Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Kolači i dalje omiljeni: 96 % Hrvata ne odustaje od slatkih užitaka

Kolači i dalje omiljeni: 96 % Hrvata ne odustaje od slatkih užitaka

Provedeno istraživanje

Prema rezultatima istraživanja uoči ovogodišnje blagdanske sezone, malo je onih u Hrvatskoj koji ne konzumiraju kolače, piše portal JaTRGOVAC.

Naime, čak 96% građana kaže da kolače konzumiraju, a među njima je 39% koji kolače konzumiraju barem jednom tjedno, a nešto više od četvrtine (29%) barem jednom mjesečno. Svaki peti Hrvat (21%) kolače konzumira više puta tjedno ili svakodnevno. Golema većina konzumenata, njih 82%, kolače najčešće konzumira kod kuće, dok njih 14% najčešće konzumira kolače u gostima. Slastičarnice su najčešće mjesto konzumacije kolača za 5% konzumenata.

Kakve kolače volimo? Kremasti kolači su najomiljenija vrsta kolača: njih preferira 62% ispitanika, dok su voćni na drugom mjestu favorita sa značajno manje poklonika – njih 26%.

Pritom 28% konzumenata nikada ne peče kolače, dok s druge strane 20% konzumenata peče kolače barem jednom tjedno. Više od polovice konzumenata, njih 58%, ponekad kupe kolače u trgovinama, a 8% ih nikada ne kupuje tamo.

Isto istraživanje provedeno je u studenom 2014. godine. U odnosu na to istraživanje, udio konzumenata kolača se nije promijenio, no značajno je narastao udio onih koji kolače konzumiraju barem jednom mjesečno (s 19% na 29%). Najčešće mjesto konzumacije bilježi također značajne promjene, s porastom udjela onih koji kolače najčešće jedu u gostima (s 8% na 14%), i s padom udjela onih koji ih najčešće jedu kod kuće (s 90% na 82%).

Kada govorimo o omiljenoj vrsti kolača, značajno se smanjio udio onih koji najviše vole suhe kolače (s 23% na 13%), a povećao udio onih koji najviše vole kremaste kolače (s 48% ma 62%). Promijenila se i učestalost pečenja kod kuće: u 2025. više je onih koji ih sami peku (rast sa 61% na 72%), no kolači se peku rjeđe – više je onih koji peku barem jednom mjesečno (sa 17% na 26%) ili nekoliko puta godišnje (porast s 9% na 22%). Istodobno, smanjen je udio onih koji ih peku jednom (s 26% na 20%) i nekoliko puta tjedno (s 8% na 4%).

Kupnja kolača u trgovini postala je znatno raširenija – značajno manje ih sada izjavljuje da ne kupuju kolače u trgovinama (sa 61% na 8%), dok se povećao udio onih koji to čine ponekad (s 14% na 58%) ili rijetko (s 22% na 28%).

Istraživanje su proveli JaTRGOVAC magazin i agencija Hendal tijekom listopada 2025. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Vaša reakcija na temu