Ovog ljeta, točnije od 1. lipnja pa sve do zadnjeg dana rujna gosti Hrvatske, kao i domaći vozači električnih automobila, zažalit će što su se odlučili na kupnju tog ekologiji tako dragog vozila. Kako je Novom listu priopćio ELEN, njihove cijene kilovata energije s kojim se pune baterije električnih automobila poskupljuju za vise od 25 posto!
Na punionicama što im se nalaze na autocestama, a ELEN drži više od trećine svih punionica za električne automobile u Hrvatskoj, na priključcima nazivne snage do 22,1 kW, a to su oni najsporiji, cijena je 0,45 €/kWh. do sada je bila 0,36 €/kWh. Na onima nazivne snage od 22,2 kW do 50 kW iznosi umjesto dosadašnjih 0,46 €/kWh rastu na 0,62 €/kWh. I na koncu punjenje na priključcima nazivne snage iznad 50 kWh doseže uistinu brutalni iznos od 0,86 €/kWh, a ne kao izvansezonskih 0,66 €/kWh. Koliko je to skupo, pa i od jedne dominantno turističke zemlje bezobrazno jer jasno je kao se ovako drastično poskupljenje odnosi upravo na činjenicu da će te kilovate pretežito trošiti gosti iz našem turizmu najjačih emitivnih država, pokazuje i računica prema kojoj najnježnija vožnja na 100 kilometara troši oko 20 kWh. Drugim riječima, koriste li najbrže punionice, jer logično je da ne žele provesti godišnji odmor na našim odmorištima duž A6 ili A1, 100 kilometara ima cijenu 17,2 eura!
Za usporedbu, uz potrošnju od 6 litara dizela, što je u gabaritima vozila i stila vožnje električna potrošnje od 20 kWh, za isti iznos prijeći će se dvostruko, oko 200 kilometara. U slučaju benzinaca to je oko 20 posto manje, 160 kilometara.
Sve bi još i nekako bilo u redu da je do poskupljenja došlo u 'ničim izazvano' vrijeme i prema nekim realnim parametrima. Ovako, drastično dizati cijenu energije za električne automobile na početku turističke sezone može se okarakterizirati upravo engleskom poslovicom 'take the money and run' – 'drpi pare i bježi'. Koliki je to negativni PR našem turizmu, koji se kroz brojne zimske i proljetne sajmove trudi privući što je moguće više gostiju u Hrvatsku, a k tome donosi i 20 posto sveukupnog prihoda hrvatskog gospodarstva, prosudite i sami, piše Novi list.