Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
VREMENSKE CRTE: Komadići vremena koji opisuju veliku transformaciju Splita, od kraja 80-ih pa do danas
Kultura Piše: Dalmatinski portal

VREMENSKE CRTE: Komadići vremena koji opisuju veliku transformaciju Splita, od kraja 80-ih pa do danas

Izložba Lucije Bužančić

Istraživanjem prostora realnosti na filmu i u crtežu, mlada animatorica, ilustratorica i povjesničarka umjetnosti Lucija Bužančić predstavit će se splitskoj publici izložbom 'Vremenske crte'.

Kroz eksperimentalni izložbeni koncept, autorica istražuje prostor realnosti na filmu i u crtežu kroz temu intenzivne turistifikacije Splita. Otvorenje izložbe je u ponedjeljak 19. kolovoza u 20 sati u Galeriji MKC splitskog Doma mladih. Izložba je realizirana uz potporu udruge Mavena kao dio godišnjeg izložbenog programa NMG@PRAKTIKA, a za posjetitelje ostaje otvorena do 23. kolovoza u radnom vremenu galerije od 18 do 21 sat. Kustosica izložbe je Jelena Šimundić Bendić.

Izložbu 'Vremenske crte' čini dijalog scena iz dva filmska ostvarenja - kratki animirani film Zasićenje Lucije Bužančić i Dioklecijanova palača anno Domini 1988. Karla Grenca, počasnog konzula Njemačke i čuvara splitske kulturne baštine. Recentni rad Lucije Bužančić tako postaje eksperimentalni dokumentarni film čija se konačna montaža slike i zvuka realizira u galerijskom prostoru. 

Prema riječima autorice, kratki animirani film Zasićenje iz 2022. godine, bavi se gentrifikacijom mjesta koje je nedavno postalo 'živo' arheološko nalazište uslijed snažne turistifikacije. 

'Nešto raste iz pukotina u zidu i ispunjava sav prazni prostor malog mediteranskog grada', stoji u kratkom opisu filma Lucije Bužančić koja je pojavu masovnog turizma prikazala kao nedefinirane nakupine boje kako se kreću gradom i od kojih jedva razaznajemo prepoznatljive vizure Dioklecijanove palače  poput fasade Zlatnih vrata ili Carrarine poljane. Vizualno je interpretiran subjektivan dojam nedostupnosti ili oduzetosti prostorne i vremenske dimenzije vlastitog grada, čime se potiče i kritički stav spram odnosa građana i njihove povijesne i kulturne baštine. Isti je kritički stav bio motiv kod realizacije amaterskog filma Dioklecijanova palača anno Domini 1988. Karla Grenca koji je vlastitom VHS kamerom snimao Split, kako bi osvijestio građane o izrazito zabrinjavajućem stanju povijesne jezgre grada, što se pokazalo uspješnim. U dijalogu s kadrovima iz animiranog filma, ali i 'scenama' iz naše svakodnevice, autentične snimke života u palači s kraja 80-ih godina nisu samo živopisan dokument vremena' rekla je o izložbi kustosica Jelena Šimundić Bendić.

Prostori koje gledamo u ovom eksperimentalnom dokumentarnom filmu koji se realizira postavom u galerijskom prostoru više su od bilježenja stvarnosti čak i kad je namjena dokumentaristička te se otvara mogućnost za fantastično. Izloženi su komadići vremena koji opisuju veliku transformaciju, od kraja 80-ih godina sve do danas. Izložba 'Vremenske crte' Lucije Bužančić govori o procesu bilježenja zajedničke teme u različitim razdobljima, o odnosu različitih vizualnih medija, ali i o odnosu spram povijesnog i kulturnog naslijeđa. 

Vaša reakcija na temu