklonili mladima. Turističko-ugostiteljska škola našla je vremena u okviru svojih planova i projekata prezentirati jelovnike našeg podneblja. To je ta nematerijalna kulturna baština koju trebamo stalno isticati, a jedan je i od razloga zašto nas turisti posjećuju. Možda je nedovoljno valorizirana, ali ćemo se potruditi da javnost o njoj više dozna - poručila je Vukšić.

Predsjednik HGK-Županijske komore Split, Joze Tomaš, istaknuo je kako su ponosni partneri ovom projektu. 

-Među ovim mladim ljudima kriju se budući lideri u svojim zanimanjima. Oni koji će za pet, deset godina nositi naš cijeli turizam, ako im sada usadimo ljubav prema onim čime se bave i prema domaćem - autothonim proizvodu bit će to dobitna kombinacija, a time će i naša destinacija biti kvalitetnija i atraktivnija - poručio je Tomaš.

Vaša reakcija na temu