Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Igor Jakšić UOČI DANA DRŽAVNOSTI Splitski HNK poklanja koncert na Trgu Gaje Bulata

UOČI DANA DRŽAVNOSTI Splitski HNK poklanja koncert na Trgu Gaje Bulata

Program otvara uvertira Mozartovoj operi Figarov pir, nastaloj 1786.

U petak, uoči Dana državnosti Republike Hrvatske, Orkestar Hrvatskog narodnog kazališta Split izvest će svečani javni koncert u čast hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije na Trgu Gaje Bulata, ispred zgrade splitskog kazališta. Izvedbom će ravnati maestro Jure Bučević, a na programu su djela Wolfganga Amadeusa Mozarta, uvertira operi Figarov pir i Simfonija br. 31 u D-duru (Pariška). Koncert je poklon HNK Split svojim sugrađanima, započinje u 21 sat, a pristup je slobodan, bez ulaznica. 

- Klasični sam repertoar odabrao zato što je to najbolji način da se orkestar vrati u formu nakon prinudne dulje pauze. Siguran sam da će to publika čuti i uživati u koncertu - kaže ravnatelj Opere HNK Split i dirigent predstojećeg koncerta maestro Jure Bučević. 

Program otvara uvertira Mozartovoj operi Figarov pir, nastaloj 1786. Uvertira, skladana u D-duru s oznakom presto, popularno je djelo koje se često izvodi samostalno na koncertima. Simfoniju br. 31 u D-duru, poznatiju kao Pariška, Mozart je skladao 1778., u dobi od 22 godine. Genijalni je skladatelj bio fasciniran masovnošću tamošnjeg orkestra koji je brojio 55 glazbenika, najveći za koji je skladao do tada. Između ostalog, po prvi put je tada u jednoj simfoniji uključio klarinet. 

Navike pariške glazbene publike, koja je aplaudirala između pa čak i tijekom stavaka, nisu se svidjele Mozartu. Upravo osluškujući njihove reakcije skladatelj je napisao dvije verzije drugog stavka, jednu u šestosminskoj, drugu u tročetvrtinskoj mjeri. Obje se verzije danas ravnopravno izvode, pa je specifičnost u tome što publika, dolazeći na koncert, ne zna koju će od dvije Mozartove verzije drugog stavka slušati, Andantino, 6/8 ili Andante, 3/4 u G-duru. 

Vaša reakcija na temu