Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Coders Kitchen meetup na temu heksagonalne arhitekture u razvoju softvera

Coders Kitchen meetup na temu heksagonalne arhitekture u razvoju softvera

Predavač je Darko Kantić

Pozivaju se svi koje zanima svijet ICT-a, a pogotovo vruća programerska tema - uvod u heksagonalnu arhitekturu u razvoju softvera - da svrate u četvrtak, 25. 4. 2024. u 18.45 sati u prostore PICS-a Digitalne Dalmacije na FESB-u (Split, Ruđera Boškovića 32) gdje će se održati nova sesija Coders Kitchen meetupa, popularno-znanstveno predavanje 'Uvod u heksagonalnu arhitekturu'.

Darko Kantić, softverski arhitekt i vrsni praktičar domenskog dizajna, u svom predavanju će Vas upoznati s uvodom u Heksagonalnu arhitekturu. 'Šesterokutna' arhitektura, također poznata kao arhitektura 'priključaka i adaptera', obrazac je dizajna i razvoja softvera koji naglašava jasno odvajanje dijelova aplikacije. Glavna ideja je organizirati aplikaciju u slojeve, s osnovnom poslovnom logikom (ili logikom domene) u središtu, okruženom slojevima adaptera i portova, koji služe za spajanje i komunikaciju s 'vanjskim' sustavima.

Cilj ove arhitekture softvera je stvoriti labavo povezane komponente aplikacije koje se mogu jednostavno povezati sa svojim softverskim okruženjem pomoću priključaka i adaptera.

U središtu (jezgra, core) heksagonalne arhitekture se nalazi domenska logika aplikacije koja sadrži poslovna pravila i entitete koji predstavljaju temeljnu funkcionalnost sustava. Jezgra je potpuno izolirana od vanjskih dijelova kao što su UI sučelja, baze podataka ili vanjske usluge (servisi).

Priključci (ports, interfaces) su sučelja preko kojih jezgra komunicira s vanjskim svijetom. Oni definiraju ulazne i izlazne mehanizme za aplikaciju. Priključci su obično apstraktni i implementiraju ih adapteri.

Adapteri su implementacije priključaka, portova. Oni su odgovorni za premošćivanje jaza između jezgre i vanjskih sustava kao što su baze podataka, korisnička sučelja ili drugih vanjskih usluga. Adapteri prevode zahtjeve iz jezgre u format koji vanjski sustav razumije i obrnuto.

Ovo predavanje je dio ciklusa Coders Kitchen meetupa, zanimljivih razgovora i korisnih praktikuma u splitskoj IT zajednici o raznim tehnološkim temama, sponzoriranima od strane IT tvrtke Maurer Electronics Split d.o.o. (članice njemačke grupacije Bundesdruckerei GmbH).

Sponzor događanja, Maurer Electronics Split d.o.o., uz zahvalu predavaču, Darku Kantiću, na predavanju te našim domaćinima, Digitalnoj Dalmaciji, na gostoprimstvu i ovaj će put za sve sudionike osigurati razne tople pizze iz Calypsa i hladna, osvježavajuća pića, kako bismo nakon predavanja i Q&A sesije mogli nastaviti ugodno druženje uz čašice razgovora u izvrsnoj atmosferi.

Prijavite svoj dolazak na meetup putem ove poveznice.

O predavaču:

Darko Kantić je softverski arhitekt i vrsni praktičar domenskog dizajna. Razvoj i projektiranje softverskih sustava radi više od 20 godina. Magistar je informatike s Sveučilišta u Manchesteru, UK. Radio je za razne klijente, uključujući NYSE Euronext, Oracle, Pfizer, Oxfam, The Open University, La Poste i Maurer-Electronics/Bundesdruckerei.

Vaša reakcija na temu